De auto wordt ook opnieuw gewogen met inbouw. Dit heeft dus ook invloed op je houderschapbelasting.
Voor mijn Ford Transit Westfalia camper betaal ik ong. € 400,-- per jaar.
De inbouw moet er vast inzitten (niet handig als je een motor wilt vervoeren) en als er niet eerder een camperkenteken voor deze auto is afgegeven moet je een stahoogte hebben van min. 1,70 m. (eisen 2002 of 2003)
grijs kenteken
Moderator: ghulst
In plaats van dat ik nu twee motorfietsen in de bus zet met een caravan erachter, wordt dan nu het caravan interieur overgezet in de bus en de motorfietsen gaan dan op/in een open (heb ik al) of gesloten (moet ik dan kopen) aanhanger.
Met camperombouw past er nog 1 motorfiets in de bus.
Met camperombouw past er nog 1 motorfiets in de bus.
is dit echt waar?.. helaas heb ik me niet echt met deze kwestie bezig gehouden , nu lijkt het al te laat .. ik vrees dat ik flink zal moeten betalen voor mijn 3 ton zware mercedes 508 , is het aanteraden hem als kampeerwagen op kenteken te zetten?.. ik heb me laten informeren en ik weet inmiddels wat de eisen zijn voor een kampeerwagen , o.a een vaste slaap plaats , een gasstel met gasfles , een vaste water voorziening en schoon en vuilwater tank aan boord.. dit is natuurlijk vrij gemakkelijk ingebouwd (en ik is niet zo veel eisend wat dit betreft ) , maar ik moet wel weten of het nut heeft ! wie weet er hier meer over?Grijze bob schreef:Als je nu een grijs kenteken auto hebt mogen ze je niet ineens een hoger tarief voorschotelen.
Het geldt slechts voor mensen die na de beslissing een nieuwe grijs kenteken auto kopen.
Kortom, heb je nu een fijne grijs kenteken auto wees er dan zuinig op of anders haal er snel nog 1.
4 strokes only !!
-
- Berichten: 185
- Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:02
- Locatie: Zuid-Holland aan zee
- Contacteer:
Morgen valt er een definitieve beslissing. Het lijkt er op dat particulieren in juli 2005 in 1 keer de volle met gaan betalen. Dus ook iedereen die nu al een grijskenteken-auto bezit. Geen overgangs regeling!!!
Maar morgen weten we meer.
Trouwens Joe, 3 ton op diesel is iets van 2500 euro per jaar
Maar morgen weten we meer.
Trouwens Joe, 3 ton op diesel is iets van 2500 euro per jaar
Ombouwen naar camper heeft een aantal voor en nadelen:
- Je moet BPM gaan betalen. BPM over het donor voertuig minus de aftrek van de jaarkorting (zie belastingdienst). Je hoeft, gelukkig, geen BPM te betalen over de ombouwkosten.
- Je betaald wegenbelasting voor een geel tenteken voertuig. Je kan de camper regeling aanvragen en dan hoef je maar een kwartaal per jaar te betalen. Die camper regeling moet je wel zelf aanvragen!
- In veel gemeentes is er een politieverordening die stelt dat camper en caravans niet langer dan 7 dagen geparkeerd mogen staan op een reguliere parkeerplaats.
- Er moet stahoogte (1.70m) over een bepaalde lengte in de camper zijn.
Nog meer inrichtingseisen zijn te vinden op internet.
- Je moet BPM gaan betalen. BPM over het donor voertuig minus de aftrek van de jaarkorting (zie belastingdienst). Je hoeft, gelukkig, geen BPM te betalen over de ombouwkosten.
- Je betaald wegenbelasting voor een geel tenteken voertuig. Je kan de camper regeling aanvragen en dan hoef je maar een kwartaal per jaar te betalen. Die camper regeling moet je wel zelf aanvragen!
- In veel gemeentes is er een politieverordening die stelt dat camper en caravans niet langer dan 7 dagen geparkeerd mogen staan op een reguliere parkeerplaats.
- Er moet stahoogte (1.70m) over een bepaalde lengte in de camper zijn.
Nog meer inrichtingseisen zijn te vinden op internet.
-
- Berichten: 185
- Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:02
- Locatie: Zuid-Holland aan zee
- Contacteer:
Bijna live te volgen:
http://f24.parsimony.net/forum55600/
Om 18:00 gaan ze stemmen, er is nog een kleine kans op een overgangsregeling...
http://f24.parsimony.net/forum55600/
Om 18:00 gaan ze stemmen, er is nog een kleine kans op een overgangsregeling...
Misschien ver gezocht maat is er via Brussel(EU) niets te doen? De BPM mag niet volgens EU regels ook al niet, dacht ik. En aangezien de overheid hier een monopolie positie heeft, kunnen ze alles wel verzinnen en wij kunnen weer betalen!!
Als ik dit allemaal zo lees, denk ik dat ik het nog maar even bij mijn eigen combinatie houdt.
Volvo 740 met een heel klein zelfbouw aanhangwagentje...... ja dat witte blikje achter de auto.
JB
Volvo 740 met een heel klein zelfbouw aanhangwagentje...... ja dat witte blikje achter de auto.
JB
ik denk dat die volvo niet weinig kost aan verzekering en wegen belasting !! ..
mijn Mercedes 508d ga ik volgend jaar schorsen .. ik heb een duitse mercedes 611d op het oog uit 92, die ik ga opbouwen op het bijna wegenbelasting vrije chassis van mijn 508 , deze zijn van beide modellen gelijk , met andere woorden .. een verse bus , die wegenbelasting vrij is ...
en ook niet onbelangrijk .. dit is gewoon legaal
mijn Mercedes 508d ga ik volgend jaar schorsen .. ik heb een duitse mercedes 611d op het oog uit 92, die ik ga opbouwen op het bijna wegenbelasting vrije chassis van mijn 508 , deze zijn van beide modellen gelijk , met andere woorden .. een verse bus , die wegenbelasting vrij is ...
en ook niet onbelangrijk .. dit is gewoon legaal
4 strokes only !!
Zeg, Joe "te veel aan de" Bar .... wel met 10 vingers typren, maar niet allemaal tegelijk op enter drukken ...
typren ?? ... goeie trouwens *gast* ... wel dapper om je niet in te loggenAnonymous schreef:Zeg, Joe "te veel aan de" Bar .... wel met 10 vingers typren, maar niet allemaal tegelijk op enter drukken ...
4 strokes only !!