Ik zal straks effe wat piccies maken, moet alles toch nog een plaatsje in de berging geven. De laarzen heb ik trouwens 2de hands gekocht, de vorige eigenaar had ze maar enkele malen gedragen en dus waren ze al een beetje ingelopen.DR-Big schreef:Fotoos?
Die laarzen zijn heel stug in het begin. Die moet je een beetje inlopen. Zeker schakelen is ven wennen in het begin.
OJ

Het schakelen was in het begin zeker een ramp, terugschakelen viel na een poosje wel mee, maar bij het opschakelen moest ik echt er aan denken vd rand vd zool te gebruiken omdat ik mijn voet niet onder het pookje kreeg. In al die jaren heb ik nooit zoveel in de verkeerde versnelling gezeten en de bak laten kraken!

Een paar keer ook een 'spannende' remactie gedaan, effe de achterrem erbij pakken en door die stugge laarzen lompweg het wiel geblokkeerd, gelukkig zonder erg.
Ondanks het kille weer, beetje mistig en 11°, viel de algemene bescherming van de uitrusting niet tegen. Ik heb wel om te beginnen een dun thermosetje aangetrokken en daarover de bodyprotector en kniestukken aan gedaan. Hier overheen een zgn 'windstopper' shirt + broek en dan pas de vrij dunne jas en broek aan getrokken. Een halsbeschermer aan, helmpje op, geen crossbril, aangezien de helm ook een vizier heeft dacht ik er beter aan te doen van de bril maar thuis te laten.
Na een zo'n anderhalf uurtje gemengd road/offroad vielen de volgend zaken op; mijn onderrug blijft veel te koud, daar moet ik nog iets op vinden. De helm met vizier is prima, zelfs tot 140km/hr maar ik had er beter eentje gekocht met een afsluitbaar kinstuk, nu is de helm wel erg tochtig en koelt mijn hoofd nogal af met deze temperaturen. Volgende keer een helmmuts aantrekken en eens kijken of dat wat helpt.
Natuurlijk zit ik niet zo warm als in mijn andere thermopak maar dat was ook niet de bedoeling, eenmaal in het terrein is het zelfs meer dan warm genoeg!

Buiten het wennen aan het schakelen/remmen had ik er ook moeite mee om 'normaal' recht te staan op de motor, de kniestukken en de stugge laarzen dwongen mijn benen in een heel andere hoek dan ik gewend ben. Net of het originele stuur nu opeens te hoog en te kort naar me toe stond, ik moest me al trekkend aan het stuur rechthouden. Wat later had ik de indruk dat als ik me rechtstaand een beetje door mijn knieën liet zakken, mijn houding al een stuk verbeterde.
Maar hoewel ik de me de eerste meters net een Michelin-mannetje voelde toen ik vertrok, had ik tegen het einde vd rit al een goed gevoel bij de uitrusting, geen last van geknelde enkels of andere lichaamsdelen, zelfs de borst/rugprotector hinderde niet echt. Dus buiten een paar kleinigheden is het prima bevallen, nu nog wachten op de noppenbanden want met de huidige banden is het echt soms 'spannend' zodra de wegen wat mul of vettig worden!

Groeten, Freddy