Manuele nokkenas kettingspanner?

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Manuele nokkenas kettingspanner of niet?

nee
1
17%
ja
2
33%
nee, zot!
2
33%
ja, direct!
1
17%
 
Totaal aantal stemmen: 6
Estivie
Berichten: 381
Lid geworden op: di dec 23, 2003 22:48
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

gassen schreef:Lijkt wel of je iets los in het blok hebt liggen (tand oid) wat tussen de ketting en het tandwiel heeft gezeten.
Zijn er niet meer beschadigd?
Kun je iets aan het tandwiel zien of aan 't krukas tandwiel?
Ik denk niet dat er iets los in het blok ligt. Het blok is nog maar net helemaal uit elkaar geweest voor een volledige revisie, dus ik denk dat ze daarbij dan toch iets gevonden zouden moeten hebben.

Aan de tandwielen is ook niks speciaals te zien (behalve de normale gebruikssporen).

Naast de 5 tanwielen op rij van de foto, zijn er nog 2 heel lichtjes beschadigd.

Er was ook wel een ruime speling op de nokkenas & de kop heeft door het zand (zie vorige verhalen) ook te weinig olie gehad. Misschien is de nokkas daardoor even vastgelopen met dit tot gevolg?

Het blok is altijd blijven draaien, maar heeft ook wel het kleppendekseltje naar boven geduwd (bij zo'n tik in het blok)...

Nokkenas is trouwens standaard en kan niet geregeld worden...

Alsvast bedankt voor jullie input! :lol:

(waarschijnlijk komen we nooit te weten wat er juist mis is gegaan, maar soit..)
Montesa Cota 315R
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Estivie schreef:De ketting heeft maar een 300 km in het blok gezeten, dus ik vraag me af hoe dit gebeurd kan zijn...?
Hoe zien de geleiders (schoenen) die de nokkenaskettingspanning op peil houden in de ruimte tussen nokkenastandwielen en vliegwiel (naast de cilinder) er uit ?
Zijn die toevallig niet doorgesleten :arrow: staal op staal :?:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

je zegt dat je deksel omhoog gekomen is,;wel dan is de ketting op het tandwiel gaan lopen en moet je het niet verder zoeken als bij de kettingspanner, je kan de standaard uitlaatnokkenas 1tand vroeger leggen,geeft wat pk's meer. (bij kawa toch)
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Estivie
Berichten: 381
Lid geworden op: di dec 23, 2003 22:48
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Klx300R schreef:je zegt dat je deksel omhoog gekomen is,;wel dan is de ketting op het tandwiel gaan lopen en moet je het niet verder zoeken als bij de kettingspanner, je kan de standaard uitlaatnokkenas 1tand vroeger leggen,geeft wat pk's meer. (bij kawa toch)
greetz
mmm... Da's niet de reden denk ik, want dan zou je een (zware) aftekening moeten zien in het kleppendeksel, en da's niet het geval.

Daarnaast heeft mijn DR maar 1 nokkenas...
Montesa Cota 315R
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

ow sorry,heb dan nog nooit een suzuki opengedaan. Kan je aleen maar men ervaring delen van andere motoren wat de mogelijk heid zou kunnen zijn.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Estivie
Berichten: 381
Lid geworden op: di dec 23, 2003 22:48
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Klx300R schreef:ow sorry,heb dan nog nooit een suzuki opengedaan. Kan je aleen maar men ervaring delen van andere motoren wat de mogelijk heid zou kunnen zijn.
greetz
Geen probleem hoor... bedankt dat je meedenkt naar de mogelijke oorzaak! :)
Montesa Cota 315R
Plaats reactie