Funny man CW is in da house........
Had al gelezen dat de nieuwe generatie banden snel opwarmden maar zo snel zo warm...
Maar daar op doorbedurend.. valt me op nu ik 3 v-tandwielen heb liggen de binnenkant word ingesleten aan de zijkant en de buitenkant niet..
Is dat andere ook opgevallen?
DR BIG Z
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Hey zappa, bedoel je te zeggen dat de ketting mogelijk niet helemaal recht naar achteren loopt?
Ik dacht ook zoiets te hebben gemerkt bij het passen van een ktm achterwiel, maar dan precies andersom: het standaard achterwiel leek teveel naar rechts te staan (waardoor de buitenkant van het v-tandwiel wat meer slijtage sporen bevat dan de binnenkant).
Ik dacht ook zoiets te hebben gemerkt bij het passen van een ktm achterwiel, maar dan precies andersom: het standaard achterwiel leek teveel naar rechts te staan (waardoor de buitenkant van het v-tandwiel wat meer slijtage sporen bevat dan de binnenkant).
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Heb m'n oude tandwiel al weggepleurd dus ff wachten op de volgende 

DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
Dat kan goed, er wordt wel eens niet zo nauw gekeken bij montage.
Het kan zijn dat je wielen niet in lijn staan, maar het kunnen ook de tandwielen zijn, of allebei.
Of je achtervork is krom, dan krijg je het nooit goed.
Ik zou beginnen met je achterwiel goed in het midden te stellen met je
kettingspanners, dan aan beide kanten van je wiel een lange rechte stalen koker klemmen met lijmtangen oid. het liefst zonder achterband. Dan zie je of je wielen in lijn staan, en dan een rechte stalen strip langs je achtertandwiel houden om te zien of je tandwielen in lijn staan.
Om te zien of je wielen in een verticaal vlak evenwijdig zijn kun je er gewoon langs kijken. ook hier liefst zonder banden.
Het is wel wat werk, maar meten is weten.
Succes!
Het kan zijn dat je wielen niet in lijn staan, maar het kunnen ook de tandwielen zijn, of allebei.
Of je achtervork is krom, dan krijg je het nooit goed.
Ik zou beginnen met je achterwiel goed in het midden te stellen met je
kettingspanners, dan aan beide kanten van je wiel een lange rechte stalen koker klemmen met lijmtangen oid. het liefst zonder achterband. Dan zie je of je wielen in lijn staan, en dan een rechte stalen strip langs je achtertandwiel houden om te zien of je tandwielen in lijn staan.
Om te zien of je wielen in een verticaal vlak evenwijdig zijn kun je er gewoon langs kijken. ook hier liefst zonder banden.
Het is wel wat werk, maar meten is weten.
Succes!
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Thanks bro's.. zal binnen kort een kijken.. kan ook zijn dat m'n blok niet mooi ligt..
Of dat het brug beschermrubber zo is ingesleten dat die de ketting krom laat lopen..
Maar is geen ramp, Shiny spoort mooi
Of dat het brug beschermrubber zo is ingesleten dat die de ketting krom laat lopen..
Maar is geen ramp, Shiny spoort mooi

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
heb vant weekend een nieuwe kettingset er onder geknoopt,
de oude kon in gebruik genomen worden als cirkelzaag,
maar deze was vrijwel gelijk gesleten, maar door de verre mate van slijtage was het eigenlijk ook geen tandwiel meer te noemen,
met dank aan een van de hoofdsponsors
de oude kon in gebruik genomen worden als cirkelzaag,
maar deze was vrijwel gelijk gesleten, maar door de verre mate van slijtage was het eigenlijk ook geen tandwiel meer te noemen,
met dank aan een van de hoofdsponsors

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Regel ook ff een extra v-tandwiel en wissel iig elke 1000km..
Doordat de ketting daar veel haakser overheen loopt slijt deze het snelst.. en een versleten tandwiel eet je ketting op..
Doordat de ketting daar veel haakser overheen loopt slijt deze het snelst.. en een versleten tandwiel eet je ketting op..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ja ik bestel dr weer eentje bij, dacht dat ik er nog 2 van 520 had liggen, maar 1 was een 520 en de andere 525.. en mn andere 520 is al een beetje ingesleten, van die bromfiets set die er vroeger op lag 

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Vandaag een langer stuk op de snelweg gereden met wegbanden, dus ff gekeken hoe hard ie loopt
Met het 48 tands a-tandwiel en open pijp en K&N filter trekt ie in de 5 in een ruk door naar de 7500rpm als of je in de 4e versnelling zit
165km/u op de GPS..
Kan dus harder met andere tandwiel verhouding maar vind die 48t fijner off-road.. en dat vind ik leuker dan de weg
Benzine verbruik 1:18 met het K&N filter, hoofdsproeiers #135 en gasnaald 1 stand hoger..
Redelijk snel woonwerk + volgas op de snelweg..
Olie verbruik met stevig rijden na 2000km met de andere cilinder 1.5 liter

Met het 48 tands a-tandwiel en open pijp en K&N filter trekt ie in de 5 in een ruk door naar de 7500rpm als of je in de 4e versnelling zit

165km/u op de GPS..
Kan dus harder met andere tandwiel verhouding maar vind die 48t fijner off-road.. en dat vind ik leuker dan de weg

Benzine verbruik 1:18 met het K&N filter, hoofdsproeiers #135 en gasnaald 1 stand hoger..
Redelijk snel woonwerk + volgas op de snelweg..
Olie verbruik met stevig rijden na 2000km met de andere cilinder 1.5 liter

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg



Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Goed bezig
al is wel ff wennen die frisse kappen
hij glimt nog meer dan shiny 



DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Thanks !
Had die kuip set al lang liggen, wou die voor Shiny ooit gebruiken maar dat heeft eigenlijk weinig zin zoals ik hem gebruik
Dus de lekkende uitlaat bevesteging op de cilinder van Dirty verholpen + wat meer kleine dingentjes.. en die kuipset er op
ga denk ik de oude set sticker vrij maken en ipv mat zwart glimmend zwart spuiten als ik me eens verveel
Dirty loopt ook wat pittiger.. gasnaalden 1 standje hoger gezet
Had die kuip set al lang liggen, wou die voor Shiny ooit gebruiken maar dat heeft eigenlijk weinig zin zoals ik hem gebruik

Dus de lekkende uitlaat bevesteging op de cilinder van Dirty verholpen + wat meer kleine dingentjes.. en die kuipset er op

ga denk ik de oude set sticker vrij maken en ipv mat zwart glimmend zwart spuiten als ik me eens verveel

Dirty loopt ook wat pittiger.. gasnaalden 1 standje hoger gezet

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
dat zijn de kikkerkappen (qua stickering dan) kijk maar uit dat je de sloot niet in rijd 

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg


En hij loopt een stuk beter met die gasnaalden een stand hoger, nog niet zo lekker als Shiny maar goed, een open pijp en K&N luchtfilter ontbreken

Verder vandaag nog een enduro jas gekocht en enduro [dubbel glas] glazen voor m'n Scott bril.. dus die beslaat ook niet meer

Ben klaar voor Gerke



Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Woensdag verdween m'n 3e versnelling terwijl ik er in reed..
Vandaag samen met Frans begonnen met het blok uitbouwen, om het makkelijker te maken hebben we eerst de rotor verwijdert terwijl het blok nog ingebouwd is..
Daarna de koppeling los willen halen maar de moer van het huis zit muur vast
Vaster dan die van de rotor.. terwijl dat niet moet, hoort minder vast want heeft een borgplaat..
Dus woendag maar ff langs een garage met luchtsleutel..
Ook wat gevonden in de bezinkbak..


Komt van dit tandwiel af, is 1 van de nokken en vermoed dat er nog 3 ga vinden...

Hier de moer van het koppelingshuis..

En hoop dat de garage deze ook los kan krijgen..


Vandaag samen met Frans begonnen met het blok uitbouwen, om het makkelijker te maken hebben we eerst de rotor verwijdert terwijl het blok nog ingebouwd is..
Daarna de koppeling los willen halen maar de moer van het huis zit muur vast

Vaster dan die van de rotor.. terwijl dat niet moet, hoort minder vast want heeft een borgplaat..
Dus woendag maar ff langs een garage met luchtsleutel..
Ook wat gevonden in de bezinkbak..


Komt van dit tandwiel af, is 1 van de nokken en vermoed dat er nog 3 ga vinden...

Hier de moer van het koppelingshuis..

En hoop dat de garage deze ook los kan krijgen..

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Dan dus gewoon de gewone moer aan de andere kant van het blok van de krukas los [ links om draad]..... en de kooi en de 2 tandwieltjes er onder......
En dan hoeft de rotor er ook niet vanaf.. en de balanasketting en assen kunnen dan ook gewoon blijfen zitten...
Dat scheelt aardig wat werk...
Leer momentje
Thanks voor de tip!!
Maar in dit geval is het niet erg dat de rotor er af is, na 11.000km is de balanasketting alweer versleten.. zou hem nog 1 x kunnen spannen en laatst na 3000km is ie van strak naar slap gegaan..
Is een DID ketting van Hessler, niet orgineel dus..
Dus maar een orginele besteld, vervang ik die ook gelijk...
Dringend advies; koop de balansasketting orgineel Suzuki!
En dan hoeft de rotor er ook niet vanaf.. en de balanasketting en assen kunnen dan ook gewoon blijfen zitten...
Dat scheelt aardig wat werk...
Leer momentje


Maar in dit geval is het niet erg dat de rotor er af is, na 11.000km is de balanasketting alweer versleten.. zou hem nog 1 x kunnen spannen en laatst na 3000km is ie van strak naar slap gegaan..
Is een DID ketting van Hessler, niet orgineel dus..
Dus maar een orginele besteld, vervang ik die ook gelijk...
Dringend advies; koop de balansasketting orgineel Suzuki!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Nu ja, rotor en balansasketting moeten er wel af, net achter ket bovenste balanasketting/ nokkenaskettingtandwiel zit een blok boutje..
Vandaag blok los gehaald, GeBBQ met Frans, blok er uit gehaald, open getrokken...
En hier is ie dan...

En nog wat sfeer beelden..





Vandaag blok los gehaald, GeBBQ met Frans, blok er uit gehaald, open getrokken...
En hier is ie dan...

En nog wat sfeer beelden..





Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
*niet grappig*
heb je m nog op reserve liggen?
heb je m nog op reserve liggen?
Laatst gewijzigd door CrazyWezel op do jun 18, 2009 01:31, 1 keer totaal gewijzigd.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
kan het zo snel niet vinden, maar wat is dr te doen dit weekend?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Heb gelukkig een blok liggen met de krukas kapot maar de rest goed, dus tandwiel vervangen, morgen de boel weer in elkaar en dan wachten op balansasketting orgineel Suzuki..
Die DID van Hessler is op na 10.000km
En mis nu de Midsummer 1000, kleine 1100km off road van beneden naar boven door NL in 3 dagen
Zou morgenochtend gaan spelen
Dus ga me zelf dan maar gelijk verwennen met de snelle nokkenas en nw tuimelaars
Die DID van Hessler is op na 10.000km

En mis nu de Midsummer 1000, kleine 1100km off road van beneden naar boven door NL in 3 dagen

Zou morgenochtend gaan spelen

Dus ga me zelf dan maar gelijk verwennen met de snelle nokkenas en nw tuimelaars

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
grootgelijk zapkees, als je toch bezig bent 

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !