Hee allen,
In de strijd om bijv. de rotorbout los te krijgen had ik een luchtketeltje en bijbehorende slagmoersleutel gekocht. Afgezien van de herrie van de alsmaar aanslaande compressor, is deze ook nog niet bij krachte om dit karwei te klaren, of met zeer veel geduld. Dit is getest bij Zappa

. Dit was het toch ook niet helemaal en daar ik de bezig was om de balans/distributie kettingen te vervangen zat ik even vast, kreeg die pokkebout maar niet los op een simpele manier. En toen de ultieme oplossing...een electische slagmoersleutel van Hesselink met 450 Nm voor de gigantische prijs van 50 euro. Hiermee krijg je werkelijk met gemak die bout los en elk andere vastzittende bout/moer. Nadeel is dan wel dat die niet regelbaar is. Maar als je voordat je de rotorbout eraf haalt even een merkteken geeft dan kan je hem later met dit apparaat ongeveer weer vast zetten met dit merkteken op de bout/rotor. Ik heb hem nieuw gekocht van iemand hier in de buurt, maar als je Hesselink intypt op Ebay zie je ze ook verschijnen. Goed, dat wilde ik even kwijt na het geklooi met de luchtsleutel en de te kleine compressor.