Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

BIG88 schreef:Tsja, ik had gezegd "tegen die tijd heb ik wel weer een crossbig" dus vanavond maar het blok uit een RR gehaald.
morgenavond het blok uit elkaar trekken en probleem inventariseren, woensdag het blok in elkaar zetten, donderdagavond monteren.
lig ik goed op schema om me vrijdag in Frank'ndaal te melden :toost:
Jij werkt ook het beste onder druk he... :D
Suc6 Hans.

:toost: :toost: :toost:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

Blokje open gemaakt, en volledig naar verwachting 2 kromme klepjes.
Nak stond los dus ik dacht veertje gesprongen, fout gedacht :shock:
Nieuw probleempje geleerd, de schroefdraad van de spanner kan dus ook slijten
Komt de nak in de buurt van zijn slijtgrens draait het laatste stukje schroefdraad door en is het resultaat hetzelfde als wanneer het veertje breekt..
Tijd voor een pintje, en dan morgenavond weer in de brommert plakken.
Lig op schema, no pressure. 8)
have BIG fun

D.F.M.T.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Goed bezig Hans.

Kan zelf pas vrijdagmiddag beginnen met wispelturige StoeiSoeS. Na de fix van de (lekkende) kleplichter moet ik weer opnieuw beginnen met afstellen van de carbs. Had ik niet op gerekend! Met de 36'ers waar ik eerst goed mee wegkwam en alleen bij full load nog geen goed mengseltje had, was het afgelopen week een soort van drama. Starten doet de DR prima en zonder choke, maar na een halve minuut verzuipt de boel. Daarna de kleinste stationairsproeiers gemonteerd die ik in huis heb (#37,5). Ook weer prima starten maar hoorbaar nog een te rijk mengseltje, en dat bij koude motor. En het is maar goed dat ik in de Europoort woon, gezien de zwarte walmpjes van onverbrande benzine uit de pijp :cry:

Kleinere stationairsproeiers zijn inmiddels binnen (hopelijk direct de goede maat). Morgen beginnen met freubelen. Het plan om vrijdag naar 't Hoge Noorden te vertrekken zet ik een streep door. Hoop dat ik tijd genoeg heb om een goede en betrouwbare afstellingen te vinden. Wordt voor mij een gevecht tegen de klok. Ik moet en zal met StoeiSoes naar de meeting komen, want het is een BIG meeting en geen kart-meeting :?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Jo OR, Misschien kan ik de herinneringen wat opfrissen mbt de BIGmeeting 2015 :

- vrijdagavond telefoon 20:00 : BIG88 staat met kleppen krom afslag vlak bij camping.
Rijdt met auto en aanhanger van BIGbrother terug naar huis en komt de volgende dag met rijdende big terug

- opwarmritje gehele dag op zorgboerderij gehangen vanwege kromme kleppen DRBIG.

En bekijk de foto`s van Lap 2016 nog even

Er moet altijd wat gesleuteld worden als de BIGclub een ritje / meeting heeft. :toost:
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Ja, daarom begin ik ook versneld grijs te worden. Elke keer wat met die bak.

Heb al de nodige keren gedacht dat alle hickups verholpen had. En blijf steeds weer optimistisch. Maar elke keer komt er toch weer een "verassing" tevoorschijn. De BIG traditie krijg ik zo langzamerhand een sikkepit van. Kan een boek gaan schrijven over de BIG troubles. De optimist in mij begint langzaam te veranderen in een realist. Tegelijkertijd weet ik dat de BIG op heel veel punten gewoon tiptop is, en dat de laatste vouw morgen moet worden gladgestreken. Heb mij voorgenomen om deze gave carbs gewoon goed af te stellen waardoor ik weer zin krijg om met de BIG te knallen. Weet zeker dat die BIG smile weer terug kan komen, meer nog dan met een "standaard" BIG. Kwil de komende jaren alleen nog maar motorrijden, het reguliere onderhoud doen en niet meer (onverwacht & verplicht) sleutelen. Want wat ben ik dat sleutelen inmiddels beuuuu.

Maar jouw reactie is duidelijk en voedt mijn "angst" om met het wispelturige kreng ergens te stranden. Onderweg naar 't Hooge Noorden, op een regenachtige avond langs een onverlichte weg, zonder het ANWB lidmaatschap en met een lege GSM.....
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
ans
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 21, 2010 16:55
Locatie: Gieterveen

Ouwe Reus schreef:
Maar jouw reactie is duidelijk en voedt mijn "angst" om met het wispelturige kreng ergens te stranden. Onderweg naar 't Hooge Noorden, op een regenachtige avond langs een onverlichte weg, zonder het ANWB lidmaatschap en met een lege GSM.....
Je zorgt maar dat je gsm vol is, en dan komt Ans je redden met een motor trailertje :lol:
Rammelbak
Berichten: 801
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Ik zit ook op die weg op vrijdagavond met weer mijn ANWB-pas paraat. Je hebt mijn telefoonnummer :wink:

Overigens ben ik te herkennen aan de flitsende regenoverall die ik voor de gelegenheid gekocht heb :oops:
:zwaaien:
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Gripsters gemonteerd (in 3 brommers), dankzij de bandenknecht "easy". Ook een spaak uit een oud wiel gehaald om een goed wiel compleet te maken, daar zat zowaar een "mousse" in. Wat een rotklus want alles zat vast gerot. Mousse is nog goed dus die ga ik ooit gebruiken.

tWas dus een banden dag, we hebben besloten om alles op 18" over te zetten zodra de 17" buitenbanden op zijn. Wel allemaal zonder transmissie dempers. De zijspan krijgt wel een gedempte Big naaf met een 18" velg zodat er 3 dezelfde banden opzitten, makkelijker om reserve mee te nemen.

Zijspan: de ELM past volgens zeggen alles in, een Big blok dus NIET. Plan B: SR41 frame (88) waar de voor en achter vork van de EML inkomen. Veerweg van 300 mm op alle 3 wielen. Is een legale modificatie die zonder probleem goed gekeurd wordt. Daar wordt dan de EML bak aan gelast, "pies of keek" met mn vandaag ontvangen Mig lasser.

Moet oefenen met dat las ding, wil iemand nog lagere stepjes? Kostprijs (15 Euro) plus verzendkosten voor Biggers.NL

Geef maar een PB.

R

:toost:
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

ans schreef:
Ouwe Reus schreef:Onderweg naar 't Hooge Noorden, op een regenachtige avond langs een onverlichte weg, zonder het ANWB lidmaatschap en met een lege GSM.....
Je zorgt maar dat je gsm vol is, en dan komt Ans je redden met een motor trailertje :lol:
Kheb duidelijk wat gemist. Volgende keer dan maar?


De BIG doet het inmiddels weer. Koppel is echt waanzinnig. Kan gewoon in de 3e versnelling wegrijden zonder enig probleem.

Hoest stationair nog steeds wel wat onverbrande peut de Botlek in. Afstelling moet dus nóg een stukje armer en gelijk maar nieuwe vlotternaalden erin monteren. Da's trouwens een tip van René hoor, vlotternaalden. De oude vlotternaalden hebben een "korte" pin en die geven redelijk veel problemen. De nieuwe hebben een langere pin en daarin een iets sterker veertje. Denk dat deze beter de speling tussen vlotternaald en lip van het vlotterlichaam corrigeert en daarmee beter/nauwkeurig het vloeistofniveau volgt.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Goed gedaan OR! Kost even wat moeite....maar dan heb je ook wat. Nu lekker gaan genieten van de motor en het prachtige weer.

:zwaaien:
Assumption is the mother of all fuck ups
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Vroeg naar Lyon gereden om de EMC demper te laten nazien. Er bleek na dik een jaar misbruik een naaldje te zijn afgebroken wat zowaar

GARANTIE

was. Heb nu dus weer een verse schokkert achter in mn XBig, voor NULKOMMANIX.

Gaat er zo weer op. Kan EMC aanraden, makkelijk instelbaar en erg goede service.

http://www.emc-suspensions.fr/catalogue.htm

Het mooie weer zit nu bij jullie denk ik, hier regentutpijpestelen.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Mooi dat je weer kan k-n-a-l-l-e-n René :toost: En bijkomen van al die drukke Hollanders en Brabanders om je heen.

Het weer is hier trouwens goed, maar morgen een vrije val naar 12 graden of zo.
Vind'k op zich niet zo'n punt, is nu toch te warm met motorkleding.

BIG is inmiddels een monster op wielen, en heb vandaag nog wat veranderd vanwege (nog steeds) te rijk mengsel.
Bij testrit op deze vrijdag de 13e bleek een van de overlopen erg fanatiek. En dat terwijl vlotterniveau laatst perfect was. Een mooi moment om de kunststof vlotternaaldbehuizing, die nog één geheel met vlottermechaniek is, weg te gooien. Dus voor mijzelf ook een nieuwe koperen vlotternaaldbehuizing plus vlotternaald met lange pin.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Mooi dat je veer t weer doet en ook nog onder garantie René!

Ow, cool dat je monster weer een monster is, al een BMW gevonden? :D en ben niet druk!

Hier al een week aan de griep, lang geleden dat ik zo futloos was, meissie dinsdag aan een bult op dr pols geopereerd dus met mn duffe kop boodschappen doen [ vergeet je je portemonnee een x ] koken nn schoonmaken bij dr thuis deze week
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Blokje voor Laurents Big in mekaar gezet dankzij Leo zn leverancier (zuigerveren worden NIET in Fr geleverd). Leo :toost: Koenigsbier dit keer!!

Een Yam achterwiel zonder demper past P&P met een extra bus in een Big vork, adaptor voor de remklauw stelt ook niet veel voor, minus 6 kg aub!!

Leo zn leentractor komt dan onder de 160kg.

Lasmasjien werkt prima, had ik al jaren geleden moeten hebben, frame Laurent is klaar voor poedercoat.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

dhc6 schreef: Leo :toost: Koenigsbier dit keer!!
thx :toost:

Van dat Aldibier k.dtbier moet ik nog steeds spellen als een reiger :?

Maar fijn om te lezen dat er weer mooie dingen gemaakt worden in de Lap.
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Yam wiel in Big.jpg
Yam wiel in Big.jpg (82.55 KiB) 2404 keer bekeken
Na poedercoaten en spaken nog ff de linker bus pas maken.
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Brun05
Berichten: 39
Lid geworden op: zo sep 21, 2014 16:43
Locatie: Tallard, Fr

Help help

Suzi start niet...
Dacht even de bougies te vervangen maar krijg er geen sleutel in...pijpsleutel 18 gekocht maar ook deze lijkt te dik, buitenmaat, voor de linkerbougie.
Tips?
Hoe gaat de tank eraf?
Dank voor jullie antwoordt.
DRide on!

C'est le ton qui fait la music

DR 800 s43 '93
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Brun05 schreef:Hoe gaat de tank eraf?
SR43 :
Zadel eraf. Waar het zadel normaal de tank raakt zit de tank met 2 bouten op het frame vastgeschroefd , die los schroeven
Plastic van de tank los maken van de snavel . Kunnen verder vast blijven zitten op de tank
Benzineslangetje van kraantje naar benzinepomp losmaken aan de kraan kant.
( tank leeg laten lopen als i ram vol zit via ander slangetje in jerry can )
Tank moet er nu af te tillen zijn in de richting van de achterkant SR43.

Opletten dat rubberen doppen niet van frame afvallen waat tank overheen geschoven zat.

Kwa bougiedop zouk teruggaan met de nieuwe en kijken of ze een dunnere te koop hebben.

Verder zsm op zoek naar een boek / digitaal werkplaatshandboek want dan zie je wat waar vast zit.

Deze info kost u 2,50 en dit bedrag kunt u overmaken naar de penningmeester in lapalisse
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Aanvulling op Leo:
- maak ook de de dwarsstang los tussen tupperware en frame (ter plaatse van uitlaatbocht)
- sommige varkens hebben ook een dwarsstang tussen de tankhelften, deze dan ook losmaken
en met een beetje mazzel zit er nog een mooie bougie-sleutel in het kontje van de BIG (boordgereedschap)
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Brun05
Berichten: 39
Lid geworden op: zo sep 21, 2014 16:43
Locatie: Tallard, Fr

Plastic en dwarsstraat waren los.
Ben naar de lokale brommerbaas gegaan en deze heeft me een buisje geleend zoals er waarschijnlijk in het boordgereedschap ook zit. En voila. Klaar is Kees....of eigenlijk Suzi.
De tank haal ik er binnenkort toch eens af. Wil eigenlijk alles uit elkaar halen om eea op te knappen en vooral schoon te maken, en passant het frame opnieuw verfen want das hard nodig. Maar alles op zijn tijd. En wie weet moet ik de carbs ook nog schoonmaken om eea te verhelpen. Hoop dat ze weer start. Het is hier supermooi weer dus er moet gereden worden.
Accu even bijladen( ik dacht de aanhouder wint....)

Ik profiteer van de aandacht...waar vind ik die mooie dubbele rubbers? Voor al dat plastic.
DRide on!

C'est le ton qui fait la music

DR 800 s43 '93
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Brun05 schreef:waar vind ik die mooie dubbele rubbers? Voor al dat plastic.
Afbeelding
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Brun05
Berichten: 39
Lid geworden op: zo sep 21, 2014 16:43
Locatie: Tallard, Fr

De Tupperware en diverse andere onderdelen zitten op mijn big met rubbers, welke onder en boven het gat zitten, vast.
Maar op de gebruikelijke sites zie ik ze niet. Dus ik dacht....
DRide on!

C'est le ton qui fait la music

DR 800 s43 '93
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Laat ik netjes blijven...Cowling Cushion/ rubber grommet?
Afbeelding
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Brun05
Berichten: 39
Lid geworden op: zo sep 21, 2014 16:43
Locatie: Tallard, Fr

Hahaha. Realiseerde me al dat dat gelul over rubbers...nou ja anyway.
Die ja, met de naam zal zoeken vast beter gaan. :toost:
DRide on!

C'est le ton qui fait la music

DR 800 s43 '93
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

18 inch achterwiel zonder demper, Brembo klauw, bandenklemmen. Verse voorvelg zonder deuk dit keer, lagers voldoende vers vet voor t seizoen.
TXB fr.jpg
TXB fr.jpg (86.24 KiB) 2291 keer bekeken
TXB r.jpg
TXB r.jpg (93.85 KiB) 2291 keer bekeken
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Plaats reactie