We kunnen weer gaan testrijden.
Jammie........
Eens zien hoe dat op topsnelheid door het lustige zand gaat

Moderator: ghulst
Vreemdmech schreef:Huskie, de theorie en de praktijk is niet altijd gelijk. Op straat geldt dat minder offset meer stabiliteit geeft, moet je ook de wielbasis aanpassen om die gelijk te houden. Offroad geldt tegenover gesteld. Hoe groter de offset hoe stabiler. Dit komt omdat je naloop nooit perfect is. Dus offset van 14mm zal de motor veel scherper doen sturen maar ook veel nerveuzer maken in het zand. Bij een 125cc rijden ze op het harde nooit met minder dan 16mm normaal altijd met 18mm. Op een 250 altijd eigenlijk met 20mm.
Ik heb de verstelbare (18/20mm) clamps op een 525. (2004 SX frame)huskie schreef:Ktm adviseert 18mm voor meer stabiliteit ivm grotere naloop en 20mm voor sneller sturen. Dit zou kloppen volgens de bekende gegevens.
Ik zal mijn ervaring met jullie delen, natuurlijk.
-enne Mech, had bijna een overjarige sxs vork gekocht, maar wacht nog even op een betere 2009 deal.
Mijn vork is tegenwoordig zoooo lekker. oa dankzij jou.
Daar was ik al bang voor,huskie schreef: Wat ik wel opmerkte, mijn stuurradius is minder geworden. Krappe bocht is nu een meter breder, maar dit is te wijten dat de poten eerder de aanslagschroefjes op het frame raken. omdat ze dus 6mm dichter op het frame staan.
Toch niet zo subjectief totnutoe lijkt wel...huskie schreef: Morgen ga ik door mul whooped zand rijden. Met wat lange singletracks vol met gaten.
Kijk ernaar uit.
Jaaaa, in de bocht, maar ik zou het niet voor de bocht doen, met al die remknippen, anders heb je na de bocht "geen" ballen meer.TTT schreef:En ik maar denken dat je druk op je voorwiel moet maken door met je ballen op de tankdop te gaan zitten.
Ja, kan ik me voorstellen, maar..... alleen als hij in een hoek geraakt wordt, en ..... als positief effect komt dan weer de zelfcorrigerende werking van een langere naloop om de hoek kijken. Maar die kan met een te grote naloop weer omslaan in "over" corrigeren.folie schreef:
Je kunt je ook voorstellen dat een langer zwenkwiel harder aan het stuur rukt bij het raken van een obstakel (boomstronkje)
Nou die diepe knippen nog...
yep. is ff schrikken, maar bij mij totnutoe goed afgelopen.huskie schreef:Ja, kan ik me voorstellen, maar..... alleen als hij in een hoek geraakt wordt, en ..... als positief effect komt dan weer de zelfcorrigerende werking van een langere naloop om de hoek kijken. Maar die kan met een te grote naloop weer omslaan in "over" corrigeren.folie schreef:
Je kunt je ook voorstellen dat een langer zwenkwiel harder aan het stuur rukt bij het raken van een obstakel (boomstronkje)
Nou die diepe knippen nog...![]()