Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
Was gisteren een skon dagske om t maar op z'n Brabants te zeggen,
s'morgens om 7.oo uur weg samen met Leo, en om 20.00 terug, om 20.30 panklaar gewassen moe en voldaan op de bank, dus best druk dagje geweest,
Naar de camping in Esbeek waar Frans al rond liep te wandelen.... Naar binnen road-book plakken, roadbook inrollen ( ook weer een uur verder, was maar iets van 30 pag )
Toen lekker op pad, mooie paadjes met ( voor mij ) weinig tot geen stof ( degene die achter mij reden vertellen natuurlijk iets heel anders maar je hebt altijd van die azijnz**kers )
Hier en daar navigatie voudje gemaakt, gelukkig kon ik mijn back-up roadbook gids dan vragen, was soms redelijk moeilijk met de situatie plaatjes / afstanden....
Helaas voor DHC6 weinig plaatjes geschoten *, was veel te mooi om te rijden, wat we dus ook alleen maar hebben gedaan......
FF getankt in Diessen, en de vrouwelijke tanksters bewonderd, een bakje koffie, boterham en een half uurtje rust
Lekker in de Brabantse Mountains gespeeld naast de snelweg, tot er 1 een klein bodem onderzoek moest doen, brommer " stof vrijgemaakt" gelukkig was de brommer nou weer in evenwicht hoorde ik de piloot zeggen, had nu links ook een schrammetje opgelopen.....
In Tilburg hebben we afscheid genomen van Frans, die had nog een kleine 180 km asvalt voor de boeg, voor die tegen zijn meisje aan kon kruipen.
Dus met 3 man verder de rit gereden, totdat Futurist bijna de koffie van thuis rook, en dus richting t buitenland ging.
Samen met Leo nog een stukje van de route gedaan, onderweg nog ff gestopt om beetje energie uit een boterham, en een paar Bifi worstjes te halen, helaas was de slurpzak leeg,ritje verder gereden totdat op een gegeven moment ook de roadbook steun metaal moeheid begon te vertonen,
Helaas uitrijden voor 17 uur was niet meer mogelijk, veel klapzand t laatste stukje, maar we hebben toch nog 145 van de 177 km gereden,
Nog ff getankt in Poppel en een flesje water naar binnen gemikt en richting t beloofde land van Brabant
Roadbook met t-raps vast getrokken op t stuur, onderweg naar huis `t roadbookhouder der maar helemaal afgesloopt, t brak nu helemaal af en achterop geknoopt.
* Oja voor DHC6 gelukkig hebben we 1 foto, we zeggen niet wat we aan t doen waren
Mannen t was een skon dagske, bedankt voor jullie gezelschap ( en slappe klets ) ik zou zeggen tot de volgende rit
s'morgens om 7.oo uur weg samen met Leo, en om 20.00 terug, om 20.30 panklaar gewassen moe en voldaan op de bank, dus best druk dagje geweest,
Naar de camping in Esbeek waar Frans al rond liep te wandelen.... Naar binnen road-book plakken, roadbook inrollen ( ook weer een uur verder, was maar iets van 30 pag )
Toen lekker op pad, mooie paadjes met ( voor mij ) weinig tot geen stof ( degene die achter mij reden vertellen natuurlijk iets heel anders maar je hebt altijd van die azijnz**kers )
Hier en daar navigatie voudje gemaakt, gelukkig kon ik mijn back-up roadbook gids dan vragen, was soms redelijk moeilijk met de situatie plaatjes / afstanden....
Helaas voor DHC6 weinig plaatjes geschoten *, was veel te mooi om te rijden, wat we dus ook alleen maar hebben gedaan......
FF getankt in Diessen, en de vrouwelijke tanksters bewonderd, een bakje koffie, boterham en een half uurtje rust
Lekker in de Brabantse Mountains gespeeld naast de snelweg, tot er 1 een klein bodem onderzoek moest doen, brommer " stof vrijgemaakt" gelukkig was de brommer nou weer in evenwicht hoorde ik de piloot zeggen, had nu links ook een schrammetje opgelopen.....
In Tilburg hebben we afscheid genomen van Frans, die had nog een kleine 180 km asvalt voor de boeg, voor die tegen zijn meisje aan kon kruipen.
Dus met 3 man verder de rit gereden, totdat Futurist bijna de koffie van thuis rook, en dus richting t buitenland ging.
Samen met Leo nog een stukje van de route gedaan, onderweg nog ff gestopt om beetje energie uit een boterham, en een paar Bifi worstjes te halen, helaas was de slurpzak leeg,ritje verder gereden totdat op een gegeven moment ook de roadbook steun metaal moeheid begon te vertonen,
Helaas uitrijden voor 17 uur was niet meer mogelijk, veel klapzand t laatste stukje, maar we hebben toch nog 145 van de 177 km gereden,
Nog ff getankt in Poppel en een flesje water naar binnen gemikt en richting t beloofde land van Brabant
Roadbook met t-raps vast getrokken op t stuur, onderweg naar huis `t roadbookhouder der maar helemaal afgesloopt, t brak nu helemaal af en achterop geknoopt.
* Oja voor DHC6 gelukkig hebben we 1 foto, we zeggen niet wat we aan t doen waren
Mannen t was een skon dagske, bedankt voor jullie gezelschap ( en slappe klets ) ik zou zeggen tot de volgende rit
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
goeie samenvatting, het was echt leuk, toch flink van jullie dat je het nog bijna hebt uitgereden. mijn body armer heeft vanacht uitgereden dus hoe stoffig het was is geen bewijs meer van maar idd soms heftig dat je wat afstand moest nemen. Viel het gelijk niet zo op dat een Big het af en toe wat moeilijk heeft om de Bergjes, Katoems en snel Jappen spul bij te houden met zijn 310kg rijklaar (incl berijder) hahahaha, moet daar maar eens aan besparing aan gaan doen, voor mijn hart echt last krijgt met zijn Bourgondische leven hier in België.
Ik zal een stukkie film in mijn drop box mikken, hier plaatsen kan ik nog steeds niet door een foutje in mijn account op noppenforum. Misschien dat Rudi ook nog een kleine compilatie van de filmpjes van Noord Frankrijk kan plaatsen.
greetz Futurist
PS op de foto wordt er gepruld aan een Big die maar één tank leeg krijgt (zoals bij Iwan). Bleek in een slecht vast geduwde snelkoppeling te zitten onder de tank.
Ik zal een stukkie film in mijn drop box mikken, hier plaatsen kan ik nog steeds niet door een foutje in mijn account op noppenforum. Misschien dat Rudi ook nog een kleine compilatie van de filmpjes van Noord Frankrijk kan plaatsen.
greetz Futurist
PS op de foto wordt er gepruld aan een Big die maar één tank leeg krijgt (zoals bij Iwan). Bleek in een slecht vast geduwde snelkoppeling te zitten onder de tank.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- de antrapper
Leo schreef: Zien jullie BIG88 ook lopen met zijn grijze toeter hoed ?
Yep, dat moet hem wezen,
ik zie wel dat daar de slogan "Nixt onder de 18" daar alleen voor je rijbewijs geld
Big Bigger Tiger en weer Big
Hallo allemaal,
Ik ben net aangekomen in DR land, en wat een pret nu al.
Een 93er, zwart gespoten (een beetje jammer) met ongeveer 40000 op de teller,regelmatig gebruikt dus rijklaar, nieuwe bandjes etc. Anyway pret gegarandeerd.
Maar toch, een paar veranderingen lijken niet overbodig
De koppeling en remhendel zijn afgezaagd...ik dacht gelijk maar verstelbare erop te zetten. Wie heeft ervaring? Ik wil zo mijn mogelijk veranderen, alleen de hendels.
Het ruitje is, voor mij, wat laag (ben 1.85) dus veel wind en vliegen, wie weet een goede vervanger?
De spiegels kan ik vast wel vinden, evenals valbeugels maar als iemand nog iets wil delen...
Alvast bedankt.
Ik ben net aangekomen in DR land, en wat een pret nu al.
Een 93er, zwart gespoten (een beetje jammer) met ongeveer 40000 op de teller,regelmatig gebruikt dus rijklaar, nieuwe bandjes etc. Anyway pret gegarandeerd.
Maar toch, een paar veranderingen lijken niet overbodig
De koppeling en remhendel zijn afgezaagd...ik dacht gelijk maar verstelbare erop te zetten. Wie heeft ervaring? Ik wil zo mijn mogelijk veranderen, alleen de hendels.
Het ruitje is, voor mij, wat laag (ben 1.85) dus veel wind en vliegen, wie weet een goede vervanger?
De spiegels kan ik vast wel vinden, evenals valbeugels maar als iemand nog iets wil delen...
Alvast bedankt.
DRide on!
C'est le ton qui fait la music
DR 800 s43 '93
DR 800 s43 '93
Op Ebay.de en andere advertenties komt wel eens een "tourenscheibe" voorbij en dat ziet er zo uitBrun05 schreef: Het ruitje is, voor mij, wat laag (ben 1.85) dus veel wind en vliegen, wie weet een goede vervanger?
ik ben ook ongeveer 1.85mtr maar ik heb zelf nog ergens een tourenscheibe rond slingeren maar vind het niks want bij iets sneller rijden stikt het van de turbelentie rond je kop.
futurist
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
Tja ben 1.84 en ook geen probleem met de wind maar ja heb de KTM en daar zit je vol in de wind
En een goede helm doet meer dan een hoger scherm denk ik zo
En een goede helm doet meer dan een hoger scherm denk ik zo
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Vind die hoge ruit geen porum. Heb er wel aan gedacht gezien mijn 2 meter, maar houd het lekker bij het standaard ding.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Na wat foto's gezien te hebben geef ik toe een hoge lijkt niet even mooi.
Mijn shoei zal het niet aan liggen maar deze is altijd dicht want ik houd niet van vliegen. En hier is het ook nu nog regelmatig boven de 25* dus tja...
We'll see. Eerst de hendels en valbeugels
bedankt voor de reacties. Hopelijk volgen er meer.
Mijn shoei zal het niet aan liggen maar deze is altijd dicht want ik houd niet van vliegen. En hier is het ook nu nog regelmatig boven de 25* dus tja...
We'll see. Eerst de hendels en valbeugels
bedankt voor de reacties. Hopelijk volgen er meer.
DRide on!
DR 800 s43 '93
DR 800 s43 '93
-
Van de week nog ff gereden, hopelijk dit weekend weer
Suzuki DR800S BIG SR43A '91
Mijn DR heeft weer een hart !
Ik ga het nu vieren
Morgen zal ik meemaken of het hart ook weer gaat bonken
De maat van mij ,zijn broer eigenlijk heeft het ding tot de laatste schroef uit elkaar gedraaid , alle nieuwe onderdelen er in gedraaid en alles goed gecontroleerd en doorgespoeld .
Het motortje zal wel lopen morgen
Ik ga het nu vieren
Morgen zal ik meemaken of het hart ook weer gaat bonken
De maat van mij ,zijn broer eigenlijk heeft het ding tot de laatste schroef uit elkaar gedraaid , alle nieuwe onderdelen er in gedraaid en alles goed gecontroleerd en doorgespoeld .
Het motortje zal wel lopen morgen
Zandprutser 1e klas.
Wrijf het er maar lekker in dat je daar lekker kan smijten met je brommer
Denk toch dat ik maar wat moet gaan oefenen voor BigFrance2015
TIP: zet die beugel weer asap terug tussen de voorvorkpoten
Denk toch dat ik maar wat moet gaan oefenen voor BigFrance2015
TIP: zet die beugel weer asap terug tussen de voorvorkpoten
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Tomorrow is a mystery.
het zal gauw klaar zijn als dat links rijden er ook bij hoort......
futurist
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Goede tip! Kan ik nog wel eens doen voor de eerste sneeuwLeo schreef:Met de GS hebben we een keer dit rondje en die mag wat mij betreft wel in de herhaling
DRide on!
DR 800 s43 '93
DR 800 s43 '93
- de antrapper
http://youtu.be/Tt6k9fzU0AU
Iemand van hier ?
Het is de bedoeling dat je deze rit in pak en
op een bijzondere motor doet
Iemand van hier ?
Het is de bedoeling dat je deze rit in pak en
op een bijzondere motor doet
Big Bigger Tiger en weer Big
Neh, ik heb een redelijk gewone hoed boven mijn lederhosenLeo schreef:Zien jullie BIG88 ook lopen met zijn grijze toeter hoed ?BIG88 schreef:Nog 2 nachtjes slapen, en dan ben ik onderweg naar het oktoberfest
hier 10 redenen om op het oktoberfest te zijn
En ja, Ellis heeft ook een dirndl jurkje
Laatst gewijzigd door BIG88 op wo okt 01, 2014 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.