Mijn Honda is per ANWB teruggekomen uit Zwitserland omdat de accu niet meer werd opgeladen. Nu ben ik aan het meten en ik meet zo'n 20 volt op de gele draden van de dynamo. Als ik op de accu meet, meet ik 11 volt en een beetje en dat loopt niet op als ik gas geef. Wat denken jullie? Dynamo dood? 20 volt is wat weinig of regelaar stuk, want geen toenemende spanning op mijn accu.
OJ
Electro probleem op mijn VT
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Hmm is het een idee de accu ff aan een goede druppellader te hangen? Deze zal aangeven als de accu defect is.. (een wat modernere in elk geval)
volgende gok die ik zou nemen is regelaar checken.. (uitwisselen) of dynamo eraf slopen en naar revisie bedrijf brengen... kan je gelijkrichter op de dynamo zijn...
volgende gok die ik zou nemen is regelaar checken.. (uitwisselen) of dynamo eraf slopen en naar revisie bedrijf brengen... kan je gelijkrichter op de dynamo zijn...
de gele draden moeten zeker (merk en elec installatie afhankelijk) 60 Volt geven.......................
kijk maar in je Dr boek, is bij alle motorfietsen hetzelfde.
greetz Futurist
kijk maar in je Dr boek, is bij alle motorfietsen hetzelfde.
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ik heb zowel de dynamo als de spanningsregelaar vervangen. Nu heb ik 60 volt op de dynamo en meer dan 14 Volt op de accu. Bedankt voor de tips.
OJ
OJ