Ik moet hem wel altijd op 2 auto krikken en een plank zetten om waterpas te krijgen,

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Jup, zo doe ik het ook. Ff een 10-30 seconden tegen m'n heup aan laten leunen, daarna weer terug op de standaard laten zakken en aflezen maar.zappa.suzuki schreef:Gefeliciteerd gozer!![]()
Ga aan de kant van de pijlstok staan, zet de motor recht en laat hem tegen mn heup leunen en pijl de olie.
iets schuin is geen ramp en iets te veel of te weinig olie ook niet, als je geen gekke dingen doet is t ook geen ramp als de olie onder nivo staat.
Word pas een probleem als je wheelies doet en steile klimmen..
2,6 is bij alleen een oliewissel. Omdat jij het hele blok hebt gewisseld is je hele systeem leeg, dus ook je oliekoeler etc. Zo uit mijn hoofd staat er in het WPHB ook idd een hoeveelheid van 3,5L voor een volledig leeg blok.kantelaar schreef:Ik heb wel weer een vraagje,
Op het blok staat 2600 en dat is 2,6 l olie.
Praktijk is dat er bij mij tenminste iets meer dan 3 en halve liter er in gaat en dat is de olie in de oliekoeler de kop en olie leidingen inbegrepen .
Met deze hoeveelheid geeft mijn peilstok aan dat hij op max staat
Er zijn biggers hier die dat ook in het blok hebben zitten maar waar komt nu die 2,6 l nu vandaan ?
Volgens mij staat in het WPHB welke overmaten er allemaal zouden horen te zijn. En zoals dhc6 zegt, meneer Suzuki zou je daar aan moeten kunnen helpen, of het revisiebedrijf. En misschien zit ik vreselijk uit m'n nek te lullen, maar volgens mij maakt Wiseco ook overmaat zuigers voor de BIG.kantelaar schreef:
Welke merken fabriceren overmaatse zuigers voor bigs en hoeveel maten overmaten zijn er voor een big?
Ik kan nergens info vinden.
Uiteindelijk gaat de kop en cilinder er toch af om toch de boel te vervangen maar zou graag wat info willen.
Heel erg is het niet maar het word wat duur zo al die olie