Wat betreft de verkoopplannen van jouw BIG heb je hebt de pech dat er nog twee rode SR42's te koop staan op Speurders
Maar heb je al een echte potentiële koper Peter?
Dromen (zijn bedrog?)
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Ik zag het Marco. Zal je net zien op het moment dat ik mijn rode SR42 ook aan de man wil brengen Nou ja, het bod van 500 + natura is in elk geval serieus en zeker te overwegen waard. Het bod van 750 wordt niet op gereageerd door de bieder.
Nou is het een paar weken even druk op mn werk, dus het maakt niet zoveel uit. Misschien dat ik hem voor twee weken nop even op Marktplaats zet. Ze worden toch nog steeds vaker gezien daar, alleen het kost zo snel zoveel geld Geen haast in elk geval, hij staat nog steeds te glimmen in de garage
De stabilisator gaat maandag richting Odiliapeel en daarna naar Frankrijk!
Nou is het een paar weken even druk op mn werk, dus het maakt niet zoveel uit. Misschien dat ik hem voor twee weken nop even op Marktplaats zet. Ze worden toch nog steeds vaker gezien daar, alleen het kost zo snel zoveel geld Geen haast in elk geval, hij staat nog steeds te glimmen in de garage
De stabilisator gaat maandag richting Odiliapeel en daarna naar Frankrijk!
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45
..........
Laatst gewijzigd door joebar2dakar op wo mei 28, 2014 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45
Dah is zeker zon ding um van dieje satejoekel de poten uit elkaar te houwe as ie zit te kakke, dan bleft derre vacht un bietje proper of nieLeo schreef:Kreeg vandaag toch een geil ding binnen met de post.
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
Ehm, een vertaling aub? Ik snap dat het iets met poep te maken heeft, verder kom ik niet
En ja Leo, ik was eigenlijk ook erg nieuwsgierig naar wat er uit de originele voorvork te halen valt. Ik kreeg het idee dat die voor niet al te veel geld flink te verbeteren valt. Nou ja, niet veel... Genoeg om er de Big voor te verkopen
En ja Leo, ik was eigenlijk ook erg nieuwsgierig naar wat er uit de originele voorvork te halen valt. Ik kreeg het idee dat die voor niet al te veel geld flink te verbeteren valt. Nou ja, niet veel... Genoeg om er de Big voor te verkopen
Het stukje aluminium vakwerk is zeker gemaakt om de benen van de hond te spreiden zodat bij de grote boodschap zijn wonderschone vacht niet vies wordt.Rammelbak schreef:Ehm, een vertaling aub? Ik snap dat het iets met poep te maken heeft, verder kom ik niet
De meeste doen een grotere bus op de OEM veren of kopen een set progressieve veren. Dabit heeft ooit iets speciaals gedaan waar ik de naam van kwijt ben.Rammelbak schreef:En ja Leo, ik was eigenlijk ook erg nieuwsgierig naar wat er uit de originele voorvork te halen valt. Ik kreeg het idee dat die voor niet al te veel geld flink te verbeteren valt. Nou ja, niet veel... Genoeg om er de Big voor te verkopen
Het ligt er denk ik aan wat je verwachtingen zijn of deze ingrepen het waar maken want de BIG zal nooit een enduro worden van 125 KG.
Ik heb de vork van DaBit er in zitten. Die heeft er progressieve veren in gestopt en verbeter met een cartridge emulator. Ik ben geen offroadrijder, maar ook on-road maakte het een wereld van verschil.Leo schreef:Het stukje aluminium vakwerk is zeker gemaakt om de benen van de hond te spreiden zodat bij de grote boodschap zijn wonderschone vacht niet vies wordt.Rammelbak schreef:Ehm, een vertaling aub? Ik snap dat het iets met poep te maken heeft, verder kom ik niet
De meeste doen een grotere bus op de OEM veren of kopen een set progressieve veren. Dabit heeft ooit iets speciaals gedaan waar ik de naam van kwijt ben.Rammelbak schreef:En ja Leo, ik was eigenlijk ook erg nieuwsgierig naar wat er uit de originele voorvork te halen valt. Ik kreeg het idee dat die voor niet al te veel geld flink te verbeteren valt. Nou ja, niet veel... Genoeg om er de Big voor te verkopen
Het ligt er denk ik aan wat je verwachtingen zijn of deze ingrepen het waar maken want de BIG zal nooit een enduro worden van 125 KG.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Weer een maandje verder. De TTR is van een prachtig bijna originele en bijna nieuwe motor...
..."omgetoverd" tot iets meer naar mijn wensen:
De oplettende kijken zal zien dat ik toch een stukje Big met me mee zal dragen, te weten het voorspatbord Lekker low-budget en bevestigd met een paar uitlaatklemmen, 20 liter Acerbistank, lekker lelijk plaatwerk in plaats van mooi glimmend waar ik bij de eerste kras al baal (ja iedere gek zijn gebrek). Allemaal met de groeten uit Frankrijk Stuurverhogers en een groot en degelijk bagagerek uit Duitsland. Nog even wachten op de voetsteunverlagers en dan ga ik maar weer wat aan school doen
..."omgetoverd" tot iets meer naar mijn wensen:
De oplettende kijken zal zien dat ik toch een stukje Big met me mee zal dragen, te weten het voorspatbord Lekker low-budget en bevestigd met een paar uitlaatklemmen, 20 liter Acerbistank, lekker lelijk plaatwerk in plaats van mooi glimmend waar ik bij de eerste kras al baal (ja iedere gek zijn gebrek). Allemaal met de groeten uit Frankrijk Stuurverhogers en een groot en degelijk bagagerek uit Duitsland. Nog even wachten op de voetsteunverlagers en dan ga ik maar weer wat aan school doen
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Blijf toveren , het wordt steeds meer een echte taaie offroad reismotor.
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Lekker bezig!
Voorspatbord zit me alleen niet lekker.
Als die naar beneden zakt blokkeert je voorwiel, als je de klemmen te strak hebt knel je de vering af.
En als hij vol modder komt blokkeert je voorwiel ook..
Voorspatbord zit me alleen niet lekker.
Als die naar beneden zakt blokkeert je voorwiel, als je de klemmen te strak hebt knel je de vering af.
En als hij vol modder komt blokkeert je voorwiel ook..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Bedankt voor de complimenten
Zappa, ik deel je zorgen eigenlijk ook een beetje De stalen plaat is verwijderd uit het voorspatbord, de uitlaatklemmen hebben dus bijna geen gewicht te houden. Ze lijken aardig strak te zitten zonder de vering af te knellen. Ook zitten ze om een stukje fietsbinnenband tegen het beschadigen en glijden. Na elke rit controleer ik de moeren van de klemmen, want vliegles door een blokkeren voorwiel klinkt wel heel lullig
In de toekomst maak ik de bevestiging misschien anders. Twee speciale beugels uit aluminium laten frezen/waterstraalsnijden. Dat zit steviger en verdeelt de druk om de veerpoot netjes. Voor nu wilde ik vooral het idee van een laag voorspatbord uitproberen. In de meeste gevallen lijkt het me voordelig, alleen inderdaad met dikke plakkerige modder.
Hoe dik kan modder in praktijk aankoeken? Nu zit het voorspatbord hoger dan op mijn Big, ik kan heel mijn hand er tussen stoppen.
Zappa, ik deel je zorgen eigenlijk ook een beetje De stalen plaat is verwijderd uit het voorspatbord, de uitlaatklemmen hebben dus bijna geen gewicht te houden. Ze lijken aardig strak te zitten zonder de vering af te knellen. Ook zitten ze om een stukje fietsbinnenband tegen het beschadigen en glijden. Na elke rit controleer ik de moeren van de klemmen, want vliegles door een blokkeren voorwiel klinkt wel heel lullig
In de toekomst maak ik de bevestiging misschien anders. Twee speciale beugels uit aluminium laten frezen/waterstraalsnijden. Dat zit steviger en verdeelt de druk om de veerpoot netjes. Voor nu wilde ik vooral het idee van een laag voorspatbord uitproberen. In de meeste gevallen lijkt het me voordelig, alleen inderdaad met dikke plakkerige modder.
Hoe dik kan modder in praktijk aankoeken? Nu zit het voorspatbord hoger dan op mijn Big, ik kan heel mijn hand er tussen stoppen.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ehh hoe zat t ook al weer, voorspatbord laag minder vuil op de fiets en olie/waterkoelers en wat meer rijwind op t blok, kans op vast slaan door klei.
Hoog spatbord andersom meeste rally rijders rijden met hoog een paar met laag.
van gewoon modder heb je geen last, van die klei zooi wel, dan maakt het ook niet zo heel veel uit hoe hoog hij zit, op een gegeven moment zit hij vol. tenzij je tegen de 10 cm gaat zitten denk ik..
Maar weet niet alles en misschien heeft iemand er wat zinnigs over te zeggen
welke voordelen zie jij in t lage voorspatbord?
Hoog spatbord andersom meeste rally rijders rijden met hoog een paar met laag.
van gewoon modder heb je geen last, van die klei zooi wel, dan maakt het ook niet zo heel veel uit hoe hoog hij zit, op een gegeven moment zit hij vol. tenzij je tegen de 10 cm gaat zitten denk ik..
Maar weet niet alles en misschien heeft iemand er wat zinnigs over te zeggen
welke voordelen zie jij in t lage voorspatbord?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Precies wat jij zegt. Minder vuil op het blok en een betere koeling. Zo'n TTR wil best warm worden. Later zal komt er waarschijnlijk een aftermarket oliekoeler op.
Het grootste voordeel dat ik er in zie: minder vuil op mezelf!! De motor wordt ook gewoon gebruikt voor woon-werk-verkeer als ik daar zin in heb. Hij moet dus een beetje alles kunnen en dan wordt het gewoon afwegen...
Het spatbord zit trouwens met zulke klemmen vast:
Kantelen kan met zo'n klem niet, zakken blijf ik op letten maar het ziet er nog goed uit. Plakkerige modder... tja, misschien moet hij toch nog iets hoger
Het grootste voordeel dat ik er in zie: minder vuil op mezelf!! De motor wordt ook gewoon gebruikt voor woon-werk-verkeer als ik daar zin in heb. Hij moet dus een beetje alles kunnen en dan wordt het gewoon afwegen...
Het spatbord zit trouwens met zulke klemmen vast:
Kantelen kan met zo'n klem niet, zakken blijf ik op letten maar het ziet er nog goed uit. Plakkerige modder... tja, misschien moet hij toch nog iets hoger
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Tip van flip, neopreen hoezen om je binnenpoten van de voorvork
Kom op mn werk regelmatig dwazen tegen die een voorrek aan hun verende voorvork hangen met klemmen en daarna komen mopperen dat hun vork niet meer lekker veert maar dat zijn wat dunnere poten
Kom op mn werk regelmatig dwazen tegen die een voorrek aan hun verende voorvork hangen met klemmen en daarna komen mopperen dat hun vork niet meer lekker veert maar dat zijn wat dunnere poten
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Zal de tip onthouden. Dat is in elk geval een stuk gemakkelijker dan dat plastic wat er nu op zit, scheelt weer wat delen die kapot kunnen gaan onderweg
De fietsvoorvorkjes van tegenwoordig vind ik nog best stevig. Het viel me op dat bij een mountainbike nu een diameter binnenpoten worden gebruikt als de poten in de voorvork van mijn Moto Guzzi
De fietsvoorvorkjes van tegenwoordig vind ik nog best stevig. Het viel me op dat bij een mountainbike nu een diameter binnenpoten worden gebruikt als de poten in de voorvork van mijn Moto Guzzi
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
en die neopreenhoezen houden t vuil weg van je keerringen
en die fiets vorken zijn idd erg mooi tegenwoordig
ook mooi, de binnenpoten van mn ktm zijn dikker dan de buitenpoten van mn Big
en die fiets vorken zijn idd erg mooi tegenwoordig
ook mooi, de binnenpoten van mn ktm zijn dikker dan de buitenpoten van mn Big
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Tja, als je op dikke poten valt...zappa.suzuki schreef:
ook mooi, de binnenpoten van mn ktm zijn dikker dan de buitenpoten van mn Big
Leo, plaatje!
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
eehhh liever niet Leo.....
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997