Goede avond allen,
lang geleden dat ik iets van me heb laten horen maar ik had het enigsinds druk (nieuwe werkgever die wel werk*in overvloed* voor me had, dochter gekregen, huis nogsteeds aan het verbouwen enz.)
nu begon het weer enigsinds lekkel weer te worden en toen begon het toch weer te kriebelen.. ik miste de big (stiekem!) best aardig,
de KX250 enduro was leuk speelgoed, maar met zijn 2e weg ging niet..en 2x per jaar de motor reviseren was ook niet mijn hobby dus weg weer weg gedaan, en nu moeders haar motor ook weg heeft gedaan was het leeg in de garage.
toen sloeg het virus weer toe en ben ik weer (met érrug goeie hulp van ziektewet Leo) op internet gaan zoeken naar een Big, ik dacht een leuke gevonden te hebben tot Leo me wees op een andere die 4jaar jonger was, de helft had gelopen, er veel beter uit zag, niet afgetrapt was, niet 3maanden geleden ingevoerd was én een paar 100,- goedkoper was.
de afspraak met de verkoper was zo gemaakt en toen zat de familie in de auto.. dochter gedumpt bij opa kikker en volgas naar de andere kant van nederland.
eenmaal daar was het weer liefde op het eerste gezicht

even een korte rit over de dijkjes gemaakt, nog even brabants staan ouwehoeren u kent het wel, nutteloze gesprekken die toch gezellig zijn het onderwerp was vrij snel gezet: het noppenforum.......
hij haalde hier alle betrouwbare informatie vandaan, dus dat moet een top brommer zijn! *verkauft!*
gezien de afstand en het kleine dorpje waar de motor stond kreeg ik hem meteen mee, morgen even op naam zetten en dan ist weer rond.
ik ben weer in de wolken met mijn nieuwe schoonheid, al ben ik er nog niet over uit of die snavel die kleur blijft.. aan de ene kant zeggen ze 'een beetje gay is OK' maar je kunt het natuurlijk ook overdrijven..
wat betreft de technische staat, ik stond er van te kijken.. originele remschijven zonder rand.. alleen moeten de carb's opnieuw afgesteld worden, hier is een revisie set in gegaan maar aan afstellen is hij nooit meer toe gekomen.. rijd goed beroerd dus dat wordt de eerste klus. (iemand met verstand van afstellen?)