Dromen (zijn bedrog?)

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Wat betreft de verkoopplannen van jouw BIG heb je hebt de pech dat er nog twee rode SR42's te koop staan op Speurders :!:
Maar heb je al een echte potentiële koper Peter?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Rammelbak
Berichten: 801
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Ik zag het Marco. Zal je net zien op het moment dat ik mijn rode SR42 ook aan de man wil brengen :cry: Nou ja, het bod van 500 + natura is in elk geval serieus en zeker te overwegen waard. Het bod van 750 wordt niet op gereageerd door de bieder.

Nou is het een paar weken even druk op mn werk, dus het maakt niet zoveel uit. Misschien dat ik hem voor twee weken nop even op Marktplaats zet. Ze worden toch nog steeds vaker gezien daar, alleen het kost zo snel zoveel geld :schieten: Geen haast in elk geval, hij staat nog steeds te glimmen in de garage :verliefd:

De stabilisator gaat maandag richting Odiliapeel en daarna naar Frankrijk!
:zwaaien:
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Kreeg vandaag toch een geil ding binnen met de post. :verliefd:
KZou er bijna weer standaard voorveren inzetten
IMGP7347.JPG
Helaas moet ik het af gaan geven in viva la france :cry:
joebar2dakar
Berichten: 234
Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45

..........
Laatst gewijzigd door joebar2dakar op wo mei 28, 2014 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
joebar2dakar
Berichten: 234
Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45

Leo schreef:Kreeg vandaag toch een geil ding binnen met de post. :verliefd:
Dah is zeker zon ding um van dieje satejoekel de poten uit elkaar te houwe as ie zit te kakke, dan bleft derre vacht un bietje proper of nie :mrgreen:
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
Rammelbak
Berichten: 801
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Ehm, een vertaling aub? Ik snap dat het iets met poep te maken heeft, verder kom ik niet :roll:

En ja Leo, ik was eigenlijk ook erg nieuwsgierig naar wat er uit de originele voorvork te halen valt. Ik kreeg het idee dat die voor niet al te veel geld flink te verbeteren valt. Nou ja, niet veel... Genoeg om er de Big voor te verkopen :slaan:
:zwaaien:
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Rammelbak schreef:Ehm, een vertaling aub? Ik snap dat het iets met poep te maken heeft, verder kom ik niet :roll:
Het stukje aluminium vakwerk is zeker gemaakt om de benen van de hond te spreiden zodat bij de grote boodschap zijn wonderschone vacht niet vies wordt.
Rammelbak schreef:En ja Leo, ik was eigenlijk ook erg nieuwsgierig naar wat er uit de originele voorvork te halen valt. Ik kreeg het idee dat die voor niet al te veel geld flink te verbeteren valt. Nou ja, niet veel... Genoeg om er de Big voor te verkopen :slaan:
De meeste doen een grotere bus op de OEM veren of kopen een set progressieve veren. Dabit heeft ooit iets speciaals gedaan waar ik de naam van kwijt ben.
Het ligt er denk ik aan wat je verwachtingen zijn of deze ingrepen het waar maken want de BIG zal nooit een enduro worden van 125 KG.
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

Leo schreef:
Rammelbak schreef:Ehm, een vertaling aub? Ik snap dat het iets met poep te maken heeft, verder kom ik niet :roll:
Het stukje aluminium vakwerk is zeker gemaakt om de benen van de hond te spreiden zodat bij de grote boodschap zijn wonderschone vacht niet vies wordt.
Rammelbak schreef:En ja Leo, ik was eigenlijk ook erg nieuwsgierig naar wat er uit de originele voorvork te halen valt. Ik kreeg het idee dat die voor niet al te veel geld flink te verbeteren valt. Nou ja, niet veel... Genoeg om er de Big voor te verkopen :slaan:
De meeste doen een grotere bus op de OEM veren of kopen een set progressieve veren. Dabit heeft ooit iets speciaals gedaan waar ik de naam van kwijt ben.
Het ligt er denk ik aan wat je verwachtingen zijn of deze ingrepen het waar maken want de BIG zal nooit een enduro worden van 125 KG.
Ik heb de vork van DaBit er in zitten. Die heeft er progressieve veren in gestopt en verbeter met een cartridge emulator. Ik ben geen offroadrijder, maar ook on-road maakte het een wereld van verschil. :verliefd:
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Rammelbak
Berichten: 801
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Weer een maandje verder. De TTR is van een prachtig bijna originele en bijna nieuwe motor...

Afbeelding

..."omgetoverd" tot iets meer naar mijn wensen:

Afbeelding

De oplettende kijken zal zien dat ik toch een stukje Big met me mee zal dragen, te weten het voorspatbord :mrgreen: Lekker low-budget en bevestigd met een paar uitlaatklemmen, 20 liter Acerbistank, lekker lelijk plaatwerk in plaats van mooi glimmend waar ik bij de eerste kras al baal (ja iedere gek zijn gebrek). Allemaal met de groeten uit Frankrijk :toost: Stuurverhogers en een groot en degelijk bagagerek uit Duitsland. Nog even wachten op de voetsteunverlagers en dan ga ik maar weer wat aan school doen :P
:zwaaien:
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8) Blijf toveren :D , het wordt steeds meer een echte taaie offroad reismotor.
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Lekker bezig!

Voorspatbord zit me alleen niet lekker.
Als die naar beneden zakt blokkeert je voorwiel, als je de klemmen te strak hebt knel je de vering af.
En als hij vol modder komt blokkeert je voorwiel ook..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Rammelbak
Berichten: 801
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Bedankt voor de complimenten 8)

Zappa, ik deel je zorgen eigenlijk ook een beetje :oops: De stalen plaat is verwijderd uit het voorspatbord, de uitlaatklemmen hebben dus bijna geen gewicht te houden. Ze lijken aardig strak te zitten zonder de vering af te knellen. Ook zitten ze om een stukje fietsbinnenband tegen het beschadigen en glijden. Na elke rit controleer ik de moeren van de klemmen, want vliegles door een blokkeren voorwiel klinkt wel heel lullig :mrgreen:

In de toekomst maak ik de bevestiging misschien anders. Twee speciale beugels uit aluminium laten frezen/waterstraalsnijden. Dat zit steviger en verdeelt de druk om de veerpoot netjes. Voor nu wilde ik vooral het idee van een laag voorspatbord uitproberen. In de meeste gevallen lijkt het me voordelig, alleen inderdaad met dikke plakkerige modder.

Hoe dik kan modder in praktijk aankoeken? Nu zit het voorspatbord hoger dan op mijn Big, ik kan heel mijn hand er tussen stoppen.
:zwaaien:
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Ehh hoe zat t ook al weer, voorspatbord laag minder vuil op de fiets en olie/waterkoelers en wat meer rijwind op t blok, kans op vast slaan door klei.
Hoog spatbord andersom :wink: meeste rally rijders rijden met hoog een paar met laag.

van gewoon modder heb je geen last, van die klei zooi wel, dan maakt het ook niet zo heel veel uit hoe hoog hij zit, op een gegeven moment zit hij vol. tenzij je tegen de 10 cm gaat zitten denk ik..

Maar weet niet alles en misschien heeft iemand er wat zinnigs over te zeggen :wink:

welke voordelen zie jij in t lage voorspatbord?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Rammelbak
Berichten: 801
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Precies wat jij zegt. Minder vuil op het blok en een betere koeling. Zo'n TTR wil best warm worden. Later zal komt er waarschijnlijk een aftermarket oliekoeler op.
Het grootste voordeel dat ik er in zie: minder vuil op mezelf!! :mrgreen: De motor wordt ook gewoon gebruikt voor woon-werk-verkeer als ik daar zin in heb. Hij moet dus een beetje alles kunnen en dan wordt het gewoon afwegen...

Het spatbord zit trouwens met zulke klemmen vast:

Afbeelding

Kantelen kan met zo'n klem niet, zakken blijf ik op letten maar het ziet er nog goed uit. Plakkerige modder... tja, misschien moet hij toch nog iets hoger :wink:
:zwaaien:
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Tip van flip, neopreen hoezen om je binnenpoten van de voorvork :wink:

Kom op mn werk regelmatig dwazen tegen die een voorrek aan hun verende voorvork hangen met klemmen en daarna komen mopperen dat hun vork niet meer lekker veert :roll: maar dat zijn wat dunnere poten :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Rammelbak
Berichten: 801
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Zal de tip onthouden. Dat is in elk geval een stuk gemakkelijker dan dat plastic wat er nu op zit, scheelt weer wat delen die kapot kunnen gaan onderweg :P

De fietsvoorvorkjes van tegenwoordig vind ik nog best stevig. Het viel me op dat bij een mountainbike nu een diameter binnenpoten worden gebruikt als de poten in de voorvork van mijn Moto Guzzi :shock:
:zwaaien:
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

en die neopreenhoezen houden t vuil weg van je keerringen :wink:

en die fiets vorken zijn idd erg mooi tegenwoordig :D
ook mooi, de binnenpoten van mn ktm zijn dikker dan de buitenpoten van mn Big :lol:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

zappa.suzuki schreef:
ook mooi, de binnenpoten van mn ktm zijn dikker dan de buitenpoten van mn Big :lol:
Tja, als je op dikke poten valt...

Leo, plaatje!

:toost:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

eehhh liever niet Leo.....
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie