Weer een euvel.

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8) Dat heb ik nou met bier, ik zwel er van op, maar dat slinken wil nog niet zo lukken :toost:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Rammelbak
Berichten: 801
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

:mrgreen: :toost: :mrgreen:


(misschien overgaan op de Aspen onder het bier: ligth bier :roll: )
:zwaaien:
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

:lol: :lol:

Ik stook de benzine wel met de motor op, . blokje gaat wel weer een weekje xtra duren, 3 lagers niet op voorraad :roll:
Zandprutser 1e klas.
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

hey, vervelend man, k*t het wordt tijd dat je weer kan rijden. vind het overigens wel vreemd dat er nu na zoveel weken nog lager bo zouden zijn. geeft mij meer de indruk dat ze er pas 2 weken geleden aan zijn begonnen. ik zou eens iedere dag gaan bellen tot ze ziek van je worden, denk dat er dan ineens onderdelen uit allerlei hoeken komen. ik bestel alles bij mijn Suzuki dealer en dan ook de gekste onderdelen, ringetjes, clipje enz enz. daar staan ze dan soms vreemd te kijken maar na max een dag of 10 later ligt het klaar..........................ik heb dus nog nooit vervelend lang op welk onderdeel dan ook hoeven wachten.
futurist
Laatst gewijzigd door futurist op vr mei 17, 2013 08:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

sterkte daar, hoop snel weer aan t bollen :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

@futurist,
Ik weet wel dat ze veel vrij hadden de laatste dagen waaronder een vakantie van 2 weken :shock: , maar het gaat geld schelen dus ik moet maar wachten.

@zappa,
Ik mag vanaf maandag een dikke xt 600 lenen tot de DR klaar is , geen straf :)
Zandprutser 1e klas.
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Mijn motorblok is terug !!!! :woow: :toost: :woow:

Wat hebben ze nu gedaan;

-Alle lagers vervangen in de blokhelften. ( dat revisiebedrijf was het hetgene wat er voor zorgde dat het zo gruwelijk lang duurde.)
-Een nieuwe krukas met toebehoren.
-Een nieuwe zuigerstang met toebehoren.
-Alles wat met de balansas te maken heeft is nieuw , ketting tandwielen de as zelf e.d. vervangen.


Ik had zelf een nokkenasketting en spanner erbij gedaan + nog wat pakkingen en rubbertjes.
Van het andere blok hebben ze de cilinder, blokhelften , zuiger ,kop ,nokkenas en nog wat meuk gebruikt .

Ik heb een hoop foto's erbij gekregen en ja een home instructievideo hoe ik het limadeksel er weer op moet schroeven omdat er een vulbusje miste die het tandwiel van de startmotor passend maakt.
(ik weet nu niet hoe ik die er in moet doen want als je dat verkeerd doet loopt de startmotor niet rond toch???) :lol:

Alle onderdelen die kapot zijn heb ik ook terug , wat is er veel kapot zeg . :shock:
Maar goed hun mats is het feit dat ze 944 euro voor alles rekenen dus ik ben een blij man !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu zal ik s'avonds verdwenen zijn in mijn schuur !!! :D
Zandprutser 1e klas.
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

:toost: :toost: :toost: :toost: :toost: :toost: :toost: :toost: :toost: :toost: :toost:
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Ein-de-lijk kan je de BIG binnenkort weer gebruiken voor zandprutsen 1e klas. Nu toch prima sleutelweer, haha.
Je had het eerder over een gekantelde zuiger...zuiger en cilinder waren dus bij nader inzien nog OK :D .
Vanavond/ komend weekend jezelf opsluiten in de schuur en zo snel mogelijk de BIG weer aansporen.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Eindelijk binnenkort weer rijden met de Big :toost:
Voor de zekerheid nog even de ringetjes opgezocht, gaat om nr. 7 (2x)
Bijlagen
ScreenShot001 (2).jpg
ScreenShot001 (2).jpg (88.39 KiB) 2760 keer bekeken
Assumption is the mother of all fuck ups
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Oooow dat zijn de ringen, ik dacht dat het nr4 was :)


Ouwe reus, de zuiger heeft iets gekanteld en heeft de cilinder ook bekrast, ze hebben goede van het donorblok afgeplukt.

In iedergeval kan ik knutselen :D
Zandprutser 1e klas.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Gefeliciteerd man, avondje klooien en blazen met t ding :wink:
Edwin schreef:Eindelijk binnenkort weer rijden met de Big :toost:
Voor de zekerheid nog even de ringetjes opgezocht, gaat om nr. 7 (2x)
Of busje nr 4 l of R :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

Nice, binnenkort eindelijk weer rijden dus?
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Haha ja binnenkort .

ik moest mijn ketting en tandwielen ook vervangen en jawel hoor 1 moer en bout van het achtertandwiel niet los te krijgen , dan maar eraf gezaagd , dus een nieuwe/andere nodig en ik ben nu aan het vechten met de ketting , ding was te lang dus er wat af geflext.
ik wil persé een sluitschakel met visje dus die erbij en nu krijg ik dat schakeltje niet over de pinnetjes heen van de andere schakel :cry:

Waarom past dat niet ! :slaan: nu moet ik een boortje gaan halen want de maat heb ik niet om de ogen van dat schakeltje uit te boren zodat hij wel past.

Verder heb ik de motor er in hangen, rest mij nog de carbs en de tank want de rest aansluiten en dicht schroeven is gisteren gelukt.
Nu hoop ik dat die ringetjes en busjes goed zijn geplaatst van de startmotor tandwiel want met 4 verschillende dingen kun je eindeloos combinaties maken :shock:
Zandprutser 1e klas.
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Hier staat goed beschreven hoe het moet voordat je gaat boren enzo

http://www.luiemotorfiets.nl/sleutelen/ketting/#visje
Assumption is the mother of all fuck ups
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Hey , dank !

Edit; het is nog gelukt ook , het kleine busje tussen de waterpomptang die om het pennetje komt met drukken was de gouden tip :)
Zandprutser 1e klas.
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Toppie!
Assumption is the mother of all fuck ups
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

kantelaar schreef:Haha ja binnenkort .

ik moest mijn ketting en tandwielen ook vervangen en jawel hoor 1 moer en bout van het achtertandwiel niet los te krijgen , dan maar eraf gezaagd , dus een nieuwe/andere nodig en ik ben nu aan het vechten met de ketting , ding was te lang dus er wat af geflext.
ik wil persé een sluitschakel met visje dus die erbij en nu krijg ik dat schakeltje niet over de pinnetjes heen van de andere schakel :cry:

Waarom past dat niet ! :slaan: nu moet ik een boortje gaan halen want de maat heb ik niet om de ogen van dat schakeltje uit te boren zodat hij wel past.

Verder heb ik de motor er in hangen, rest mij nog de carbs en de tank want de rest aansluiten en dicht schroeven is gisteren gelukt.
Nu hoop ik dat die ringetjes en busjes goed zijn geplaatst van de startmotor tandwiel want met 4 verschillende dingen kun je eindeloos combinaties maken :shock:
Dat merk je heel snel, als je startmotor niet rond wil en je startrelais veel klikt of je aarde van de accu heet wordt zit ie verkeerd :p
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Ik ga het ondervinden ja . :roll:

Maaaar waar zit em nou het verschil in, het lijkt mij wel een broodje aap verhaal als ik die busjes bekijk , ik zie geen enkel verschil alleen een lichte verkleuring in 1 van de randjes van de busjes.

Desalnietemin geloof ik jullie blind met alle goede info die ik heb gekregen :) .

Elke keer als ik wat voor het eerst doe aan de DR is het bijna nooit zoals het lijkt :lol:
Zandprutser 1e klas.
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

kantelaar schreef: Elke keer als ik wat voor het eerst doe aan de DR is het bijna nooit zoals het lijkt :lol:

Is waar :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

:lol:

Daarom nog een vraagje voor de zekerheid over de hoeveelheid olie.

Er staat 2600ml op het deksel maar dat heb ik er in gegoten en niet verrassend mijn peilstok blijft droog, bij voorgaande oliewissels deed ik er wel wat olie bij. :?
Moet ik doorgieten tot mijn peilstok de juiste hoeveelheid aangeeft ?

Wat ik wel wil gaan doen na juist gevuld te hebben is de motor starten zonder bougiedoppen en de benzinekraan dicht zodat de olie overal komt .
Enne hoelang moet ik "droog" starten?

En als er overal olie aanwezig is moet ik dan weer peilen en weer wat erbij doen omdat niet alles terug in de carter terugzakt ?
Zandprutser 1e klas.
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

kantelaar schreef::lol:

Daarom nog een vraagje voor de zekerheid over de hoeveelheid olie.

Er staat 2600ml op het deksel maar dat heb ik er in gegoten en niet verrassend mijn peilstok blijft droog, bij voorgaande oliewissels deed ik er wel wat olie bij. :?
Moet ik doorgieten tot mijn peilstok de juiste hoeveelheid aangeeft ?

Wat ik wel wil gaan doen na juist gevuld te hebben is de motor starten zonder bougiedoppen en de benzinekraan dicht zodat de olie overal komt .
Enne hoelang moet ik "droog" starten?

En als er overal olie aanwezig is moet ik dan weer peilen en weer wat erbij doen omdat niet alles terug in de carter terugzakt ?
WPHB zegt 2.7L bij filterwissel, maar in dat geval gaan ze er vanuit dat er altijd nog wel wat olie achterblijft.
Als ik jou was zou ik bijvullen totdat de onderkant van het gebied op de pijlstok geraakt wordt, dan de motor starten zonder bougies/benzine. (Of als je nog voorzichtiger wil zijn, inspectiedekseltje van je "LiMa deksel" los draaien en met een ratel met grote dop ronddraaien.) Daarna afvullen tot max op de pijlstok (wel even een half uurtje wachten totdat de meeste koude olie weer in je carter ligt) en starten maar ;)
Nog een andere optie waar ik nu aan denk, misschien niet echt van toepassing hier, maar een klein beetje olie via je bougiegat de cilinder in gieten, zodat je cilinderwanden ook een beetje gesmeerd worden. In dat geval wel even een tijdje wachten met starten.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Ok dan, ik ga aan de slag.

Dank :)
Zandprutser 1e klas.
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Bah

start relais tikt en begon al bijna te branden.

Pffff busjes en ringen puzzel nu , laterrrrssss :heks:
Zandprutser 1e klas.
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

Deze heb ik gebruikt als voorbeeld om alles in elkaar te krijgen.

http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1992- ... ml#results

Tandwiel dat door de startmotor wordt aangedreven wordt op twee plaatsen vastgehouden door busjes en ringen, de volgende twee tandwielen worden enkel op hun plek gehouden door een (hol) asje in de dynamodeksel.

Succes!
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Plaats reactie