powerplug eruit, spiegels erop, apk klaar.

misschien tegen die tijd ff de orginele uitlaat erop en knippers.
Moderator: ghulst
Ja, zo werkt het inderdaad... Maar natuurlijk alleen als de regels in "die en die" landen strenger zijn dan bij ons. Nooit andersom!Hein schreef:Als bepaalde zaken in het buitenland voordeliger of goedkoper zijn kijkt Nederland daar niet naar maar als het slechte dingen zijn wordt er al gauw gezegd kijk eens naar "die en die" landen.
Je mag stemmen, maar als je tegen stemt, komt er geen volgende stemronde.zappa.suzuki schreef:En het mooie is.. kan me niet herineren dat ik voor 1 europa heb gestemd.. wel dat ik tegen een europese grondwet heb gestemd.. hoe zit het nu met het eerste?
Hoe is dat toch door de strot geduwd?
Toch apart hoe we het toch allemaal pikken tegenwordig..
bovendien maken onze motoren niet teveel geluid toch ? De mijne niet in ieder geval. Een ander sproeiertje is ook snel gestoken als het over CO gaat. Als nodig zou zijn. Het gaat me alleen om de kosten en de nutteloosheid van zo'n keuring.CrazyWezel schreef:ik weet niet waar jullie het stukje geluid vandaan halen.. maar dat valt nu ook niet onder de apk, het gaat er om dat de uitlaat van voor tot achter gasdicht is, behalve t gat waar het uit hoort te komen,
en de co moet goed zijn.
met geluid krijg je pas te maken als je hem op kenteken laat zetten, of als je aangehouden wordt, maar voor de garage maakt dit niet uit.
Dat is toch niet ergHein schreef:Als je met de APK (net als met je auto) de kenteken papieren af moet geven dan krijgt een catagorie mensen die op hun motor (met name CR / CRF's) een zogenaamd donor kenteken hebben (oftewel een kenteken van een héél andere motorfiets) toch een praktisch probleem.
Daar al eens aan gedacht?
Als je het opgeven van ons zelfbestuur als verbetering bestempeld dan zijn we inderdaad wel vooruit gegaan. In Amerika hebben staten zelfs nog meer autonomie dan hier in Europa. Europa is niet democratisch en bepaalt zo onderhand alles.TTT schreef:Verder voor de xenofoben hier....
Kortom ook veel goede dingen. Het was vroeger echt niet beter.
zakelijk ben ik natuurlijk voor een apk, prive ben ik ertegen omdat ik zelf wel kan bepalen waar ik op rij.speedphreax schreef:Volkomen verwaarloosd natuurlijk, al is dat luchtfilter niet echt gevaarlijk te noemen. Maar zijn er meer ongelukken ontstaan door deze situatie? Ik mis nog steeds de wetenschappelijke onderbouwing dat een APK echt nodig is. Je kunt ook accepteren dat er af en toe wat wrakken rondrijden als er niet al te veel ongelukken door ontstaan.
Zowiezo vertellen die remblokken ook niets over hoe het onstaan is. Een maat van me is ook wel eens vanuit Frankrijk naar huis gereden met ijzer op ijzer omdat de voering van de blokken was afgevallen doordat de dealer hem net voor de vakantie een stel rotblokken had verkocht. Onderweg was er niets te koop dus we moesten toch wat. Dan maar de achterrem ontzien en accepteren dat je thuis alles moet vervangen.
Nederland is zo'n beetje het meest veilige land ter wereld als je kijkt naar het verkeer. Nog veiliger is dus onzin en alleen maar vervelend. Ik zou zeggen: Het kan best wat onveiliger. Waarom zouden we het beste jongetje van de klas willen weten? Iedereen heeft een hekel aan het beste jongetje van de klas.
Ik dacht dat na 1997 knipperlichten verplicht zijn.CrazyWezel schreef:ijzer op ijzer remmen werkt ook goed hoor, het kost je alleen een remschijf.. maar het zegt niet veel over de veiligheid vind ik..
knipperlichten zijn trouwens toch niet verplicht op een motor? of heb ik t nu verkeerd? we mogen toch ook t handje uitsteken?
geloof dat er wel iets verplicht was qua spiegel(s?)
Gaan zulke mensen soms wel naar de apk dan ?Zot schreef:sommige mensen rijden gewoon tot de remzuigers eruit floepen en je geen remdruk meer hebt. Ik zie het allemaal.CrazyWezel schreef:ijzer op ijzer remmen werkt ook goed hoor, het kost je alleen een remschijf.. maar het zegt niet veel over de veiligheid vind ik..