ik wil binnenkort misschien wel eens kijken naar een andere (lichtere) motor, heb nu een suzuki dr-z 400.
heb niet al te veel te besteden (max 4000 euro).
nu zie ik GASGAS 450 viertakt motoren staan van 2005-2006 voor tussen de 3000 en 4000 euro, nu is mijn vraag is dit een goede motor?
ik vind ze nogal goedkoop
ik heb de volgende vragen:
zijn onderdelen duur?
is zo'n motor na 3 jaar "op"?
hoe rijdt / stuurt dit?
welke motor moet ik anders kiezen (viertakt)?
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Johnny
GASGAS is dit wat?
Moderator: ghulst
Ik heb zelf ook een gasgas 450 uit 2006 en ben er zeer tevreden over.
Hiervoor heb ik een CR250 gereden en moet zeggen dat die wel een stukje lichter was. Dat komt natuurlijk wel doordat die gasgas standaard helemaal enduro klaar is en electrische start heeft, steviger subframe etc.
Dat is het enige minpunt van dit model, als je hem leegstart krijg je hem ook niet meer aangetrapt omdat dit model de vonk rechtstreeks van de accu haalt. Ik ben er nog over aan het brainstormen hoe ik dat op de mijne zou kunnen omzeilen. De modellen ná 2006 hebben dit probleem niet meer.
Verder niks om je zorgen over te maken als je een goede accu monteert en hem opgeladen houdt.
Ik vind de motor goed sturen, vering is ook erg goed standaard. Voor zitten er marzocchi poten in (niet het minste spul) en ik heb achter een öhlins. Ik ben geen pro-crosser/endurist, voor mij is het prima spul. Ik vergelijk het wel met mijn CR uit 1996
Onderhoud is gewoon net als elke andere motor, prijzen zijn ook verder gelijk. De ex-importeur (die er nog wel in handelt) zit in st. Oedenrode en er zit een nieuwe dealer ervan in Steensel. Die dealer is Roy van Roymotoren en die hangt hier soms ook rond
Ik ben erg blij dat ik er een gekocht heb, ben er heel tevreden mee.
Volgende week rijden we met 3 man in Handel, als je daar ook komt mag je best een stukje rijden.
Is de motor na 3 jaar op?
Als je geen onderhoud doet en veel rijdt, is ie na een jaar al op
Zijn onderdelen duur?
crossen kost geld en een accu is een accu. Zelfde geldt voor banden, die kosten voor elk merk motorfiets even duur. De onderdelen van de motor zelf zijn ook niet duurder dan andere merken.\
Welke motor moet je anders kiezen?
Voor dat "lage" bedrag koop je net zoveel motor als elk ander merk, je schrijft minder af, je onderdelen zijn net zo duur, mijn keuze was snel gemaakt
Hoe rijdt/stuurt dit?
Prima en beter dan mijn oude honda-tje, die ook niet slecht was! Ik ben geen pro-rijder.
Dit is de mijne
[/img]
Hiervoor heb ik een CR250 gereden en moet zeggen dat die wel een stukje lichter was. Dat komt natuurlijk wel doordat die gasgas standaard helemaal enduro klaar is en electrische start heeft, steviger subframe etc.
Dat is het enige minpunt van dit model, als je hem leegstart krijg je hem ook niet meer aangetrapt omdat dit model de vonk rechtstreeks van de accu haalt. Ik ben er nog over aan het brainstormen hoe ik dat op de mijne zou kunnen omzeilen. De modellen ná 2006 hebben dit probleem niet meer.
Verder niks om je zorgen over te maken als je een goede accu monteert en hem opgeladen houdt.
Ik vind de motor goed sturen, vering is ook erg goed standaard. Voor zitten er marzocchi poten in (niet het minste spul) en ik heb achter een öhlins. Ik ben geen pro-crosser/endurist, voor mij is het prima spul. Ik vergelijk het wel met mijn CR uit 1996
Onderhoud is gewoon net als elke andere motor, prijzen zijn ook verder gelijk. De ex-importeur (die er nog wel in handelt) zit in st. Oedenrode en er zit een nieuwe dealer ervan in Steensel. Die dealer is Roy van Roymotoren en die hangt hier soms ook rond
Ik ben erg blij dat ik er een gekocht heb, ben er heel tevreden mee.
Volgende week rijden we met 3 man in Handel, als je daar ook komt mag je best een stukje rijden.
Is de motor na 3 jaar op?
Als je geen onderhoud doet en veel rijdt, is ie na een jaar al op
Zijn onderdelen duur?
crossen kost geld en een accu is een accu. Zelfde geldt voor banden, die kosten voor elk merk motorfiets even duur. De onderdelen van de motor zelf zijn ook niet duurder dan andere merken.\
Welke motor moet je anders kiezen?
Voor dat "lage" bedrag koop je net zoveel motor als elk ander merk, je schrijft minder af, je onderdelen zijn net zo duur, mijn keuze was snel gemaakt
Hoe rijdt/stuurt dit?
Prima en beter dan mijn oude honda-tje, die ook niet slecht was! Ik ben geen pro-rijder.
Dit is de mijne
[/img]
Gas?Gas!
JDM, bedankt voor je (uitgebreide) reactie, hier kunnen we wat mee.
jou verhaal klinkt heel positief, ik ben inderdaad op zoek naar een motor die goed stuurt en goed veert, dit zijn dingen die ik bij mijn dr-z minder vind.
als je van een 2 takt komt en de gasgas 4 takt goed bevalt klinkt ook heel positief.
waarschijnlijk gaan wij in ruurlo rijden dit weekend, is iets dichterbij voor ons.
al heb ik aan handel ook hele goede herinneringen, een jaar of 3 terug toen het zo warm was.
dus waarschijnlijk komt het niet tot een proefritje, maar toch heel erg bedankt voor het aanbod(dit maak je niet zo vaak meer mee).
voorlopig enthousiaster geworden voor een gasgas.
jou verhaal klinkt heel positief, ik ben inderdaad op zoek naar een motor die goed stuurt en goed veert, dit zijn dingen die ik bij mijn dr-z minder vind.
als je van een 2 takt komt en de gasgas 4 takt goed bevalt klinkt ook heel positief.
waarschijnlijk gaan wij in ruurlo rijden dit weekend, is iets dichterbij voor ons.
al heb ik aan handel ook hele goede herinneringen, een jaar of 3 terug toen het zo warm was.
dus waarschijnlijk komt het niet tot een proefritje, maar toch heel erg bedankt voor het aanbod(dit maak je niet zo vaak meer mee).
voorlopig enthousiaster geworden voor een gasgas.
Hey John,
Je mag mijn 300 exc ook wel eens een ochtend meenemen. Had je Olne al mooi kunnen testen.
Groeten,
Victor
Je mag mijn 300 exc ook wel eens een ochtend meenemen. Had je Olne al mooi kunnen testen.
Groeten,
Victor
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Hoi Victor, ik heb een tijdje een ktm 250 2 takt gehad, maar deze snel weer weggedaan. hier kan ik niet mee overweg.
heb liever een 4 takt.
Groeten,
Johnny
heb liever een 4 takt.
Groeten,
Johnny
Er staat een GasGas 450 desert bij de buren (AllroadManiacs) te koop, met alle enduro onderdelen erbij ...
We hebben toch besloten om in Handel te gaan rijden, we komen pas tegen 9:30 daar aan.
mocht ik je toevallig tegen komen, dan probeer ik het graag even op de gasgas, mag jij eens suzuki rijden.
we spreken niets af maar mocht je een suzuki dr-z tegen komen met iemand met een jasje met bel motoren zwolle erop schiet me dan even aan.
Groeten,
Johnny
mocht ik je toevallig tegen komen, dan probeer ik het graag even op de gasgas, mag jij eens suzuki rijden.
we spreken niets af maar mocht je een suzuki dr-z tegen komen met iemand met een jasje met bel motoren zwolle erop schiet me dan even aan.
Groeten,
Johnny
Prima, mijn aanbod staat hoor.
Ik ben óf met een rode bus, óf met een aanhanger van een rijschool.
Denk wel dat ik om 9.30 al aan het rijden ben, maar misschien dat we elkaar wel rond de middag kunnen tegenkomen.
Let op de t-shirtjes met Roy Motoren (wit, net als op de foto) erop, klamp 1 van ons gewoon aan want het kan zijn dat ik tijdens het achter mijn motor aan hangen niks om me heen zie
Mijn naam is John, dus vraag naar me want die maten van me heten toevallig nét anders
Ik ben óf met een rode bus, óf met een aanhanger van een rijschool.
Denk wel dat ik om 9.30 al aan het rijden ben, maar misschien dat we elkaar wel rond de middag kunnen tegenkomen.
Let op de t-shirtjes met Roy Motoren (wit, net als op de foto) erop, klamp 1 van ons gewoon aan want het kan zijn dat ik tijdens het achter mijn motor aan hangen niks om me heen zie
Mijn naam is John, dus vraag naar me want die maten van me heten toevallig nét anders
Gas?Gas!
ik houd jullie in de gaten, misschien tot zondag.
nog ff 1 vraagje wat is tankinhoud van jou motor?
hoeveel km rijdt je op een tank?
ik rijdt namelijk regelmatig balades in belgie, deze zijn meestal iets meer als 100 km, dit redt ik nu op 1 tank, lukt dit ook met de gasgas 450?
Groeten,
Johnny
nog ff 1 vraagje wat is tankinhoud van jou motor?
hoeveel km rijdt je op een tank?
ik rijdt namelijk regelmatig balades in belgie, deze zijn meestal iets meer als 100 km, dit redt ik nu op 1 tank, lukt dit ook met de gasgas 450?
Groeten,
Johnny
hee johny let op een gasgas 450 is een doorontwikkelde dr400 we zijn vorig jaar in de fabriek geweest en daar staat de donor nog in de hoek!
maar ik blijf het mooi spul vinden
Ik was alvast erg positief verrast door het motorkarakter van de 450 GasGas. (was de persoonlijke moto van Fred Crosset, de Belgische invoerder)
Ook de stabiliteit van de moto kon me erg bekoren.
Vooral de souplesse van de motor was erg goed.
Over betrouwbaarheid kan ik uit eigen ervaring niets zeggen.
Probleem is dat de 1ste modellen (beginjaren 2000-2001) absoluut ONbetrouwbaar bleken, en dat imago heeft GasGas altijd meegenomen voor zijn eigen 4-takten...
Ik heb deze moto een 2-tal jaren eens getest voor MotorRijder.
Jo VdB
Ook de stabiliteit van de moto kon me erg bekoren.
Vooral de souplesse van de motor was erg goed.
Over betrouwbaarheid kan ik uit eigen ervaring niets zeggen.
Probleem is dat de 1ste modellen (beginjaren 2000-2001) absoluut ONbetrouwbaar bleken, en dat imago heeft GasGas altijd meegenomen voor zijn eigen 4-takten...
Ik heb deze moto een 2-tal jaren eens getest voor MotorRijder.
Jo VdB
Allemaal bedankt voor jullie nuttige reacties.
ik rijdt dit najaar nog even door op mijn drz-je en ga daarna eens naar een gasgas kijken.
Johnny
ik rijdt dit najaar nog even door op mijn drz-je en ga daarna eens naar een gasgas kijken.
Johnny
-
- Contacteer:
Wat je zegt, helaas de accu heeft het afgelopen weekend begeven, voor de rest geen klagen, mijn GG FSE 450 heeft nu 3400 probleemloze kilometers gereden.
Als ik de financien bij elkaar geraapt heb
http://www.lib-enduro.nl/20070311-Ruinen-0881.jpg
Als ik de financien bij elkaar geraapt heb
http://www.lib-enduro.nl/20070311-Ruinen-0881.jpg
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl