exc400 bj2000 acceleratie pomp

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Gebruikersavatar
driekske
Berichten: 57
Lid geworden op: di sep 14, 2004 21:16

hallo

weet iemand wat ongeveer de slag is van de stang van de acc.pomp?
Ben bezig met onderhoud ervan, het valt me op dat de stang hooguit 1 a 2mm zich verplaatst na het bedienen van het gas. Ik verwacht eigenlijk een grotere slag. Ken echter dit type carb nog niet.
gr

Driekske
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Dat zal toch wel juist zijn, gezien dat stangetje tegen het diafragma aandrukt. Maak het daar onderaan maar eens open (en proper), en dan zie je dat er weinig plaats is (en dus ook maar een beperkte "slag")

Opgelet bij openen

a) er zit een veer over het diafragma
b) er zitten daar erg kleine O-ringetjes

Jo VdB
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

het klopt dat het stangetje maar een milimeter of 2 verplaatst .

let op de kleine o ringetjes (2 stuks) .

ik heb bij mijn ktm 520 het harmonica rubbertje vastgelijmt aan het stangetje omdat er voorheen altijd water en prut langs liep en zo in de acceleratiepomp terecht kwam , die ik daardoor met regelmaat moest schoonmaken.


het membraam van het pompje moet met het pennetje omhoog wijzen , aan de holle onderkant komt de veer . demonteer voorzichtig de o -ringetjes en blaas de kanaaltjes door met perslucht , want deze raken geheid verstopt als er niet regelmatig onderhoud aan gepleegt wordt.
4 strokes only !!
Gebruikersavatar
driekske
Berichten: 57
Lid geworden op: di sep 14, 2004 21:16

ik ga het nakijken of het een en ander schoon is. Als het vuil is merk je dat ook wel aan de gasrespons....

Ik zie trouwens in sommige manuals een plastic kap die de hele rechterkant van de carb (stangen) afdekt. Is dat standaard?
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

ja die kap is standaard .

bij latere modellen is de aansturing van de pomp inwendig in de carb verwerkt .
4 strokes only !!
Gebruikersavatar
driekske
Berichten: 57
Lid geworden op: di sep 14, 2004 21:16

ik had de deksel van de pomp eraf gehaald onder, zat vol met roest aan de bovenzijde. Vocht ingekomen denk ik via drukreinigers?
De slag is na reiniging van het membraan en binnenwerk wel iets groter geworden.
het plastic dekseltje hebben we ook maar eentje gekocht, schermt het zaakje een stuk beter af.
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

dat vuil en water komt binnen via dat stangetje dat de pomp bedient .

en zit een harmonica hoesje omheen maar dat dicht meestal niet af aan de bovenkant .

na het reinigen smeer ik een drupje vloeibare pakking boven op het randje van het hoesje , je plakt hem zo als het ware vast aan dat stangetje waardoor er geen vuil meer in de pomp komt.
4 strokes only !!
Gebruikersavatar
driekske
Berichten: 57
Lid geworden op: di sep 14, 2004 21:16

das helemaal nog zo gek niet, met die vloeibare pakking.
Plaats reactie