even voorstellen: nieuwe DR BIG eigenaar
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Wim, ik ben erg geintresseerd in de RVS uitlaat bocht, krijg allen geen reactie op mail..
Misschien combi deal maken ?
Misschien combi deal maken ?
Hoi Futurist,
Ik heb een buddy, maar deze is wit met blauw. Ik wil graag een zwarte, in ieder geval zonder wit. De motor is blauw met wat oranje en een zwart frame, dus dat witte stoort mij. Ik kan op internet nergens een losse overtrek vinden.
Grtjs
Ik heb een buddy, maar deze is wit met blauw. Ik wil graag een zwarte, in ieder geval zonder wit. De motor is blauw met wat oranje en een zwart frame, dus dat witte stoort mij. Ik kan op internet nergens een losse overtrek vinden.
Grtjs
DR 750S
KTM SM 950
KTM 640LC4
KTM SM 950
KTM 640LC4
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Advertentie is toch verdwenen.. iemand schuldig aan?
Ik ben naar een meubelstoffeerder gegaan en heb een stuk echt leer van een nep koe gescoord en heb het over de orginele buddy heen geschoten.ktm Wim schreef:Hoi Futurist,
Ik heb een buddy, maar deze is wit met blauw. Ik wil graag een zwarte, in ieder geval zonder wit. De motor is blauw met wat oranje en een zwart frame, dus dat witte stoort mij. Ik kan op internet nergens een losse overtrek vinden.
Grtjs
LEO
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
strak plan Leo,
Heb net contact gehad met de nieuwe vriend van mijn zus, hij werkt bij een sociaal werkplaats en geeft leiding aan de afdeling confectie. hij wil de buddy voor mij laten overtrekken. ff slijmen bij mijn zus dat ze hem nog ff niet moet dumpen
Heb net contact gehad met de nieuwe vriend van mijn zus, hij werkt bij een sociaal werkplaats en geeft leiding aan de afdeling confectie. hij wil de buddy voor mij laten overtrekken. ff slijmen bij mijn zus dat ze hem nog ff niet moet dumpen
DR 750S
KTM SM 950
KTM 640LC4
KTM SM 950
KTM 640LC4
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 101
- Lid geworden op: zo okt 24, 2010 10:28
- Locatie: Amersfoort
Ik zou d'r doen..
oh, verkeerde scherm.. iemand nog een biertje?
oh, verkeerde scherm.. iemand nog een biertje?
Dondor Big '93
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
hey een ex van me..
Ja hoor, bier zat hier
Ja hoor, bier zat hier
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Zo! das mazzel hebben!Leo schreef:Verhip, mijn vrouw heeft nooit verteld dat ze een tweeling zus hadktm Wim schreef: ....ach bij deze.....
LEO
Als er nog een zus opduikt dan hou ik me aanbevolen.
Nadat ik gister eindelijk tijd had om de motor open te halen en de carbs er tussen uit te trekken ben ik er vandaag even naar gaan kijken vandaag. verder nog niet gekomen omdat ik nog niet alles (kruipolie etc) in huis heb.
Wat ik aantrof in de vlotterdeksel aftapmoer (juiste benaming ??) was een beetje schrikbarend!
Helemaal vol met bezinksel, zand en pulp.
Als ik morgen de kruipolie in huis heb zal ik weer even verder gaan.
Het is wel leuk het interne van zo'n onderdeel te bekijken alleen zijn veel onderdelen me nog onduidelijk.
Ik zal wat fotos proberen bij te voegen!
Greetz
Oh zoals jullie misschien nog wel weten heb ik een sterk na-ijl effect en geen stationair lopende motor. Zal ik metteen beide carbs voorzien van nieuwe ringetjes of zou alleen de linker volstaan?
lesje anatomie? iemand?
A=
B=
locatie stationairspoeier juist aangeven?
Zappa, op pagina 1 zeg je dat ik die stationairsproeier er uit zou moeten kunnen schroeven. Ik zou vanaf deze kant iig niet zo goed weten hoe. Tip?
En... wat me opviel is dat A1 veel minder ver ingedraait is als A2. Is dit slim?
DE O-ring waar altijd over gesproken wordt.... Kuch kuch... waar zit ie?
Greetz
A=
B=
locatie stationairspoeier juist aangeven?
Zappa, op pagina 1 zeg je dat ik die stationairsproeier er uit zou moeten kunnen schroeven. Ik zou vanaf deze kant iig niet zo goed weten hoe. Tip?
En... wat me opviel is dat A1 veel minder ver ingedraait is als A2. Is dit slim?
DE O-ring waar altijd over gesproken wordt.... Kuch kuch... waar zit ie?
Greetz
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Vuil in die benzinkmoeren valt een beetje mee, gedeelte is roest uit de tank en een ander gedeelte is stof en zand wat langs de rand van je luchtfilter is gelekt..
Smeer die rand lekker dik in met vet!!! [ dus het gedeelt van het filter dak over de filterbak gaat]
A= luchtmengsleschroef[en]
B= vlotterhuis, die er uit trekken en daar zit de O-ring
je pijltje met stationairsproeier wijst nu naar de choke toevoer, moet naar het buisje er boven wijzen..
Sproeier hoeft er niet per see uit, kijk of ze open zijn door er wat lucht door te blazen of kruipolie/remreiniger in te laten lopen..
Als je ze door kan blazen of de vloeitstoffen weg lopen dan zijn ze open maar ik gok dat die van de linker carb dicht zit...
Als dat zo is ff laten weken in kruipolie, sproeier uit en kijken of die open is, dan het gat waar ie uit kwam doorblazen met perslucht of fietspomp met luchtbednippel in het gat
Set de luchtmengsel schroefen op standaard setting en dan bij warme motor afstellen
Smeer die rand lekker dik in met vet!!! [ dus het gedeelt van het filter dak over de filterbak gaat]
A= luchtmengsleschroef[en]
B= vlotterhuis, die er uit trekken en daar zit de O-ring
je pijltje met stationairsproeier wijst nu naar de choke toevoer, moet naar het buisje er boven wijzen..
Sproeier hoeft er niet per see uit, kijk of ze open zijn door er wat lucht door te blazen of kruipolie/remreiniger in te laten lopen..
Als je ze door kan blazen of de vloeitstoffen weg lopen dan zijn ze open maar ik gok dat die van de linker carb dicht zit...
Als dat zo is ff laten weken in kruipolie, sproeier uit en kijken of die open is, dan het gat waar ie uit kwam doorblazen met perslucht of fietspomp met luchtbednippel in het gat
Set de luchtmengsel schroefen op standaard setting en dan bij warme motor afstellen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Thnx!
Ik zal je adviezen opvolgen. Ik verwacht daar helemaal geen vuil en naast die dop valt het ook wel mee, gelukkig. Die dop zal wel niet voor niets hol zijn
Ik ga morgen die stationairsproeier checken, thnx!
Kan ik alles in de carb gewoon schoonmaken met kruipolie? of is er een ander middel/oplosmiddel dat ideaal is. ik werk namelijk op een plek waar de meeste stoffen zoals hexaan ook voor handen zijn... Ik heb wel goede ervaringen met hexaan en vuil maar geen idee wat het met ringetjes, rubber seals enz doet.
Greetz
Ik zal je adviezen opvolgen. Ik verwacht daar helemaal geen vuil en naast die dop valt het ook wel mee, gelukkig. Die dop zal wel niet voor niets hol zijn
Ik ga morgen die stationairsproeier checken, thnx!
Kan ik alles in de carb gewoon schoonmaken met kruipolie? of is er een ander middel/oplosmiddel dat ideaal is. ik werk namelijk op een plek waar de meeste stoffen zoals hexaan ook voor handen zijn... Ik heb wel goede ervaringen met hexaan en vuil maar geen idee wat het met ringetjes, rubber seals enz doet.
Greetz
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Geen idee..
Maar een goede kruipolie [ bv brunox turbo spray] of remreiniger tasten de rubbers niet aan..
Maar een goede kruipolie [ bv brunox turbo spray] of remreiniger tasten de rubbers niet aan..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Dit weekend maar weer eens aan de slag gegaan met alle tips die ik weer gekregen heb. Ik woon nu bijna in de garage hahaha. Maar ik ben een heel eind verder. Eerst de carburateurs weer eens verwijderd en nogmaals in de ultrasoon gehad. Onderdelen van de linker in de rechter geplaatst en andersom natuurlijk. Gasnaalden weer origineel gezet en sproeiers 2 1/2 slag uit gedraaid. Wauw wat loopt ie mooi, 1200 RPM. topsnelheid is nog niet in orde, maar op advies laat ik dit maar ff doen op een dynobank. De motor stottert helemaal niet meer en valt ook niet meer uit op topsnelheid. Ben nu al voor 90% tevreden. thanks voor alle tips
mzzzl
mzzzl
Mooie machine hoor KTM wim, mooie kleurstelling.
Nou hier weer een update van mn carb-service.
Vandaag dus Brunox kruipolie (eigenlijk alles-olie) gehaald. Ruikt lekker dat spul!
Ohja business... Ik spuit dat spul dus in de stationair sproeier en zie het langszaam verdwijnen... Dus helemaal verstopt is ie niet...
Toen even goed optische inspectie gedaan en vergeleken met de andere stationairsproeier. Wat me opviel is dat de linker duidelijk al wat losmaak pogingen was ondergaan (gezien de slijtage).
Toen ik het probeerde kreeg ik er geen beweging in en beschadigde ik hem alleen maar meer. Dus ik blijf nu even een dag lang kruipolie aan brengen elke keer als ik er langs kom.
Morgen met een beter passende schroevendraaier nogmaals proberen.
Is het heel erg als deze doldraait? Nog tips om dit te voorkomen?
Greetz Jelle
Nou hier weer een update van mn carb-service.
Vandaag dus Brunox kruipolie (eigenlijk alles-olie) gehaald. Ruikt lekker dat spul!
Ohja business... Ik spuit dat spul dus in de stationair sproeier en zie het langszaam verdwijnen... Dus helemaal verstopt is ie niet...
Toen even goed optische inspectie gedaan en vergeleken met de andere stationairsproeier. Wat me opviel is dat de linker duidelijk al wat losmaak pogingen was ondergaan (gezien de slijtage).
Toen ik het probeerde kreeg ik er geen beweging in en beschadigde ik hem alleen maar meer. Dus ik blijf nu even een dag lang kruipolie aan brengen elke keer als ik er langs kom.
Morgen met een beter passende schroevendraaier nogmaals proberen.
Is het heel erg als deze doldraait? Nog tips om dit te voorkomen?
Greetz Jelle
aha vandaar de verschillen met mijn carburateur, al zijn het wel kleine verschillen. Ik heb zelf een kleine Branson ultrasoon unit en gebruik ook de vloeistof van branson. naam weet ik zo niet. neem af en toe een flesje mee van mijn werk. Vloeistof is veilig voor metalen en rubbers.