Suriname
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Contacteer:
dat toiletpapier is wel wat voor iwan, die moet nu steeds zakdoekjes gebruike 

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
Paul P., Suri is inderdaad een erg mooi en rijk land, heb een keer een lijst gezien waarin landen beoordeeld werden naar natuur/bodem/cultuurschatten-rijkdommen, en daar scoorde het land erg hoog als 1 van de rijkste landen ter wereld. En om op vakantie te gaan kan ik het zeker aanraden. Het enige wat het echt mist is een mooi tropisch strand. Wat ik gevonden heb, is Braamspunt, zandbank uurtje varen vanaf Parbo het zeegat uit op de Suriname rivier. Daar nestelen oa schilpadden zwemmen de dolfijnen met je mee maar ook haaien, voor de rest heel veel mangrove en een soort van 'wad'. Niet vreemd als je aan komt vliegen zie je de bruine sediment stroom van de amazone rivier zo met een grote boog bij Suri aan land komen. Als je bijvoorbeeld naar Frans Gyana gaat, ligt dichter bij de monding van de Amazone maar die heeft toch helderder water. Anyhow wat ik eigenlijk wil zeggen, vakantie en wonen+werken in een land is iets heel anders. IK ga er zeker eens terug voor vakantie maar als ik er een baan aangeboden krijg bedank ik.
IK ben trouwens van voor de 'bruggen' over de Suririvier moest je met een pont oversteken en dat was gewoon een verbouwde coaster erop rijden aan de zijkant, tig keer steken en met de neus in de richting vooruit staan, zo ook met eraf rijden, konden er meer auto's op. Gelukkig toen ik er was had die schuit net een nieuwe motor, daarvoor wilde de motor er wel eens mee stoppen net halverwege de rivier het gebeurde dat ie dan door het tij het zeegat uit getrokken werd, en 6 uur later weer met opkomende tij terug gedreven kwam en ze hem weer aan land konden krijgen, tsja sleepboten hebben/hadden ze er niet (wel een buro waterpolitie maar die hadden geen boot)..... Had je wel een excuus om niet op werk te komen..... Wel eens bij de Peperpot geweest? Een oude plantage net tegenover Tour Lui Faut aan de andere kant van de rivier, onwijs leuk fietsen, hele vriendelijke mensen, vergane glorie van een koffieplantage bij uitstek. Overigens vind ik de black cat de lekkerste rum ooit gedronken, bestel geen cola black cat maar black cat cola, de eerste zit er geen rum in, de 2e wel. Black cat kun je hier in NL ook krijgen!
IK ben trouwens van voor de 'bruggen' over de Suririvier moest je met een pont oversteken en dat was gewoon een verbouwde coaster erop rijden aan de zijkant, tig keer steken en met de neus in de richting vooruit staan, zo ook met eraf rijden, konden er meer auto's op. Gelukkig toen ik er was had die schuit net een nieuwe motor, daarvoor wilde de motor er wel eens mee stoppen net halverwege de rivier het gebeurde dat ie dan door het tij het zeegat uit getrokken werd, en 6 uur later weer met opkomende tij terug gedreven kwam en ze hem weer aan land konden krijgen, tsja sleepboten hebben/hadden ze er niet (wel een buro waterpolitie maar die hadden geen boot)..... Had je wel een excuus om niet op werk te komen..... Wel eens bij de Peperpot geweest? Een oude plantage net tegenover Tour Lui Faut aan de andere kant van de rivier, onwijs leuk fietsen, hele vriendelijke mensen, vergane glorie van een koffieplantage bij uitstek. Overigens vind ik de black cat de lekkerste rum ooit gedronken, bestel geen cola black cat maar black cat cola, de eerste zit er geen rum in, de 2e wel. Black cat kun je hier in NL ook krijgen!
You're free to do as we tell you!
-
- Contacteer:
Hoi,
Intussen de laatste bestelling van Hessler ontvangen:
Ricky Cross crash Bars gemonteerd.
Flexible Steel Front Brake lining
Nw Acerbis Handguards.
Nog te vervangen: bearing bij de clutch.
Hier nog enkele foto's
Intussen de laatste bestelling van Hessler ontvangen:
Ricky Cross crash Bars gemonteerd.
Flexible Steel Front Brake lining
Nw Acerbis Handguards.
Nog te vervangen: bearing bij de clutch.
Hier nog enkele foto's
Baas boven baas, hé andre!
Wat voor'n rally was dat en heb je er ook aan meegedaan met de big?

Wat voor'n rally was dat en heb je er ook aan meegedaan met de big?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Contacteer:
De rally is de Savanna Rally van de wordt elk jaar tegen eind november gehouden.Het is een puzzel ralley een een deel daarvan is een behendigheids rit. De laatste jaren is dat zeer populair geworden, tegen een 25 buitenlandse equippes: Ned, Brazilie, Antillen,Trinidad. En neen heb er nog niet aan meegedaan op de motor wil de poging dit jaar wel wagen het is voornamelijk een auto rally activiteit geweest.
-
- Contacteer:
zie hun website:
http://www.sarkonline.com/
http://www.sarkonline.com/