Pakkingset

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
huls

Zoals in een andere draad te lezen is ben ik het blok van m'n DR BIG aan het reviseren. Voor het in elkaar schroeven ben ik aan het shoppen voor pakkingen. Ik zie op EBAY.DE dat er een aantal aangeboden worden. Ik vraag me af of er ervaringen/meningen zijn over die pakkingsets.
Ik heb zelf zo m'n voorkeuren voor vloebaar spul als ondersteuning maar als daar ook ideëen over zijn dan hoor ik het ook graag.
Nu ik erover nadenk zijn alle tips bij het in elkaar schroeven van het blok welkom :lol: :lol:
huls
zappa.suzuki

de blokhelften moeten zoiezo met vloeibarepakking, Reinz heeft goed spul.., de oude metalen voet en koppakking kan je ook heel dun insmeren aan beide zijden en dan de gok nemen dat ze niet gaan lekken.. gaan ze het wel moet je helaas wel weer het blok uit bouwen..

Ik heb ooit een BIG blok gesplitst en op gebouwd zonder maar 1 pakking te vervangen..
Wel de keering in het koppelingscarter vervangen!!!! anders krijgt het bigend te weinig olie!!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist

ik vind 8 tientjes voor een pakking set in imitatie valt reuze mee want alleen de koppakking en deksel pakkingen in origineel zijn al even duur.
er zitten geen keerringen bij zo'n set en idd de keerring in het koppelingsdeksel (achter het oliefilter huis) moet je vervangen. anders verlies je al aan het begin veel oliedruk.
de pakkingen van de deksels minimaal aan één kant insmeren met vet of goedkope siliconen pakking zodat ze de volgende keer dat er een deksel af moet de pakking heel blijft zitten aan één van de kanten.
denk ook aan het kleine o ringetje tussen de grote helften achter bovenaan. en genoeg van die knoei tussen en rond het rubbertje van het draadje van je vrijstand lampje.
oh ja natuurlijk eerst proef passen zodat je weet waar alle boutjes thuis horen zodat niet de kit al te ver uit gaat drogen voor je alles vast draait. ik bouw het blok altijd aan één kant op en leg het lege deksel (koppeling kant) er daarna op nadat ik het in de oven wat heb opgewarmd zodat ie gemakkelijk over de lichte kllem passing van alle lagers gaat zodat je zonder gehamer en getimmer kan monteren.
suc6 futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
de antrapper

8) soort van "koppeling soufle" :D

hoeveel graden en hoe lang??

voorverwarmde oven??
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
de antrapper

8) sorry :oops: heb al 2 weken niet op de brommer gezeten ............zucht
Leo

de antrapper schreef:8) sorry :oops: heb al 2 weken niet op de brommer gezeten ............zucht
Voor zulke momenten hebbik een brommer met noppen aangeschaft.

LEO
de antrapper

8) Helpt dat beter als handvat verwarming dan?
zappa.suzuki

Idd ff proefpassen en dan gelijk ff checken of alle versnellingen werken :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
BIG88

de antrapper schreef:8) Helpt dat beter als handvat verwarming dan?
nee, de band word wel lekker warm op asfalt bij 190km/h maar is lastig vast te houden :lol:
have BIG fun

D.F.M.T.
Plaats reactie