Werkzaamheden tot nu aan GO!!!
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Inderdaad, van HRT. Op de site van hessler waren ze chroom/geborsteld staal maar ik kreeg ze deze kleur...zelfde kleur als mijn frame. Maar das puur toeval. Ik heb niet gevraagd naar de kleur en ik heb ook geen idee of hij nog andere kleuren heeft.
He bah toch geen gs1150, dat toch echt heel wat anders dan een dr big.
He bah toch geen gs1150, dat toch echt heel wat anders dan een dr big.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
was ook maar een grapje
Maareh deze jongen gaat nadat ie goed is ff flink shoppen bij HRT.
'k zie hier veel te leuke dingen voorbij komen als jullie weer wat bij hessler gekocht hebben
Maareh deze jongen gaat nadat ie goed is ff flink shoppen bij HRT.
'k zie hier veel te leuke dingen voorbij komen als jullie weer wat bij hessler gekocht hebben
Dat zijn geen grappen meer héCamoKat schreef:was ook maar een grapje
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Gelukkig rijd Martijn [Muddy water] KTM..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Beste Shifty,
Hierbij echt de complimenten van de Ex-eigenaar Oscar. Je bent goed bezig geweest Josha, mooie verbeteringen, zonder de basis te veranderen.
Goed om te zien dat de motor bij een echte liefhebber is terecht gekomen !
Jammer dat je met je blok problemen hebt gehad maar ja 1 -cylinder + 50000 km.... mag een keer
Ik zag trouwens iets van gat in luchtfilter, en dat ik dat nooit verteld heb: in het luchtfilterhuis is inderdaad -doordat de uitlaat iets teveel hitte afgaf-een gat ingebrand, maar dat had ik toch echt netjes dichtgemaakt !!
Of bedoelde jij een gat in het luchtfilter zelf, ? Dat zegt me echt niets !!
Kleurcode van frame (gewoon uit de MOTIP spuitbus hoor !) is trouwens STEELWHEEL 4010, waarbij ik wel moet opmerken dat de huidige verfbussen een iets lichtere kleur hebben (de ene 4010 is de andere niet blijkbaar)
Groeten (PD-)Oscar (of tegenwoordig B(uenos) A(ires)-Oscar...
Hierbij echt de complimenten van de Ex-eigenaar Oscar. Je bent goed bezig geweest Josha, mooie verbeteringen, zonder de basis te veranderen.
Goed om te zien dat de motor bij een echte liefhebber is terecht gekomen !
Jammer dat je met je blok problemen hebt gehad maar ja 1 -cylinder + 50000 km.... mag een keer
Ik zag trouwens iets van gat in luchtfilter, en dat ik dat nooit verteld heb: in het luchtfilterhuis is inderdaad -doordat de uitlaat iets teveel hitte afgaf-een gat ingebrand, maar dat had ik toch echt netjes dichtgemaakt !!
Of bedoelde jij een gat in het luchtfilter zelf, ? Dat zegt me echt niets !!
Kleurcode van frame (gewoon uit de MOTIP spuitbus hoor !) is trouwens STEELWHEEL 4010, waarbij ik wel moet opmerken dat de huidige verfbussen een iets lichtere kleur hebben (de ene 4010 is de andere niet blijkbaar)
Groeten (PD-)Oscar (of tegenwoordig B(uenos) A(ires)-Oscar...
GO ! ! ! ! ! ! !
PD-O S C A R
PD-O S C A R
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Leo schreef:kwestie van aftellenzappa.suzuki schreef:Gelukkig rijd Martijn [Muddy water] iets anders
LEO
Nee toch.. Hou Shiny denk ik er bij tot ik er niet meer op kan [tenzij er een grotere 1 pitter komt ]
Zit wel te denken aan een drz 400/ ktm adventure voor er bij, over 1-2 jaar..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Tuurlijk wil jij de super enduro, ik ben al tevreden met de 690 enduro
Maar ja, jij hebt iets nodig wat een beetje stevig is
zie je morgen..
Maar ja, jij hebt iets nodig wat een beetje stevig is
zie je morgen..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Heren,
Jullie spacen hem vet hard!
Once you go BIG you never go ... aanvullen maar
Groetjes
Jullie spacen hem vet hard!
Once you go BIG you never go ... aanvullen maar
Groetjes
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Yes, old big's never die
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Zo; 3 weekjes na schuiver op de dr big meeting:
- Nieuwe ketting met goud kleurige schakels *bling bling*
omdat de oude was vervrongen toen hij van het achtertandwiel was gelopen. Natuurlijk inclusief nieuwe tandwielen.
- Linker Carterpan gerepareerd
- 2e hands kettinggelijder/blok beschermer, andere was kapot geslagen door de ketting.
Zo stond hij er 1,5 week gerepareerd bij; maar starten wilde hij toch niet, wel de startmotor rond. Diezelfde avond bougie kapje losgetrokken en oude bougie erin gestopt...geen vonk. Nog even in het werkplaatshandboek gekeken wat precies de oorzaken konden zijn: Onstekingspoel of cdi kapot. Die avond er maar mee gestopt.
Vanavond weer gekeken, als eerste maar de stekkers van de onstekingspoel gechecked...waaren nog goed. Toen onstekingspoel doorgemeten...blauw op oranje had oneindige weerstand...oorzaak van het probleem gevonden.
Motor op zijn kant gegooid en carterpan eraf; nader inspectie leverde op dat de groende draad was gebroken net ná de rubberen afdichting. Maar de breuk zit op zo'n 5mm vanaf het rubber. Mijn soldeerspul had ik niet bij de hand dus de boel weer dichtgegooid zodat de motor weer rechtop kon staan.
Mooiste oplossing is aan elkaar solderen, krimpkous erover en klaar; maar doordat het zo dicht op het afdichtingsrubber zit wordt dat lastig. De draden zitten in het rubber gegoten en zijn volgens mij niet er door heen te duwen zodat ik meer ruimte zo krijgen. Iemand ervaring of ideeen hiervoor?
Verder lag ik dat bij een aantal andere draden de isolatie op hetzelfde punt ook al was gescheurd. Blijkbaar zwak punt in de bedrading.
Alle tips zijn welkom!
- Nieuwe ketting met goud kleurige schakels *bling bling*
omdat de oude was vervrongen toen hij van het achtertandwiel was gelopen. Natuurlijk inclusief nieuwe tandwielen.
- Linker Carterpan gerepareerd
- 2e hands kettinggelijder/blok beschermer, andere was kapot geslagen door de ketting.
Zo stond hij er 1,5 week gerepareerd bij; maar starten wilde hij toch niet, wel de startmotor rond. Diezelfde avond bougie kapje losgetrokken en oude bougie erin gestopt...geen vonk. Nog even in het werkplaatshandboek gekeken wat precies de oorzaken konden zijn: Onstekingspoel of cdi kapot. Die avond er maar mee gestopt.
Vanavond weer gekeken, als eerste maar de stekkers van de onstekingspoel gechecked...waaren nog goed. Toen onstekingspoel doorgemeten...blauw op oranje had oneindige weerstand...oorzaak van het probleem gevonden.
Motor op zijn kant gegooid en carterpan eraf; nader inspectie leverde op dat de groende draad was gebroken net ná de rubberen afdichting. Maar de breuk zit op zo'n 5mm vanaf het rubber. Mijn soldeerspul had ik niet bij de hand dus de boel weer dichtgegooid zodat de motor weer rechtop kon staan.
Mooiste oplossing is aan elkaar solderen, krimpkous erover en klaar; maar doordat het zo dicht op het afdichtingsrubber zit wordt dat lastig. De draden zitten in het rubber gegoten en zijn volgens mij niet er door heen te duwen zodat ik meer ruimte zo krijgen. Iemand ervaring of ideeen hiervoor?
Verder lag ik dat bij een aantal andere draden de isolatie op hetzelfde punt ook al was gescheurd. Blijkbaar zwak punt in de bedrading.
Alle tips zijn welkom!
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
- Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
- Contacteer:
Shifty
Ik heb onlnags ookeen breuk gehad net boven de rubberen afdichting.
De rubber afdichting heb ik opengesneden zodat de respectieve draden bloot kwamen te liggen. Vervolgens gesoldeerd en dan dichtmaken zoals krimpkous of een materiaal dat geen stroom geleid. erolgens de zaak gewon dicht maken en ervoor zorgen dat rubber afdichting goed op de plaats zit. Ik heb daarna van buiten af met een sealent de zaak afgedicht.
Tot zover is ie nog OK geen problemen. Maar zal op termijn de rubberen afdichting kompleet met draden vervangen better safe than sorry. Die info heb ik nog niet als de draden los te verkrijgen zijn.
Andre
Ik heb onlnags ookeen breuk gehad net boven de rubberen afdichting.
De rubber afdichting heb ik opengesneden zodat de respectieve draden bloot kwamen te liggen. Vervolgens gesoldeerd en dan dichtmaken zoals krimpkous of een materiaal dat geen stroom geleid. erolgens de zaak gewon dicht maken en ervoor zorgen dat rubber afdichting goed op de plaats zit. Ik heb daarna van buiten af met een sealent de zaak afgedicht.
Tot zover is ie nog OK geen problemen. Maar zal op termijn de rubberen afdichting kompleet met draden vervangen better safe than sorry. Die info heb ik nog niet als de draden los te verkrijgen zijn.
Andre
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Draden niet los verkrijbaar.. Wel met rotor part nr 1
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1993- ... IG-21.html
Heb er 1 liggen maar komt pas te koop als ik Dirty geslacht heb
Ding is duur
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1993- ... IG-21.html
Heb er 1 liggen maar komt pas te koop als ik Dirty geslacht heb
Ding is duur
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
- Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
- Contacteer:
Zappa weet je ook als die van de Dr750 op de Dr800 past?
(Lijkt me dan handig om een op te kopen er is er een te koop voor 500 US is Sur.)
Weet je ook het nummer van de bearing bij de clutch?
(Lijkt me dan handig om een op te kopen er is er een te koop voor 500 US is Sur.)
Weet je ook het nummer van de bearing bij de clutch?
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ik kijk hier altijd voor onderdelen nummers...
Om te kijken of dingen het zelfde zijn bij de 750 en 800 vergelijk je de bestel nummers..
Je kan hier ook alles bestellen waar een nummer achter staat, volgens Futurist hebben ze alles met een nummer op vooraad en vaak goedkoper dan Hessler..
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr750-1989- ... partslist/
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1993- ... partslist/
Rotors hebben helaas verschilende nummers..
Bestel niet alleen lager nr 16 maar ook nr 17, die is waarschijnlijk ingesleten.. Weet geen standaard nummer van het lager
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1993- ... IG-17.html
Om te kijken of dingen het zelfde zijn bij de 750 en 800 vergelijk je de bestel nummers..
Je kan hier ook alles bestellen waar een nummer achter staat, volgens Futurist hebben ze alles met een nummer op vooraad en vaak goedkoper dan Hessler..
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr750-1989- ... partslist/
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1993- ... partslist/
Rotors hebben helaas verschilende nummers..
Bestel niet alleen lager nr 16 maar ook nr 17, die is waarschijnlijk ingesleten.. Weet geen standaard nummer van het lager
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1993- ... IG-17.html
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Zo, weer nieuw spul erin, flinke order van 400€ totaal bij HRT:
- Progressieve voorveren, met nieuwe olie. Volledig gereviseerd. (oude veren leken ook al proggesief te zijn?)
- Nieuwe dikkere achterveer
- Originele opgeknapte sr42 achterbrug erin (vorige was verbouwd en te zwaar).
- Velgklemmen
- Speciale kettinggeleider blokjes ipv de standaard rolletjes.
- Olie aftap plug met magneet. Na een paar uurtjes gereden te hebben bijna geen ijzer schraapsel te zien.
- Alluminium afstandhouders voor de achteras. Maakt het monteren van het achterwiel net wat makkelijker.
Ideaal de nieuwe veren; het zorgt voor extra reserves tijdens het offroad rijden. Onroad maken de veren het wel iets minder comfortabel omdat het stugger is. Het duiken van de voorkant wordt hier ook flink mee gereduceerd. Deze veren zijn een must voor de offroad Bigger.
De oude veren die erin zaten leken echter ook al progessief te zijn, zie foto. Kan het kloppen dat de originele veren dus ook al progessief zijn? Het draad van de originele veren is wel iets dunner.
De kettinggeleider blokjes zorgen ervoor dat de ketting wat minder klapt en hapt bij gas los, tevens zorgt het voor wat minder geluid tegenover de standaard losse rolletjes.
- Progressieve voorveren, met nieuwe olie. Volledig gereviseerd. (oude veren leken ook al proggesief te zijn?)
- Nieuwe dikkere achterveer
- Originele opgeknapte sr42 achterbrug erin (vorige was verbouwd en te zwaar).
- Velgklemmen
- Speciale kettinggeleider blokjes ipv de standaard rolletjes.
- Olie aftap plug met magneet. Na een paar uurtjes gereden te hebben bijna geen ijzer schraapsel te zien.
- Alluminium afstandhouders voor de achteras. Maakt het monteren van het achterwiel net wat makkelijker.
Ideaal de nieuwe veren; het zorgt voor extra reserves tijdens het offroad rijden. Onroad maken de veren het wel iets minder comfortabel omdat het stugger is. Het duiken van de voorkant wordt hier ook flink mee gereduceerd. Deze veren zijn een must voor de offroad Bigger.
De oude veren die erin zaten leken echter ook al progessief te zijn, zie foto. Kan het kloppen dat de originele veren dus ook al progessief zijn? Het draad van de originele veren is wel iets dunner.
De kettinggeleider blokjes zorgen ervoor dat de ketting wat minder klapt en hapt bij gas los, tevens zorgt het voor wat minder geluid tegenover de standaard losse rolletjes.
Laatst gewijzigd door Shifty-PK op vr aug 29, 2008 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
ktm 640 adventure/690 enduro
voor woonwerk een yamaha xt660r
ook xt660r-lc4 adventure-690 enduro
http://picasaweb.google.com/richardvonk
http://picasaweb.google.com/richardvonk
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
De 800s heeft standaard geen progressieve veren, er zit zelfs een stuk buis in van ong. 12 cm en dan een veer .Voor de 750 zal het niet anders zijn denk ik.
Gr Hans D
Gr Hans D
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ff n vraagje tussen door, op die site die zappe daar boven ergens ^ spammt,
leveren die snel? wie heeft daar ervaring mee? futurist?
leveren die snel? wie heeft daar ervaring mee? futurist?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
ik heb er 2 x besteld en 1 x info op gevraagd (dit laatste voor mijn Suz Kat) en in beide gevallen gaat het niet bar snel. Het zijn wel altijd originele delen en de kwaliteit staat boven kijf. De nummers zijn de originele nummers en de prijzen bij de dealer zijn dan altijd fractioneel lager, met dat nummer kan je informeren bij je dealer of het deel op voorraad is en nog wordt gemaakt. Zo ja bij de dealer, zo nee op de site bestellen of na afspraak naar lelystad rijden.
greetz Futurist
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
danku
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Vandaag mijn uitlaat , laser produro streetlega, weer ff opgepoetst en het gaas bij de eind opening eruit gehaald.
De uitlaat is weer super zilver, ik heb hem eerst met 230 schuurpapier opgeschuurd en hierna met polijst pasta opgepoetst. Door het schuurpapier is hij van goud naar zilver in no time maar het laat wel wat krasjes achter; die je vervolgens redelijk weg gepoetst krijgt met de polijst pasta.
Het gaasje weghalen wilde ik om de motor nog eens op de rollerbank te zetten en het co2 etc te laten meten. Het bijkomende geluid was wel tegen verwachting in behoorlijk toegenomen, ik ga nu bijna denken aan een db killer Maar een beetje meer geluid is ook wel leuk voor even. Ik vermoed echter niet dat hij zoveel geluid maakt als een open laser produro, maar zappa mag het maandag beoordelen.
De uitlaat is weer super zilver, ik heb hem eerst met 230 schuurpapier opgeschuurd en hierna met polijst pasta opgepoetst. Door het schuurpapier is hij van goud naar zilver in no time maar het laat wel wat krasjes achter; die je vervolgens redelijk weg gepoetst krijgt met de polijst pasta.
Het gaasje weghalen wilde ik om de motor nog eens op de rollerbank te zetten en het co2 etc te laten meten. Het bijkomende geluid was wel tegen verwachting in behoorlijk toegenomen, ik ga nu bijna denken aan een db killer Maar een beetje meer geluid is ook wel leuk voor even. Ik vermoed echter niet dat hij zoveel geluid maakt als een open laser produro, maar zappa mag het maandag beoordelen.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Dat gaasje doet veel, Herjo had die er ook uit..
Zou best kunnen dat je bijna net zo luid ben dan ik.. [nog redelijk beschaafd]
[Hmm.. gaasje uit open Produro ... nee toch maar niet ]
Zou best kunnen dat je bijna net zo luid ben dan ik.. [nog redelijk beschaafd]
[Hmm.. gaasje uit open Produro ... nee toch maar niet ]
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997