Data Frankrijk

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

zappa.suzuki

Ook al spullen aan 't klaar leggen, waaronder 3 a-binnenbanden en 2 voor.. kunnen jullie een lekke band rijden :wink:
reserve accu staat aan de lader, hendels en gas/koppelings zitten in de tas, olie + v-vork olie en ketting smeer staan ook klaar en als het goed is neemt Frans de motorlift mee en anders gooi ik de mijne erin :lol:

Heren, stop vast de motorsleutel in je zak en vergeet je groene kaart niet :wink: Zie jullie morgen 8)

Ps, Ridge.. ga je nog mee naar Gerke voor de test rit?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
zappa.suzuki

Met zon er heen..
Dan 3 dagen en nachten regen.. :evil:
En koud s'nachts..
De 1e dag glibberen en glijden, dan een heuvel met klei met dun gravel.. Frans en Ridge stonden al gauw vast met een vol voor spatbord..
dat werd zweten dus.. Ridge had daar de mooiste actie.. achterop zittend op het zadel de heuvel op met geblokeerd v-wiel :shock: :lol: :lol:

Gewend om gras te vermijden reden we nu bijna constant op de strook gras in het midden van de paden...

Dag 2 en 3 waren nog meer glibberen maar wel iets minder erg...

Ik had vooral de eerste dag erg slecht zicht, m'n v-wiel liep niet vol maar m'n v-wiel gooide de klei mooi op m'n bril de hele dag..

Wel mooi rijden, alleen een tikkie te langzaam voor de BIG, of hoog toerig en nerveus in de 1 of te laag toerig en bonkend en schokkend in de 2e versnelling.. Blok had het zwaar..

Ook het onder de 40 rijden is moeilijker met die zware BIG dan 45/50..
[Waar het kan]

Nog een lekke a-band door een spijker op de 3e dag, maar dat was snel verholpen..
zappa.suzuki

Dag 1
Afbeelding

Dag 2
Afbeelding

Thuis na dag 3
Afbeelding

V-wiel draait niet maar toch omhoog rijden, doe dat Ridge maar na..
Afbeelding

Het luide getik wat we hoorde toen Rene de camping op reed bllek een totaal rot link lager te zijn..
Afbeelding

Ridge die klonten klei heeft lopen pulken van z'n BIG..
Afbeelding

Rene en Henry die wat verlaat een heuvel op ploeteren..

http://www.youtube.com/watch?v=7_VjKPoIh5g
Laatst gewijzigd door zappa.suzuki op zo apr 19, 2009 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Edwin
Contacteer:

Hee mannen, weer terug!!!

Beetje naar jullie zin gehad? Jammer dat het weer niet helemaal mee zat :evil:

Maar ach, je weet hoe het gaat...hoe slechter de omstandigheden hoe sterker de verhalen over een paar jaar.

Gaan jullie vandaag nog rijden bij Gerke ?

Hoop op leuke verhalen, foto's en video's

Ciao :zwaaien:
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki

We hebben ons zeker vermaakt maar het was wel zwaar rijden.. de hele tijd erg geconcentreerd zijn is best vermoeiend..

Frans en ik hadden geen zin meer in nog een natte nacht op de camping en nog een modderrit, het lampje was een beetje uit... :wink:
Dus zijn gisteravond thuis aangekomen, en word het de brommer schoonmaken en na lopen..
Shifty-PK
Contacteer:

Lekker rijden daar hé.

Moeilijkheidsgraat is wel afhankelijk van het weer en de groep.
Ik reed met droog weer en kon daardoor tegen verwachtingen in appie bij houden.

Met nat weer heb je misschien nog wat zwaarder geschut nodig qua banden. Een echte crossband voorband bijvoorbeeld of een scorpion pro. Die zijn nog fijnere en gespreidere nop dan de k760.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
zappa.suzuki

Het was Appie die zo langzaam ging :lol:

Frans die mooi gereden heeft vond dat zelfs...

En de keren dat ik de controle kwijt was kwamen idd door de v-band..
zappa.suzuki

Gister en vandaag maar druk bezig geweest met het schoonmaken van Shiny en m'n pak..
Pak is 2 kilo klei lichter..

Had al een vermoeden dat m'n blok te erg trilden en na het schoonmaken en tank verwijderen bleek een blok ophangingsbout verdwenen en een bout moer weg...

Had vorige keer dat m'n blok er uit was geweest een losse bout.. had beide keren toch echt alles goed vast gezet maar kennelijk moet de boel toch na getrokken worden :roll:

Verder viel het mee, kuipwerk had wel te lijden maar goed.. dat hoort erbij :wink:
K&N filter geplaats met de deksel rand in gesmeerd met erg sticky vet..
Open Laser er weer onder.. loopt weer lekker vel :wink:
Frans van Roosmalen

Zo eindelijk tijd om verslag te doen van de rit 8)

Na de Bigs opgeladen te hebben, met prachtig weer naar Appie gereden. Tent opzetten en toen begon het te regenen tot en met de dag van vertrek :? Voor het rijden maakte het niet "veel" uit, Appie weet genoeg mooie weggetjes :D . Goed geleerd om beheerst met het gas om te gaan, gras was goede :shock: grip. Mooie gravel en keien paden om het gas af en toe een goed op te draaien. Lekker omhoog en easy naar beneden. Techniek tips van Appie kwamen goed van pas, zit nu nog zekerder op de brommert :wink: . Volgens mij 4 keer gekeken hoe de bodem in de Ardennen erbij lag :roll: was niet veel anders dan hier :lol: .

Appie gaf ons complimenten over de dingen die we met die grote jongens van ons deden 8) Hij heeft respect voor alle "dames"(zie foto) in de buurt, al gaat het dan wel erg langzaam. Hij zit mooi daar en 't is een genot om hem weg te zien speren op z'n TT. Hij kan ook gas geven 8) en zelfs hij had bodemonderzoek na inschattingsfoutje. Maar goed hij klimt er weer op en gaat lekker door. Petje af voor zijn ritten, rijtips en gastvrijheid.

Nu de motert weer helemaal schoon en op zoek naar tripmetermagneetje. Die is uit mijn voorwiel :shock: waarschijnlijk vast in de Franse klei :D mijn sensor was ook losgeslagen maar gelukkig nog heel en voor dag twee ontdekt dus onderweg geen brokken. Ook kleplichter kabeltje vervangen, die hing na dag twee op drie draadjes :roll: gelukkig kon ook dit op de campif gefixed worden 8)

Al met al een mooi tripje met mooie ervaringen. Smaakt naar meer :!:

Mazzel,

Frans
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
Leo

Afbeelding

Heee Zappa,

Jouw verhalen kennende heb jij Gonzo de rood witte GS natuurlijk ver en ver achter je gehouden op alle disipline`s.

LEO
zappa.suzuki

Yip.. Henry bleef maar achter..
Nu ja, hij reed de eerste 2 dagen als 1 na laatste en daarna laatste toen Rene op de transalp naar huis was.. [die echt rustig reed]

Maar repect wat Henry deed op z'n verbouwde GS met betere vering en een stukje lichter..
Reed er mooi strak op.. ben ik niet gewend van een GS rijder.. :P :wink:
CamoKat

Hmm .... zo te lezen hebben een paar gasten het (afgezien van het weer) prima naar hun zin gehad 8)
Frans van Roosmalen

wie morgen kan, kan gratis naar Appie!!!

http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=5477.375

Ik kan helaas geen vrij krijgen :cry:
MDK

Geweldige fotos gasten. Ziet er goed uit :D. Ik zou er bijna aan denken ook s mee te gaan met zo iets :D
Na regen komt regent, kijk maar in de van Dalen.
Frans van Roosmalen

Dat is 't 'm nou je moet niet denken maar je moet 't gewoon doen :lol: :wink:
zappa.suzuki

Nee niet doen!!

Ben je verslaafd net als de rest van de modder eters hier!! :lol:
Ridge

En hierbij mijn foto's, ik heb me vreselijk goed vermaakt alleen jammer dan de regen maar niet ophield.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding