Vandaag de tank, na reparatie, teruggeplaatst. Voorheen draaide de startmotor ook al kermend en kreunend....... Dit even als info vooraf.
Tank aangesloten en uiteraard draaide hij niet gelijk, want de benzine moest nog even in de carbs terecht komen. Daarna weer lopen als vanouds.
Plots sloeg ie af en toen ik opnieuw wilde starten, deed de decompressie het wel, maar de startmotor wilde niet ronddraaien. Niet helemaal ..... Helemaal niet! Zekeringen gecontroleerd, mijn diesel met dikke startkabels eraan gehangen, maar nig steeds geen leven in de startmotor.
Ik had gehoopt aardig klaar te zijn met de big, maar niet dus.......
Een paar vragen :
- heeftde startmotor koolborstels die de oorzaak zouden kunnen zijn? En als ja, kunnen deze los besteld en vervangen worden?
- startrelais (thnx Z) misschien defect...... Trouwens waar zit dat ding ergens bij een 800S uit 93??
- ik heb nu een sf43, maar op nog een startmotor van een sr41.... Zijn die uitwisselbaar?
Misschien nog andere tips en oplossingen?
Startmotor wil niet meer draaien
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
Greetz,
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Hans
KTM 530 EXC 2008
-
Start relay zit rechts naast je accu, rond ding, 2 dikke kabels boven op aangesloten, daar de stang van een schroevendraaier op kort sluiten [ bij handvat vast houden!] om te testen..
koolstofborstels kunnen slijten maar hoor je niet vaak..
Maar haal is ff een bougie er uit en draai het wiel rond in een versnelling, dan weet je of de zuiger rond gaat
Startmotors zijn volgens mij niet uitwisselbaar
Maar haal is ff een bougie er uit en draai het wiel rond in een versnelling, dan weet je of de zuiger rond gaat
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
Bedankt Zappa.zappa.suzuki schreef:Start relay zit rechts naast je accu, rond ding, 2 dikke kabels boven op aangesloten, daar de stang van een schroevendraaier op kort sluiten [ bij handvat vast houden!] om te testen..
Heb dus de schroevendraaier er tussen gezet. Hoera! Vuurwerk!!

Startmotor draaide dan ook gelijk rond. Dus mag ik aannemen dat het startrelais is overleden?
Ik heb nog een bestelling klaarstaan bij Heßler, zou die dan nog kunnen meebestellen.
Greetz,
Hans
KTM 530 EXC 2008
Hans
KTM 530 EXC 2008
-
ehh ben niet zo goed in draadjes
maar goede gok en mischien heeft iemand er nog 1 over hier, zal zelf ff kijken morgen

maar goede gok en mischien heeft iemand er nog 1 over hier, zal zelf ff kijken morgen
diverse probleem mogelijkheden, maar startrelais gaat eigenlijk nooit stuk.
een SR41 startmotor past in een SR43 maar is natuurlijk niet ideaal.
ik zou zeggen mik hem op je 1 manslaadkarretje en kom ff langs, dan meten we hem door
een SR41 startmotor past in een SR43 maar is natuurlijk niet ideaal.
ik zou zeggen mik hem op je 1 manslaadkarretje en kom ff langs, dan meten we hem door
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
-
Vanavond bij BIG88 geweest. Hans heeft e.e.a. gemeten en toen bleek het startrelais bij de accubak kapot te zijn
Gelukkig kon Hans die van hem "tijdelijk" missen, want hij is nog met het SR41/43 project bezig. Kan ik voor hem een nieuwe bestellen en kan ik weer brommeren!!!
Bedankt Hans

Gelukkig kon Hans die van hem "tijdelijk" missen, want hij is nog met het SR41/43 project bezig. Kan ik voor hem een nieuwe bestellen en kan ik weer brommeren!!!
Bedankt Hans

Greetz,
Hans
KTM 530 EXC 2008
Hans
KTM 530 EXC 2008
-
Nieuw relais vandaag besteldZwaailicht schreef:Vanavond bij BIG88 geweest. Hans heeft e.e.a. gemeten en toen bleek het startrelais bij de accubak kapot te zijn![]()
Bedankt Hans

Greetz,
Hans
KTM 530 EXC 2008
Hans
KTM 530 EXC 2008
-
- Contacteer:
Die van jou hebben we toch ook al een keer moeten vervangen, lang lang geleden.. Of was dat een andere?zappa.suzuki schreef:ehh ben niet zo goed in draadjes![]()
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
Was die van mij, heb je nog geholpen met de gesmolten bedrading