Big beurt aan mijn dr 800 s

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

MANUS-3000

Het blik is een omega b x25xe (2.5 v6) van 97 die een foutcode geeft op de krukassensor wat weer niet kan omdat die nieuw (en getest en goed) is.

Ik heb de tis (wphb) van opel op de pc dus ik ga zaterdag met de multimeter aan de slag om te kijken of ik de storing vinden kan.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
BIG88

als de bedrading ed niet kapot of verbrand is kan het de sensor wel zijn, soms is hij temp. gevoelig(koud goed warm onregelmatig)
overigens moet de bedrading achter de steunen van de stuurbekrachtigings pomp en airco pomp ..langs, anders wordt de bedrading te warm...
en de omegatjes hebben wel eens scheurtjes in het uitlaat spruitstuk waardoor de hete gassen de bedrading beschadigen
have BIG fun

D.F.M.T.
CrazyWezel
Contacteer:

das wel rot,
heb zo'n x25xe nog nooit bekeken, valt die sensor nog aan te duwen of is dat zo'n modelletje wat je vast schroeft en klaar?

doormeten zal trouwens niet zo moeilijk zijn want t is in feite niet veel meer dan een spoeltje
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
MANUS-3000

De sensor kun je inderdaad niet veel mee,de bedrading loopt bij een omega langs de olieleidingen van de warmtewisselaar naar boven,inderdaad vlak langs de uitlaat maar dat wil vanwege de lengte van de bedrading niet anders en is af fabriek zo dus zou geen probleem mogen geven.

De sensor is nieuw en de waarde's van het ding kloppen dus zou het ergens anders moeten zitten.
Ik heb het wphb van opel op de pc en daar staat de testprocedure in die in zo'n geval word doorlopen dus zaterdagmorgen zet ik de multimeter aan en zaterdagmiddag loopt ie weer als een zonnetje :P

Toch...........................................? :S
CrazyWezel
Contacteer:

die multimeter gaat heel je probleem oplossen ja.. ik geloof er heilig in :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
MANUS-3000

FF van het blik weer naar de BIG.

Ik rij nu een week met de nieuwe banden en tot nu toe bevallen ze goed.
Droog vind ik ze eigenlijk wel fantastisch het nemen van bochtjes is een stuk leuker nu.
Ze worden ook lekker warm dus dat voelt wel goed.
Vanavond mocht ik ze nat testen,en hoe...................
Toen ik thuis was sopte ik in mijn laarzen die dus vervangen gaan moeten worden door waterdichte exemplaren om even een indicatie te geven van hoe nat het was.

Reed achter mijn baas aan en die remde nogal abrubt voor me dus moest meteen flink in de ankers en dat ging zonder al te veel problemen,de hoek om ging ook lekker dus ik was de angst van de schuiver met de voorband als snel kwijt.
Bij flink dooraccelereren na een stoplicht en tegelijkertijd van baan wisselen voelde ik heel even een kwispel van de staart denk dat ik met het achterwiel over de witte streep ging en thuis aangekomen even aan de banden gevoeld en die waren redelijk warm en stonden daarna ook lekker te dampen dus ik ben er wel tevreden mee.

Wat me wel is opgevallen is dat de BIG begin van de week bij redelijk warm weer harder stationiar gaat lopen,ik heb toen de aanslagschroef een beetje ingedraaid totdat ie 1300 rpm had maar met deze regen en gister was het ook niet echt warm wil ie dan gewoon niet stationair draaien en moet ik de aanslag toch ongeveer 3 slagen geven wil ie op 1500 rpm willen lopen,iemand enig idee waar dat in zit?

En heeft er nog iemand tips omtrent laarzen?
Ik wil geen natte poten meer!
zappa.suzuki

Heb wel verschil in toeren met warm/koud maar 3 slagen is wel erg veel, geen idee waar dat in zit..

En vond de a-band die ik had ook best oke, kleine kwispel met nat ken ik wel van hem :wink:
De conti TA gedroeg zich netjes vandaag..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Contacteer:

@manus, zappa heeft van die sealskin(ofzoiets)-sokken, en die zijn waterdicht,
de crosslaarzen die ik gebruik (van kikker dus :D ) zijn ook waterdicht, maar dat geld alleen van binnen naar buiten.. meer idee aquarium dus.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
MANUS-3000

Nog ff terug naar het blik,dit weekend strontziek dus niks uitgevreten maar vanavond de multimeter aangetrokken en de storing verholpen.

Een doorgeschuurde draad in de motorkabelboom maakte sluiting tegen de massa en daar kreeg het motorstuurapparaat verkeerde krukaspositiewaarde's van.

Toedels!
Plaats reactie