Sinds kort heb ik een KX250,
mn maat heeft practisch de zelfde.. een jaartje ouder, maar voor ik ze allebei uit elkaar schroef om ze te vergelijken post ik het hier maar even..
een 'normale' koppeling, net als die van die andere KX dus, die kun je laten slippen, en dan rustig weg rijden,
die van mij die laat je de hendel richting het slippunt gaan en dan plotseling zonder te slippen, heeftie eigenlijk in eens heel de overbrenging,
en das niet zo heel handig weg rijden..
iemand een idee?
hij voelt namelijk voor de rest wel gewoon normaal, niet extreem stroef of iets dergelijks.. ben benieuwd..
Alvast bedankt,
CW
om even een beeld bij het naampje te voegen zoiets dus:
koppeling doet n beetje raar (KX250)
Moderator: ghulst
-
- Contacteer:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-
Mischien zitten er extra sterke veren in of zijn de platen versleten en zijn daarom ringen bij de veren gestoken?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Contacteer:
vorig jaar is er een nieuw koppelingshuis ingekomen, zo ver ik door het vulplugopeningetje kan zien, ziet het er allemaal fatsoenlijk uit,
het huis is niet ingeslagen door de platen, en het lijkt alsof ze ook nog dik genoeg zijn, maar dat weet ik natuurlijk pas echt zeker als ik het uit elkaar schroef..
extra sterke veren is een mogelijkheid, maar dan zou de koppeling alsnog moeten kunnen slippen bij het bedienen van de hendel, versterkte veren zorgen alleen voor een hogere druk op de platen.
maargoed.. het zou wel kunnen.. maar misschien dat iemand het eens mee heeft gemaakt, en dat hij de oorzaak weet zonder dat ik het uit elkaar hoef te halen..
het voordeel is wel dat als niemand het weet, ik wel mooi vergelijkingsmateriaal heb aan die andere KX.
het huis is niet ingeslagen door de platen, en het lijkt alsof ze ook nog dik genoeg zijn, maar dat weet ik natuurlijk pas echt zeker als ik het uit elkaar schroef..
extra sterke veren is een mogelijkheid, maar dan zou de koppeling alsnog moeten kunnen slippen bij het bedienen van de hendel, versterkte veren zorgen alleen voor een hogere druk op de platen.
maargoed.. het zou wel kunnen.. maar misschien dat iemand het eens mee heeft gemaakt, en dat hij de oorzaak weet zonder dat ik het uit elkaar hoef te halen..
het voordeel is wel dat als niemand het weet, ik wel mooi vergelijkingsmateriaal heb aan die andere KX.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-
De koppeling van Shiny slaat er ook in 1 x in als het kouder is en ie koud is..
De truc is dan maar een klein beetje gas te geven en dan gaat het goed.. anders is het met een raar geluid uit het huis "hap"
als het blok warm is geen last..
De truc is dan maar een klein beetje gas te geven en dan gaat het goed.. anders is het met een raar geluid uit het huis "hap"
als het blok warm is geen last..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Contacteer:
hmm, hij doet het in iedergeval met koude en warme motor,
het is alleen een beetje wennen met wegrijden nu, want af en toe heb je dus n wheelie.. en das zo slecht voor je rijbewijs..
het is alleen een beetje wennen met wegrijden nu, want af en toe heb je dus n wheelie.. en das zo slecht voor je rijbewijs..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-
- Contacteer:
opgelost,
bij Rolando een langere koppelingshendel en een nieuwe kabel besteld,
en nu koppelt hij weer netjes, was waarschijnlijk een beetje de samen gang van een korte cross hendel en een geroeste binnenkabel
bij Rolando een langere koppelingshendel en een nieuwe kabel besteld,
en nu koppelt hij weer netjes, was waarschijnlijk een beetje de samen gang van een korte cross hendel en een geroeste binnenkabel
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !