Voor mijn 750 moet ik nog de bocht hebben. Die had ik tijdelijk geleend voor de 800, omdat de vorige eigenaar (ja, die weer) een brulpijp had gemonteerd.
Hiervoor heeft hij de bocht op de pijp gelast.......
Nou heb ik bij onze Oosterburen een originele dubbele uitlaat met alles erop en eraan (dus met bochie) op de kop kunnen tikken voor 80 euris incl verzendkosten.
Heb nu op de 800 een LaserPro zitten. Nieuw gekocht.
Ik twijfel om de eigenlijke uitlaat weer te monteren. Denk dat ie mooier geluid daardoor krijgt en zeker geen problemen met de decibellen.
Moet de motor dan opnieuw worden afgesteld??
Zijn er ook nog bezwaren om dit niet te doen. Dus de Laser erop te laten??
[Gevonden] DR 800 S : Originele uitlaat
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 554
- Lid geworden op: za jan 21, 2012 20:47
- Locatie: Hoorn NH
Laatst gewijzigd door Zwaailicht op zo jan 27, 2013 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetz,
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Als je wat veranderd hebt aan je carburatie en luchtfilter zul je die ongetwijfeld moeten terugbrengen naar de standaard waardes.
Zoals de originele sproeiers terugplaatsen, en een oem luchtfilter terugplaatsen.
Als alles nog origineel is in de huidige toestand zal je motor met originele uitlaat vast beter lopen
Zoals de originele sproeiers terugplaatsen, en een oem luchtfilter terugplaatsen.
Als alles nog origineel is in de huidige toestand zal je motor met originele uitlaat vast beter lopen

Zandprutser 1e klas.
-
- Berichten: 554
- Lid geworden op: za jan 21, 2012 20:47
- Locatie: Hoorn NH
Er is niets veranderd aan carbs etc. Ook nog originele filters. Zou dus goed moeten gaan.kantelaar schreef:Als je wat veranderd hebt aan je carburatie en luchtfilter zul je die ongetwijfeld moeten terugbrengen naar de standaard waardes.
Zoals de originele sproeiers terugplaatsen, en een oem luchtfilter terugplaatsen.
Als alles nog origineel is in de huidige toestand zal je motor met originele uitlaat vast beter lopen

Greetz,
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Ooow dan de originele dempers eronder en dan weet ik bijna zeker dat je motor beter loopt , optrekt e.d.
Ik reed een tijdje met een laser met originele configuratie en mijn DR was niet vooruit te branden ,sowieso duurde het veel langer om op snelheid te komen dan toen ik de originele pijpen had.
Ik reed een tijdje met een laser met originele configuratie en mijn DR was niet vooruit te branden ,sowieso duurde het veel langer om op snelheid te komen dan toen ik de originele pijpen had.
Zandprutser 1e klas.
-
- Berichten: 554
- Lid geworden op: za jan 21, 2012 20:47
- Locatie: Hoorn NH
UItlaat is binnen, ziet er netjes uit.
Alleen waar de twee uitlaten opzitten (heet dat ding de collector???) zat een klein gaatje.
Was nog aan het twijfelen tussen dichtsmeren of lassen. Gaatje was niet groter dan de kop van een lucifer. Mijn zoon bood aan om het te laten lassen. Hij werkt bij een autobedrijf met schade-afdeling. Vandaag kreeg ik hem terug.
Hij vertelde dat tjjdens het lassen het gaatje groter werd. Heeft hij de uitlaat zelf gelast en kan wat bakken, maar echt lassen niet. Tis een goede knul, maar ik zit nu met een defecte collector ........
Wie heeft er nog eentje liggen?????en wil die verkopen???
Alleen waar de twee uitlaten opzitten (heet dat ding de collector???) zat een klein gaatje.

Was nog aan het twijfelen tussen dichtsmeren of lassen. Gaatje was niet groter dan de kop van een lucifer. Mijn zoon bood aan om het te laten lassen. Hij werkt bij een autobedrijf met schade-afdeling. Vandaag kreeg ik hem terug.


Hij vertelde dat tjjdens het lassen het gaatje groter werd. Heeft hij de uitlaat zelf gelast en kan wat bakken, maar echt lassen niet. Tis een goede knul, maar ik zit nu met een defecte collector ........
Wie heeft er nog eentje liggen?????en wil die verkopen???
Greetz,
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
-
- Berichten: 554
- Lid geworden op: za jan 21, 2012 20:47
- Locatie: Hoorn NH
zou mooi zijn. kost dat?kantelaar schreef:Ik heb er nog 1 liggen en wil hem verkopen.

Greetz,
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
oude niet weggooien hoor, ik kan wel een beetje lassen en zet er meestal gewoon een stuk nieuwe plaat in. met een half automaat een koud kunstje als de rest van de pot nog een beetje ok is. alleen dat kleine gaatje dichtlassen had miss ook wel gelukt maar dat is meestal maar voor korte duur omdat het materiaal er naast ook al erg dun is.
misschien kan iemand anders er nog eens mee geholpen worden. ik ga proberen ook naar de sleutel dag te komen, moet dan wel met de bus
maar dan kan het las apparaat mee.
futurist
misschien kan iemand anders er nog eens mee geholpen worden. ik ga proberen ook naar de sleutel dag te komen, moet dan wel met de bus

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 554
- Lid geworden op: za jan 21, 2012 20:47
- Locatie: Hoorn NH
Met de Fyra weet je in ieder geval zeker dat je niet gaat aankomenLeo schreef:Sterkte:futurist schreef: moet dan wel met de busmaar dan kan het las apparaat mee.
futurist
Ik zou de Fyra pakken.

Greetz,
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
-
- Berichten: 554
- Lid geworden op: za jan 21, 2012 20:47
- Locatie: Hoorn NH
Ik neem dat ding in ieder geval mee. Kan iedereen het vakwerk van onze zoon bekijken. Maarja, hij is ook geen lasser .......futurist schreef:oude niet weggooien hoor, ik kan wel een beetje lassen en zet er meestal gewoon een stuk nieuwe plaat in. met een half automaat een koud kunstje als de rest van de pot nog een beetje ok is. alleen dat kleine gaatje dichtlassen had miss ook wel gelukt maar dat is meestal maar voor korte duur omdat het materiaal er naast ook al erg dun is.
misschien kan iemand anders er nog eens mee geholpen worden. ik ga proberen ook naar de sleutel dag te komen, moet dan wel met de busmaar dan kan het las apparaat mee.
futurist

Greetz,
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
is ook geen schande toch, je moet eens weten hoeveel gaten ik heb dichtgelast om het een beetje te leren, want ik ben ook nog zeker geen ervaren lasser maar meer een ervarings "deskundige"
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 554
- Lid geworden op: za jan 21, 2012 20:47
- Locatie: Hoorn NH
Nee, is ook geen schande!!futurist schreef:is ook geen schande toch, je moet eens weten hoeveel gaten ik heb dichtgelast om het een beetje te leren, want ik ben ook nog zeker geen ervaren lasser maar meer een ervarings "deskundige"
futurist



Greetz,
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
- Edwin
- Berichten: 2052
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Ik kan me vergissen, maar zit er in die collector al niet standaard 1 of 2 gaatjes (ongeveer zo groot als een luciferkop). Zoiets kan ik mij herinneren toen ik mijn collector eraf haalde.
Assumption is the mother of all fuck ups
Dat klopt, want ze roesten al in folderEdwin schreef:Ik kan me vergissen, maar zit er in die collector al niet standaard 1 of 2 gaatjes (ongeveer zo groot als een luciferkop). Zoiets kan ik mij herinneren toen ik mijn collector eraf haalde.

have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
eh eh eh tis geen alfa van vroeger hoor, gaatjes voor de ontwatering kan ik me overigens goed voorstellen hoor, die jappen waren toen al niet gek.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- Edwin
- Berichten: 2052
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Precies Cor, dat moet voor de ontwatering zijn en weet eigenlijk voor 100% dat die er in zaten. Maar eigenlijk bedoel ik, is er nu niet geprobeert dat gaatje dicht te lassen die er dus gewoon standaard in hoort 

Assumption is the mother of all fuck ups
-
- Berichten: 8375
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Heb ook 2 van die 12 kg zware dingen gedemonteerd en beide hadden een klein gaatje rechts van het midden en een klein gelast plaatje er boven..
kan toeval zijn
kan toeval zijn

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997