Aangezien er in nederland geen dr750 te vinden is zoek ik mijn heil in duitsland.
Iemand ervaring hiermee?
wordt de motor bij de rdw uitgebreidt bekeken?
Zag er eentje in dusseldorf op mobile.de met devil uitlaat....???Andere aandachtspunten?
dr invoeren
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Volgens mij heeft Hans/Big88 dit al eens gedaan.
Belangrijkste bij het RDW is, dat het is wat het pretendeert te zijn.
Denk dat omdat het een motor is ie ook aan keuringseisen moet voldoen.
Of geluid daar onder valt weet ik niet.
Heb zelf wel eens een auto geïmporteerd, stelt echt weinig voor !
Wel beter met een aanhanger halen, maar moet niet perse.
Denk dat omdat het een motor is ie ook aan keuringseisen moet voldoen.
Of geluid daar onder valt weet ik niet.
Heb zelf wel eens een auto geïmporteerd, stelt echt weinig voor !
Wel beter met een aanhanger halen, maar moet niet perse.
-
- Berichten: 440
- Lid geworden op: wo mar 14, 2007 17:34
- Locatie: Uden
Hallo,
ik heb vorig jaar nog een motor ingevoerd vanuit Belgie.
Wat belangrijk was is dat er een gelijkheidsattest bij zat. Dit is een certificaat waar alle gegevens op staan voor de EU goedkeuring.
Verder wordt er gekeken naar het frame en motornummer en eventuele bpm moet afgedragen worden.
Dit laatste zal voor een 750 allang niet meer nodig zijn.
mvg Iwan
ik heb vorig jaar nog een motor ingevoerd vanuit Belgie.
Wat belangrijk was is dat er een gelijkheidsattest bij zat. Dit is een certificaat waar alle gegevens op staan voor de EU goedkeuring.
Verder wordt er gekeken naar het frame en motornummer en eventuele bpm moet afgedragen worden.
Dit laatste zal voor een 750 allang niet meer nodig zijn.
mvg Iwan
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
Gezien er een tuv is in duitsland zal het wel goedkomen.Ga morgen eens kijken naar de motor.
Stiekum toch al plannen maken over de ombouw.
Wil er toch een motortje maken zoals die van hessler motorsport...andere vering is dus prio 1.
Welke usd is het beste passend te krijgen?
Stiekum toch al plannen maken over de ombouw.
Wil er toch een motortje maken zoals die van hessler motorsport...andere vering is dus prio 1.
Welke usd is het beste passend te krijgen?
-
- Berichten: 8375
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
er is geen keuring bij t RDW maar een schouwing, ze kijken naar frame nummer, motor nummer, gewicht en lengte,dat is het, kijken ze naar andere dingen dan zijn ze erg ijverig
Bij mn KTM is de contactsleutel niet om geweest
t koste voor t schouwen e100,- + BTW dat was geloof ik e56 voor een motor uit 1997.

Bij mn KTM is de contactsleutel niet om geweest

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
zoals Zappa het omschrijft klopt (ten dele). er wordt wel naar gekeken of de motor aan de permanente eisen voldoet, dwz dat er op moet zitten wat er op moet voor een motor van dat bouwjaar (pinkers, claxon, spiegels, normale verlichting ed ed) en idd er moet een gelijkvormigheid attest (belgisch) of een fahrzeugbrief met EG certificaat (COC) van overeenstemming hebben of het europees goedkeuringsnummer op de fahrzeugbrief hebben bv e*93/81*0033*01
als er geen europees goedkeurings nummer is dan zijn er nog uitzonderingen (die een echte keuring vereisen) of een echte kenteken opname in Lelystad.
futurist
als er geen europees goedkeurings nummer is dan zijn er nog uitzonderingen (die een echte keuring vereisen) of een echte kenteken opname in Lelystad.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Oke,enige wat wat nog een vraagteken voor mij is de deviluitlaat.Is nou niet bepaald een subtiele.Maar als er een tuvprufung op zit zou het toch geen probleem moeten opleveren.
Eigenaar gaat helaas even op vakantie dus moet nog even geduld hebben
Eigenaar gaat helaas even op vakantie dus moet nog even geduld hebben
-
- Berichten: 8375
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
daar is bij mij niet naar gekeken, contact is niet aan geweest, dus motor heeft niet gelopen, niet naar verlichting gekeken en ook niet naar de uitlaat, was een duits frame en ze weten hoe streng ze zijn in DE
Maar als je je echt zorgen maakt kan je van mij een legale Laser uitlaat lenen voor de keuring

Maar als je je echt zorgen maakt kan je van mij een legale Laser uitlaat lenen voor de keuring

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Zo'n gelijkvormigheids attest of een fahrzeugbrief met EG certificaat, hebben wij dat in NL ook? Ik heb alleen maar kentekenpapieren.
OJ
OJ
-
- Berichten: 8375
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Duitse kenteken papieren waren bij mij genoeg voor de schouwing
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
de motor hoeft ook niet te lopen, er wordt alleen gekeken of dat alles er op zit zoals de motor wordt aangeboden.
futurist
PS bij ons wordt tegenwoordig een gelijkvormigheids attest meegeleverd bij nieuwe voertuigen, zit bij de boekjes zeg maar maar het is in NL geen onderdeel van het kenteken bewijs.
futurist
PS bij ons wordt tegenwoordig een gelijkvormigheids attest meegeleverd bij nieuwe voertuigen, zit bij de boekjes zeg maar maar het is in NL geen onderdeel van het kenteken bewijs.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06