Daar was ik weer.
Toen ik gisteren mijn remblokjes van de achterremklauw wilde vervangen kreeg ik één van de twee pennen waarmee de blokjes op hun plek zaten niet los. 't ging zo moeilijk dat ik zo ongeveer de hele inbuszeskant dol heb gedraaid, daarna heb geprobeerd met torx bitje er in slaan en daarna met een linkse tap, maar niets kreeg het pennetje er uit. Daarna zijn we maar overgegaan op nog zwaardere methodes, en hebben we geprobeerd er een moertje op te lassen. Dat lassen ging best wel goed, maar elke keer brak het moertje af voordat we serieus kracht konden zetten op de pen.
Oftewel, ik zit nu met een achterremklauw waarvan ik de (zwaar versleten) blokjes niet kan vervangen.
Weten jullie toevallig of er een andere klauw van een andere motor op zou passen? (Of heeft er hier iemand een goede achterremklauw liggen die hij/zij wil verkopen)
Ook ben ik niet tevreden over hoe hard mijn voorrem remt, ik heb er al stalen remleidingen op zitten, en met een gereviseerde klauw remt ie al een stuk beter, maar het is nog steeds niet echt iets om over naar huis te schrijven. Bestaat er een klauw die ik met minimale aanpassingen op mijn standaard voorvork en schijf kan zetten? (desnoods icm een andere hoofdcilinder)
Rem(upgrade) vraagjes
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
-
Ik heb geen antwoord voor je, maar voor de echte techneuten onder ons is het makkelijk als je je type etc vermeld 

Greetz,
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Hmm, daar heb je gelijk in. Ik heb een SR43 uit 1992.
Er hebben al een aantal mensen via PM een klauw aangeboden, waarvoor mijn dank
Er hebben al een aantal mensen via PM een klauw aangeboden, waarvoor mijn dank

Ducati 748 & DR BIG
-
ander diameter master cilinder geeft meer druk 

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Is er toevallig een master cilinder die vaak voor die upgrade gebruikt wordt?zappa.suzuki schreef:ander diameter master cilinder geeft meer druk
Ducati 748 & DR BIG
- Edwin
- Contacteer:
Heb dat probleem ook gehad, pen gewoon uitboren en nieuwe pennen steken waarbij men geen imbus maar zeskant hebt (KTM). De vakman (Aad Motorcross) is er denk ik nog geen 10 minuten mee bezig geweest en reed ik weer weg met nieuwe blokken en pennen.
Assumption is the mother of all fuck ups
-
pff geen idee meer, BigBob van dit forum weet t http://www.drbig.info/forum/index.php maar met stale remleidingen en goede remblokken en wat vet bij de remhendel waar ie de mastercilinder raakt remt het oude type redelijk en mn 97er die een andere klauw heeft primaThoran schreef:Is er toevallig een master cilinder die vaak voor die upgrade gebruikt wordt?zappa.suzuki schreef:ander diameter master cilinder geeft meer druk
Pss, als een pen niet makkelijk los gaat ff flink wat kokend water over de klauw gooien, klauw word dan lekker warm maar niet zo warm dat de rubbers beschadigt raken

En nieuwe goed insmeren met kopervet of Shimano montage pasta

haha Shimano montage pasta, das een goeie Zappa, alleen is dat meer een fietsemaker item, hebben de meeste biggers niet in hun gereedschap kar, wel een goeie tip, zoon lief is ook een fiets crack en waar hij bij klust
http://www.wilrullens.nl/
zullen ze dat spul ook wel hebben, ik ken het en het is volgens mij beter als koper of zilvervet, beter afgestemd op "edele" metalen en minder plakkkerig zodat er niet te veel troep aan gaat zitten. lekker out off the box nagedacht.....
futurist
http://www.wilrullens.nl/
zullen ze dat spul ook wel hebben, ik ken het en het is volgens mij beter als koper of zilvervet, beter afgestemd op "edele" metalen en minder plakkkerig zodat er niet te veel troep aan gaat zitten. lekker out off the box nagedacht.....
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
Vroeger stond op de verpakking "bestand tot 1200 graden" staat er nu niet meer op maar is volgens mij nog t zelfde spul