Start/onstekings probleem

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Shifty-PK
Contacteer:

Gisteren weer wat tijd kunnen besteden aan de nieuwe aanwinst: Zwartje.

Als eerst de carbs eens schoongemaakt, zat een hoop oxidatie in.
Verder olie en oliefilter vervangen.

Toen weer een start poging...de start motor ging lekker rond zonder problemen en mooier dan GO!; maar hij wilde niet starten: wat blijkt geen vonk.

Terwijl één bougie op cylinderkop ruste viel me op dat er vonken tussen de startmotor en linker carterhelft overvliegen tijdens het starten...not good.

De decrompressie unit was gedeeltelijk omzeilt dus die eerst maar terug naar origineel gebracht, maar nu gaat de start motor ook niet meer rond. :roll:

Dus de startmotor ging wel mooi rond; maar geen vonk op de bougie's...en wel overspringende vonken bij de startmotor.
Waar moet ik gaan zoeken :?: CDI, bobine's? Startmotor? Massa draden?

Bij voorbaat dank :wink:
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Frans van Roosmalen

Hey Shifty,

Lijkt erop dat die decompressie beveiliging niet voor niets omzeilt was ik zou hem ff kortsluiten zodat je daar later aan kan werken en eerst de vonkies regelen.

Als je startmoter wel rondgaat maar de vonken vliegen over je blok dan zou je dus zeggen dat er ergens iets niet goed genoeg is geïsoleerd waardoor de vonken richting je blok stuiteren. Kan ook zijn dat dit slechte aarde komt en zijn eigen aarde gaat zoeken in dit geval je blok.

Verder ben ik een leek maar weet wel dat meten weten is met die ellende.
Eigenlijk moet CW ff zijn visie geven die weet veel van stroompies.

Succes!
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
BIG88

van + naar - gezien
+ van de accu -> startrelais -> + aansluiting startmotor -> binnenwerk startmotor -> buitenkant startmotor -> startmotorbevestigingsboutjes -> r carterhelft -> - draadje -> - pool accu
dus vonken tussen starter en carter zouden losse of roestende startmotorbevestigingsboutjes moeten zijn
maar een erg goed draaiende startmotor met slecht contact :roll:
have BIG fun

D.F.M.T.
Shifty-PK
Contacteer:

Bedankt voor het meedenken Hans.

Ik heb het probleem(eigenlijk waren het er 3) vanavond kunnen oplossen:
- decompressie kastje verwisseld met die van go!... Start Motor ging direct weer rond, maar nog wel met vonken van de start motor vandaan. (nu dus op zoek naar een 2e hands decompressie kastje, iemand een idee of die van een 800 hetzelfde is als een 750?)
- eerst de start motor eruit getrokken, contact vlakken waar de boutjes van de start motor zitten met een koper borsteltje goed schoongemaakt. En terug gezet MET 2 boutjes, want er zat er nog maar één toen ik hem kreeg. Geen vonken meer te zien daarna...dus dat probleem was ook opgelost...helaas kwamen de vonken toen niet bij de bougies te voor schijn.
- toen wat bedrading doorgemeten en maar de cdi uitgewisseld van go!...daarmee wilde die zonder uitlaat al lopen. Voor de zekerheid de originele cdi weer teruggezet en daarmee deed die het ook weer! Dus waarschijnlijk wat oxidatie bij de contacten van de cdi stekkers.
Wel leuk die flammen uit de uitlaat poort zonder uitlaat :twisted:
Suzuki DR 750SK Big '89

zappa.suzuki

Heb jij ff dubbel mazzel :wink: 8)
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Shifty-PK
Contacteer:

Hmmm cdi probleem komt terug. Geen onsteking en bij verwisselen van mijn cdi wel direct vonk.

Helaas hielp het inspuiten van de stekkers nu niet. Iemand nog suggesties om de cdi aan de praat te krijgen?
Suzuki DR 750SK Big '89

Plaats reactie