Sanne schreef:De motor loopt stationair niet lekker en pakt een beetje moeilijk op.
Motor heeft 2 maanden stil gestaan maar dat ik de motor weg zette was er niks aan de hand.
Ik hoorde over een plaatje aan de gasschuid dat deze verkeerd kan zitten.
Iemand anders ervaring/suggestie's zodat ik morgen hopelijk het probleem kan gaan oplossen.

Water.
Eerst benzinekraan dicht. Dan aan de linkerkant de kruiskop in de vlotterkamer losdraaien om de carb leeg te laten lopen.
Slangklemmen los en de carb met de onderkant naar links draaien, zodat je met een 17mm sleutel de dop uit de onderkant kunt draaien.
Die blaas je schoon. Misschien zie je de druppel wel zitten. Dan haal je met een schroevendraaier de stationairsproeier uit de onderkant en blaast die door. De hoofdsproeier kun je net zo goed laten zitten. Dan heb je nog de afstelschroef voor het stationair mengsel. Die zit ook onderin geschroefd, niet in de vlotterkamer, maar meer in het 'spruitstuk', verder naar voren.
Deze draai je eerst in tot ie niet verder gaat, waarbij je het aantal omwentelingen telt, ongeveer 1.5-2. Als je hem terugzet doe je hetzelfde om hem af te stellen, indraaien dus, en dan 1.5-2 omw terug uit.
(Veertje, revetje en O ringetje om de afstelschroef niet verliezen, blijft soms in het gat hangen als je de schroef eruithaalt.)
Heel verhaal, half uurtje werk. Goeie kans dat het helpt.