Ik snap dat de Yamaha nooit zal klinken zoals de andere instrumenten met gelijknamige naam, maar met de achterlijk dikke schoorsteen van de R1 hoop ik toch het beste van twee werelden te krijgen.

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Rammelbak schreef:Leo zijn dagen als verkeersregelaar zijn ook al geteld...
Leuk nadenkertje!eRDeeWee schreef:Het is mierenneukerij, maar de wiskundige in mij is niet helemaal tevreden met je uitleg over de grootste oppervlakte...
Een redelijk te begrijpen uitleg vind je hier: https://www.ikhebeenvraag.be/vraag/3003 ... -afbakenen
Jouw oplossing is de oplossing die Andries daar ook geeft, maar de juiste oplossing staat er onder.
De bijbehorende tekening maakt veel duidelijk en je zal het originele ontwerp er in herkennen.
En ja... Sorry !
Ik blijf er bij, de originele uitlaatbochten zijn gemaakt voor snelle en goedkope productie wat ten koste gaat van flow.https://www.ikhebeenvraag.be/vraag/30039/Wat-is-de-grootste-oppervlakte-die-je-kan-afbakenen schreef:...omdat cirkels naar verhouding de beste oppervlakte/omtrek verhouding hebben.
Snap niet helemaal dat je verrast bent dat de pijp van titanium is, maar verder knap werk.Rammelbak schreef:
Rammelbak schreef: Na de positieve experimenten met de Guzzi wil ik ook aan deze kop het één ander aanpassen om de ademhaling meer te richting op een goede uitlaatflow.
Door het wegfrezen van een squish rand rondom de uitlaatkleppen, verbeter je ws de afvoer van de verbrandingsgassen en daarmee een betere warmteafvoer. Maar tegelijkertijd veerlaag je eigenlijk ook de compressie en daarmee weer het rendement en vermogen. Heb je de met het vlakken van de kop de compressie wat verhoogd? En heb je gezien de (voorheen) witte uitlaatklep ook nog plannen met de carburatie?Rammelbak schreef: In eerste instantie begon het voor een koele kop/motor. Maar na de resultaten met de Moto Guzzi heb ik de stiekeme hoop dat het ook positief uitpakt voor de vermogensafgifte.
Dit moet alleen niet het hoofddoel worden. Voordat ik wist dat het ook vermogenswinst gaf, was ik zelfs bereid om wat PK's in te leveren voor een motor met een betere thermische gezondheid.
Het aan kicken lijkt wat gemakkelijker te gaan. Koud, lauw of warm maakt weinig uit. Pis-heet heb ik nog niet uit kunnen proberen.Ouwe Reus schreef: Zijn het aanslaan, de stationairloop en motorkarakter ook veranderd?
Niet alleen de squishrand is verwijderd, ook alle dammetjes tussen de kleppen heb ik weg gefreesd. Zo gezien is er aardig wat uit de verbrandingsruimte gehaald. Of dit wordt gecompenseerd door de 0,22mm dat de kop gevlakt is weet ik niet. Gezien de resultaten maakt me dat weinig uitOuwe Reus schreef: Door het wegfrezen van een squish rand rondom de uitlaatkleppen, verbeter je ws de afvoer van de verbrandingsgassen en daarmee een betere warmteafvoer. Maar tegelijkertijd veerlaag je eigenlijk ook de compressie en daarmee weer het rendement en vermogen. Heb je de met het vlakken van de kop de compressie wat verhoogd? En heb je gezien de (voorheen) witte uitlaatklep ook nog plannen met de carburatie?