BLOK KAPOT GELOPEN YAMAHA YZF450

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

stimpie schreef:bij yamaha yzf 250 en 450 heb ik dit al vaker gezien.
bij de 06 was dit een probleem,de kleppen die durfden stukgaan,dit is dan ook een nadrukkelijke terugroepactie geweest. dit was dan voor de 250modellen,bij de 450 zijn geen problemen geweest. 1blokje op de zoveel gaat toch stuk door een fabriefout en dan heb je degenen die hun boeltje niet onderhouden. heb al enkele blokken zo stuk gezien en dat waren degenen waar geen olie meer op was omdat ze de oliestop hadden afgevezen uit jalouzie in de cross of eentje die enorm veel olie gebruikte en zonder olie is gekomen en dan nog eentje die had water binnengehad en na alles gekuist te hebben dan toch de big end het van begeven had.

je hebt dan ook nog van de verhalen van de kleppen die durven breken op de 450 en dan geef ik je mijn opinie, slecht onderhoud of mensen die nog steeds denken dat het een 2takt is die je mag laten huilen. zo ken ik er eentje die springt en of dat nu 10m of 50m die gas gaat niet toe zelfde als die aan de start staat, op 30sec staat zen motor al te plafoneren en zo tot de 1ste bocht als die toe moet.

we hebben er toch denk ik een 40tal rondrijden die op onderhoud komen en weet dus wat de meest voorkomende problemen zijn.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
pHreaC
Berichten: 513
Lid geworden op: za nov 26, 2005 13:31
Locatie: WESTERLO

Afbeelding
Gebruikersavatar
gassen
Berichten: 1313
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Wat gebeurt er met de smering als een 4takt valt en blijft doorlopen?
Zuigt de pomp dan lucht aan?
Wat is het gevolg?
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
V4-lover

gassen schreef:Wat gebeurt er met de smering als een 4takt valt en blijft doorlopen?
Zuigt de pomp dan lucht aan?
Wat is het gevolg?
Neen, zuigt geen lucht aan want anders had de mijne al 100 keer kapot geweest :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


:idea: Bij baanmachine is dit wel zo. Bij enduro zit de olie in de kader en komt de oliepomp niet droog te staan bij vallen. Op zen kop hem zetten en dan laten draaien zou ik nu ook weeral niet doen hé :wink:
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

michael32 schreef:Bedankt voor de info

Zal eens kijken wat ze hebben liggen bij sds racing in belgië.


GR

Michael

je hebt antwoord van sds :)
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
michael32
Berichten: 71
Lid geworden op: zo apr 01, 2007 17:11

Ja ik zag dat ik antwoord had.. bedankt.

Maar heb al iets gevonden.. de meeste vragen er ook de hoofdprijs voor.. volgens mij denken ze dat die blokken van goud zijn haha.

Groeten

Michael
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

stukken zijn nu eenmaal duur, is voor elk merk zo als ik het bekijk. In de EU is het enorm duur omtrent autos en motoren. daarbuiten is het veel goedkoper. als je kijkt in de vs kosten onderdelen ginder 2/3 vanwat ze hier kosten en aftermarket parts zijn er zeker goedkoper dan hier.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Tom#11
Berichten: 11
Lid geworden op: za jan 05, 2008 20:17
Locatie: Sint-Oedenrode

Zo erg heb ik het nog nooit gezien, die ligt echt in stukken.. :shock:
Veel succes met het maken :wink:
mx jake
Berichten: 223
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 13:06

hoe staat het er nu voor met je blok
heb je hem al open
never drive faster then your angel can fly
michael32
Berichten: 71
Lid geworden op: zo apr 01, 2007 17:11

Hey jake

Ja heb hem open veel kapot.. rechter carter,zuiger,cilinder,kop, drijfstang was doormidden gebroken dus dat wil wel. :shock:

Ben onderdelen aan het bestellen en bij elkaar aan het scharrelen, word bijna helemaal een nieuw blok haha. tjing tjing.. maar is voor de verkoop kan er misschien nog net wat aan verdienen. :wink:

Gr

Michael
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

goede raad die ik je kan geven is een set carters te kopen...
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Max_Kool
Berichten: 417
Lid geworden op: di mei 31, 2005 14:30
Locatie: Delfgauw

V4-lover schreef:Bij enduro zit de olie in de kader en komt de oliepomp niet droog te staan bij vallen.
Weet je dat zeker bij een YZF450?

de enduro's die ik zo vluchtig van dichtbij heb bekeken hebben de olie alleen in het blok zitten.

(of je moet het over een XR600 hebben)
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

V4 heeft nog een model 06, de aluminium gevallen hebben ook een reservoir, maar zit, onder het blok.
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Max_Kool
Berichten: 417
Lid geworden op: di mei 31, 2005 14:30
Locatie: Delfgauw

oka, dat wist ik niet van de YZF450.

Hoeveel olie heeft deze bij zich? Meer dan de fietsen die de olie binnen het blok houden?
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

sorry, had het over de wrf. de yzf heeft inderdaad olie op het carter, dacht juist 1l
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Plaats reactie