Interesse peiling DRBIG meeting 2016
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
OK, het is duidelijk... Zie de foto's.
Daar zit iets zwart wat daar niet hoort... de kettinggeleider.
Die staat niet goed...
En hier is de dader: een gebroken kettinggeleider.
Van het weekend het blok eruit lepelen.
OJ
Daar zit iets zwart wat daar niet hoort... de kettinggeleider.
Die staat niet goed...
En hier is de dader: een gebroken kettinggeleider.
Van het weekend het blok eruit lepelen.
OJ
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
das balen! en hoop de rest nog heel en dat het idd de oorzaak is en niet het gevolg..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Dat ga ik van het weekend wel zien. Heb geen verontrustende geluiden gehoord, misschien heb ik mazzel.
OJ
OJ
Die slijtagesporen onder de BAK lijken ook redelijk "nieuw"DR-Big schreef:Dat ga ik van het weekend wel zien. Heb geen verontrustende geluiden gehoord, misschien heb ik mazzel.
OJ
Je hebt trouwens een PB, maar deze blijft hangen in mijn outbox. Is jouw inbox misschien vol?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
@Leo; en 10:25 vertrokken vanaf de camping, ik was nog bezig om mijn muziek in te stellen
@Ouwe Reus; slijtagesporen zijn van de balansasketting. Denk dat bijna iedereen die ingevreten sporen heeft.
@Ouwe Reus; slijtagesporen zijn van de balansasketting. Denk dat bijna iedereen die ingevreten sporen heeft.
Assumption is the mother of all fuck ups
Zo, de bitch staat weer op de werkbank.
Gebroken
Toch even de uitlaatkleppen gekust.
OJ
Gebroken
Toch even de uitlaatkleppen gekust.
OJ
Nee aan de kleppen is niks te zien.
OJ
OJ
Niks te zien wil niet zeggen niet beschadigd, het kan dat er schade is. Even de veren er af en dan voelen of ze nog echt super in de klep geleiders glijden en dan even er uit en op een bruggetje leggen om slingering te meten.
Futurist
PS ooit zo een afdruk op de zuigers van een Peugeot gezien waar later bleek dat het nooit mee 100% heeft gelopen.
Futurist
PS ooit zo een afdruk op de zuigers van een Peugeot gezien waar later bleek dat het nooit mee 100% heeft gelopen.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Te laat, blok zit al weer in elkaar en zit ook al weer in het frame. Alleen de carbs en tanken nog.
Ik zie wel of hij daarna nog wel goed loopt.
OJ
Ik zie wel of hij daarna nog wel goed loopt.
OJ
wel goed doorgewerkt.
suc6
futurist
suc6
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ha ha, 12 uur achter elkaar sleutelen!
Alleen nou geen zin meer om het af te maken. Eind van de week vakantie.
OJ
Alleen nou geen zin meer om het af te maken. Eind van de week vakantie.
OJ
Oh nee krullen je tenen dan niet van nieuwschierigheid naar het resultaat.....
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Nee, ik ga er vanuit dat hij weer gewoon start Altijd optimistisch blijven met een Big!
OJ
OJ
Ik heb hem al 15 jaar, dan krijg je dat.
OJ
OJ
Carbs ingebouwd, tank er provisorisch op en starten. In een keer lopen. Klinkt goed.
De rest afbouwen en nog een keer starten. Helaas niet starten, wel verontrustende geluiden uit het vooronder... Die nokkenas zal toch niet weer...
Ik vrees dat ik weer van voren af aan kan beginnen en het blok moet openmaken.
OJ
De rest afbouwen en nog een keer starten. Helaas niet starten, wel verontrustende geluiden uit het vooronder... Die nokkenas zal toch niet weer...
Ik vrees dat ik weer van voren af aan kan beginnen en het blok moet openmaken.
OJ
Pfffffff. We voelen met je mee..........
futurisf
futurisf
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Slecht voorgevoel krijgen wij
Wat voor geluiden heb je gehoord: ketting of kleppen?
Je vertelde toch dat je niet alle delen van de NAK-geleider had teruggevonden. Deze bevat wel een metalen basis !?
Wat voor geluiden heb je gehoord: ketting of kleppen?
Je vertelde toch dat je niet alle delen van de NAK-geleider had teruggevonden. Deze bevat wel een metalen basis !?
Laatst gewijzigd door Ouwe Reus op wo mei 06, 2015 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Zo,
even vakantie genomen. Vanavond weer goesting om weer van voren af aan te beginnen. In recordtijd het blok eruit en op de werkbank, carter eraf, kop eraf. Nokkenas was weer versprongen... nu de inlaatkleppen getikt...
En dan ga je toch nadenken. Naks staat goed en heeft een Hessler veertje, nak is redelijk nieuw, nog geen duizend km gelopen. Toch staat de ketting niet snaarstrak.
Er zit een sr43 cilinder op, met een sr42 kop. Heb je daarvoor misschien andere geleiders, andere naks, andere nak voor nodig? Is een sr43 cilinder korter of zo?
Maar even een onorthodox besluit genomen. Ik heb de originele zuiger en cilinder gepakt. Die was wel wat beschadigd aan de binnenkant, maar hij liep er nog goed op. Die zitten er nu op. De ketting zit nu wel strakker. Kunnen ook de tandwielen versleten zijn? Daar hoor ik eigenlijk nooit iemand over.
Cilinder en kop zitten weer vast, kleppendeksel zit handvast, carter zit erop. Het is nu 12 uur geweest en morgen weer werken. In de loop van de week maak ik het af. Hopelijk rijdt hij dit weekend weer. De europoort rit wilde ik toch al op de Yamaha doen. Komt die ook weer eens buiten.
OJ
even vakantie genomen. Vanavond weer goesting om weer van voren af aan te beginnen. In recordtijd het blok eruit en op de werkbank, carter eraf, kop eraf. Nokkenas was weer versprongen... nu de inlaatkleppen getikt...
En dan ga je toch nadenken. Naks staat goed en heeft een Hessler veertje, nak is redelijk nieuw, nog geen duizend km gelopen. Toch staat de ketting niet snaarstrak.
Er zit een sr43 cilinder op, met een sr42 kop. Heb je daarvoor misschien andere geleiders, andere naks, andere nak voor nodig? Is een sr43 cilinder korter of zo?
Maar even een onorthodox besluit genomen. Ik heb de originele zuiger en cilinder gepakt. Die was wel wat beschadigd aan de binnenkant, maar hij liep er nog goed op. Die zitten er nu op. De ketting zit nu wel strakker. Kunnen ook de tandwielen versleten zijn? Daar hoor ik eigenlijk nooit iemand over.
Cilinder en kop zitten weer vast, kleppendeksel zit handvast, carter zit erop. Het is nu 12 uur geweest en morgen weer werken. In de loop van de week maak ik het af. Hopelijk rijdt hij dit weekend weer. De europoort rit wilde ik toch al op de Yamaha doen. Komt die ook weer eens buiten.
OJ
Eerste gedachte: ms is die oude cilinder idd wat hoger, zodat de afstand NA-krukas groter is en de NAK strakker gemonteerd kan worden.
Tweede gedachte: zit het NAK veertje wel goed gemonteerd, kan zijn dat je een extra winding moet pakken
Tweede gedachte: zit het NAK veertje wel goed gemonteerd, kan zijn dat je een extra winding moet pakken
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.