Ik weet iemand die radiateurtjes maakt, die zo'n 10-20% meer koelvermogen geven als de orgineele set.
Mail me maar voor de info, mocht het interessant zijn.
Meer koeling honda CRF 450
Moderator: ghulst
- KTM-Schuimpie
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)
Krijg jij provisie van Mino of zogroentje schreef:Bij Mino hebben ze een waterpomp met grotere propelor ?COOLER KIT CRF 450
2 keer iets beantwoord en 2 x reklame voor Mino
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Na mijn eerste ervaring van 1,5uur strandzand (Red bull)
Durf ik wel te zeggen dat orginele koeling het gewoon aan kan! (zit wel tot het limit). Als je er maar voor zorgt dat je koelers vrij blijvne van zand...
Durf ik wel te zeggen dat orginele koeling het gewoon aan kan! (zit wel tot het limit). Als je er maar voor zorgt dat je koelers vrij blijvne van zand...
verstand op nul en nadenken
- KTM-Schuimpie
En het water sneller rondpompen geeft ook weinig voordeel denk ikzelf...adje schreef:Krijg jij provisie van Mino of zogroentje schreef:Bij Mino hebben ze een waterpomp met grotere propelor ?COOLER KIT CRF 450
-
Als je uw benzinemengsel wat rijker afsteld gaat de motortemperatuur ook omlaag en heeft ie wat meer pit in het zand: dus 2 vliegen in klap.
- KTM-Schuimpie
Surfroy01 schreef:Als je een grotere koeler hebt wel, neem aan dat de standaard pomp uitgemeten is op de standaard radiateur.......
Een grotere koeler hoeft niet meer weerstand te hebben als de standaard radiateur, in dat geval heeft een andere waterpomp dus geen zin...
Denk er dan b.v. aan, dat de lamellen "ingang" in de radiateur. dwz achter de radiateurbak dus, de meeste weerstand hebben in een koelsysteem, deze ingangen kunnen van radiateurtjes, die "handgemaakt" kunnen worden, zo bewerkt zijn, dat er zelfs 10% meer koelvermogen optreed.., en dus ook minder weerstand als in een "fabrieks" geleverde orgineel radiateurtje.
Domweg, omdat de kosten en de tijd om dit te maken te duur wordt.. en voor "normaal" gebruik zou moeten voldoen.
phoe.. wat een text
Tja...dat gebeurde ook al eens op motor-forum..adje schreef:Krijg jij provisie van Mino of zogroentje schreef:Bij Mino hebben ze een waterpomp met grotere propelor ?COOLER KIT CRF 450
Toevallig net als Mino uit Duizel..