Het is mogelijk dat de krukas van een oude 380cc dmv shims gecentreerd moet worden, en dat dat dus niet gedaan is.
Ik weet dat mijn husky krukaslager erg losjes in zijn passing lag waardoor de krukas ook teveel speling kreeg en de mogelijkheid had een carter te "kussen". Met wat epoxy dat opgelost(gewoon vastgelijmd )
Afijn, zoals gassen zegt, trek hem maar open, controleer alles goed, desnoods laat het doen door een betrouwbare persoon/zaak en doe het opnieuw.
Wel even goed de krukas op "nul klokken".
Probleempje
Moderator: ghulst
Al de optie bekeken dat het dom toeval kan zijn?
Op het moment dat je lager er mee wou kappen zette je ook net de motor uit... Dat kan dan alleen maar een geluk voor je zijn geweest dan als je dit onder volle belasting doet.
Verder een lager kan zo in eens kapot gaan en vast slaan. Gebeurt niet vaak maar kan. Vaak door verkeerde (ruw) montage wordt de levenduur beperkt.
Op het moment dat je lager er mee wou kappen zette je ook net de motor uit... Dat kan dan alleen maar een geluk voor je zijn geweest dan als je dit onder volle belasting doet.
Verder een lager kan zo in eens kapot gaan en vast slaan. Gebeurt niet vaak maar kan. Vaak door verkeerde (ruw) montage wordt de levenduur beperkt.
verstand op nul en nadenken
Ook even bij het splitsen controleren of de oliekanalen naar de lagers wel open zijn.
Bijv. omdat een keerring er te ver in is gedrukt kunnen die wel eens onvoldoende smeren..
Een lager kan inderdaad ook gewoon een keer spontaan vastlopen. Heb ik ook wel eens meegemaakt en waren ook nieuwe en correcte lagers.
Bijv. omdat een keerring er te ver in is gedrukt kunnen die wel eens onvoldoende smeren..
Een lager kan inderdaad ook gewoon een keer spontaan vastlopen. Heb ik ook wel eens meegemaakt en waren ook nieuwe en correcte lagers.
Ik heb wel eens gehad dat na het splitsen van het blok ik er achterkwam dat van 1 krukaslager 3 balletjes die in de kooi zitten, verdwenen was .
die balletjes konden niet tussen krukaswang en carter door (2-3mm speling) en de andere weg is de keering welke ook nog prima was.
Gewoon verdwenen, zal wel vergruisd zijn oid
die balletjes konden niet tussen krukaswang en carter door (2-3mm speling) en de andere weg is de keering welke ook nog prima was.
Gewoon verdwenen, zal wel vergruisd zijn oid
verstand op nul en nadenken
Dat scheelt weer een slok op een borrel en in de portemonnee.Marktm schreef:De krukas was dus idd niet uitgeshimt . Geen schade aan het blok gelukkig.
Wachten op mijn pakkingset en het blok weer in elkaar zetten.
En, een "voordeel" zoals elk nadeel heeft; je weet de staat van het blok nu
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
zo zie je maar weer dat je nooit een gebruikte motor kunt vertrouwen waar iemand met z'n kladdige klauwen aangezeten hebt.
ik had ook een 380 gekocht en haalde het blok open voor de zekerheid.
bleek dat de krukasmoer aan de koppelingszijde helemaal loszat!
hij kon er niet aflopen omdat het linkse draad was.
maar als je ermee door rijdt weet je wel wat er gebeurt.
ik had ook een 380 gekocht en haalde het blok open voor de zekerheid.
bleek dat de krukasmoer aan de koppelingszijde helemaal loszat!
hij kon er niet aflopen omdat het linkse draad was.
maar als je ermee door rijdt weet je wel wat er gebeurt.