Snelle as

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

@zappa: geen stress hoor 8)

maaruh......
het maakt dus niet uit welke luchtstelschroef je verzet, zolang het maar effect heeft op je toerental??

trouwens net een acerbis tank gekauft
morgen checken of hij mooi pas te maken is

greetz sander
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Ehh.. normaal dus met links en rechts op vaste stand.. maar dat kan te maken hebben met de uitlaat bocht die er onder loopt.. die is een beetje heet bij het stellen :wink:

Enne.. waar heb ie die tank vandaan dan? :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

"gevonden" op marktplaats....
nieuwe acerbis tank die een boer in de buurt had gekocht om zijn oude bmw paris/dakar te pimpen, maar niet pastte. :D

ik heb gewoon een gokje gewaagd, want voor de prijs kon ik het niet laten.er moeten alleen nog 2 kraantjes op.
oliekoeler moest boven 2cm naar voren toe en zadel moet ingekort worden en nieuw bevestigingspunt fixen.
trouwens zaterdag bij een mannetje proberen mijn tank op de naad te lassen, en als dat niet lukt dan bouw ik deze erop.
kan met behoud van snavel, wat ik erg waardeer :lol:
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

wow das een dikke...gaat zeker 30 liter in ofnie?
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
futurist
Berichten: 3444
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 23:34
Locatie: Hees België

als je uiteindelijk toch de originele neemt heb ik wel intresse in die dikkerd van jou
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Waarom heeft niemand me verteld dat een snelle as ook meer herrie in de pijp betekent?

T*ring wat een scherpe klappen :?

Verder nog ff testen, 1e indruk is nog niet echt duidelijk.. wel getik in de kop...

Maar het klopt dus dat een sport as minder koppel onderin geeft en meer boven in?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Nog meer herrie :twisted:

Ben benieuwd volgend weekend.

Hoe kwam je 3e versnelling nou kapot?
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

ik zeg rijstijl :lol:

getik in de kop, raakt ie de kleppen dan weer net ofzo?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
futurist
Berichten: 3444
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 23:34
Locatie: Hees België

Ik bestel maar 2 gewone tuimelaars denk ik, die 3 pk zal het ook niet uitmaken denk ik.
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

steilere nokken en zwaardere klepveren zorgen wel voor wat meer mechanisch geluid dus dat kan het getik zijn en als je meer mengsel laat verbranden krijg je ook hardere klappen.
maar dat vind je volgens mij niet zo erg. 8)
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
futurist
Berichten: 3444
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 23:34
Locatie: Hees België

Ik denk dat het meer komt door wat hier eerder al gemeld is en dat de nokvorm gewoon niet klopt, voor een beetje hogere of breder nokken hoef je geen zwaardere veren te monteren, heeft Zappa ook niet gedaan denk ik. Dit is alleen nodig bij hogere toerentallen.
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2052
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Kwam nog een kleine discussie tegen, gaat dan wel over auto s maar principe blijft hetzelfde

http://www.suzukituningclub.nl/forum/sh ... p?tid=5661
Assumption is the mother of all fuck ups
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

zappa.suzuki schreef:
Maar het klopt dus dat een sport as minder koppel onderin geeft en meer boven in?
Hangt van de as af,ben in de motorwereld nog niet zo thuis maar in de autowereld wel en de techniek blijft toch een beetje hetzelfde.

Weet je toevallig iets van graden en kleplift van die snelle as?
Ik reed vroeger slalom met een blik en dan deden we nog wel is een beetje opvoeren en hoe hoger het aantal graden hoe minder een motorblok onderin toeren doet.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Heb de kleppen natuurlijk gelijk nagekeken maar staan goed, denk dat de as idd zo als eerder gemeld niet goed gesleppen is en meer speling heeft na 90 graden..
Klinkt als ingeslepen tuimelaars maar die zijn oke..

Geen sterkere veren gestoken, mag ook niet bij de as.

En merk idd een dip onder de 4000rpm en een winst boven de 4500rpm.
Mooi voor super motard vol gas rijden, wat ik ook leuk vind maar minder voor het enduro werk..

Maar grootste probleem is de herrie :? onsteking staat vroeger en dat geeft scherpere klappen..
Is echt aso nu.. en dat zeg ik dus :wink: :lol:
Haal hem er deze week weer uit..

Luister maar..
Met snelle as..
http://www.youtube.com/watch?v=IEZo7OMzRtM

Zonder..
http://www.youtube.com/watch?v=fRsArZmH ... re=channel
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2052
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Wreed geluid man hahaha...en heel duidelijk te horen :lol:
Assumption is the mother of all fuck ups
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Maakt idd een flinke bak herrie,op zich niet zo erg :D maar je trekt dan wel een hoop extra aandacht en wss ook wel van de man met de pet.

Maar wel lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :P
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Jammer, dan kan ik hem niet horen dit weekend...maar aan de andere kant denk ik dat ad niet zo vrolijk wordt van jouw uitlaat geluid, zeker niet nu :wink:

Wel mooi om te zien hoe snel je motor in toeren klimt; met die snelle nokkenas lijkt het nog sneller dan zonder...of heb je in dit filmpje zonder snelle nokkenas nog niet de k&n luchtfilter?
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

@ Shifty, oude filmpje is iid zonder K&N filter, maar stijgt idd wat sneller in toeren onbelast..

Over het tandwiel kan je in pagina 1 lezen :wink:

Maar de oude set up is nog op het randje, met die snelle as er over..
maakt echt een vet rally geluid.. helemaal vol gas met de brom van het K&N filter erbij.. :twisted:

Ga morgen nog ff ermee naar het werk, kijken hoe dat gaat.. helaas weinig/geen tijd om te testen voor Ad weekend..

Maar puur de as en tuimelaars wisselen is niet echt veel werk dus mischien.. :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie