Om de geanodiseerde velgen toch enigszins te beschermen tegen zware aanvallen van heftige bandenlichters

Moderator: ghulst
Ik heb een paar stukken dik leer (bv ouwe riem) in mijn kist liggen.Sjokske schreef:Heb laatst een voorband vervangen m.b.t. rubberen strips (dikte 5 mm., is toch net even iets dikker dan een binnenband) onder de bandenlichters. Bij wat meer spanning (eerste stuk bij eraf halen, laatste stuk bij erop leggen) tussen lichters en velg werden de lichters dus dwars door de rubberen strips heen geperst.
Kunststof strippies (3 stuks voor pakkumbeet € 13,=) die ik vorige week heb ontvangen heb ik veel meer vertrouwen in, zijn veel harder.
Velgen beschadigen zal ook tijdens het rijden gaan gebeuren, maar ik voorkom het liever bij bandenwisselen aangezien die fijne brommert ooit nog ingeruild of verkocht moet gaan worden i.v.m. opvolging door nieuwe exemplaar.
Kleine moeite en het kost twee keer géén drol.
KMP, dak daar ook niet aan gedacht heb, leer is een stukske taaier dan rubberfolie schreef: Ik heb een paar stukken dik leer (bv ouwe riem) in mijn kist liggen.