De gemaskerde man presenteerd de DRP-rit

Moderators: ghulst, celsa, Djob

celsa
Contacteer:

De gemaskerde man presenteert : de "DRP-RIT"

Op een dag op het hoofdkwartier v Grensland bij personeelschef Dierckx…

« Ja,daar spreekt u mee. »

« ………u bent die idioot waarover onze leden in hun verslagen zo dikwijls schrijven. »

« Euh…kan u dat nog eens herhalen want ik denk dat ik het niet goed begrepen heb. »

« Wablief ? ? ? Dat meent ge toch niet ? Jezus,Maria,Jozef :niks daarvan !Laat dat maar zo ;daar komt niets van in huis !Zoiets kan ik niet toestaan. »
« Hallo ?…hallo ? ? ? »
Verdomme,die clown heeft ingelegd !Ik moet dringend direkteur Coolen en voorzitter Vangeel op onderzoek uitsturen want de gemaskerde man gaat zelf een rit organiseren.Dit wordt een fiasco :ik verander nog liever in een dame blanche !

Enkele dagen later..

Vangeel : ‘Weet je wel zeker dat het hier is,Walter,we zitten hier vlak naast de E314.’
Coolen : ‘ jazeker,Chris,kijk maar :.....piep....straat ;we zitten hier op het grongebied van ....piep......
Hier zou de gemaskerde man het laatst gesignaleerd zijn door Franssens David en Sandro Persoons ,2 Grenslanders die hier hun fysiek aan het aanscherpen waren per mountain bike als voorbereiding op de Grensland Luytathlon van 7 juni.
Vangeel : ‘ Ik zie hier toch niet veel gebeuren Walter,enkel dat losgeslagen paard daar ,dat wat geinteresseerd naar die grote uitheemse vogel in die boom zit te kijken.’
Coolen : ‘ Maar Chris,dat is toch…geen uitheemse …vogel…maar…hemels !Dat is ´m :de gemaskerde man!’

Vangeel : ‘ Och ja,ik zie het al …zijn paard is gestronkeld over die boomstam die door groene fundamentalisten dwars over de rijweg werd gelegd en de gemaskerde man is vanuit zijn zadel tot op die muur gekatapulteerd…
Coolen : ‘ Hey !Gemaskerde man…en…pijn gedaan ? ’

Gemaskerde Man : ‘ euh…wel euh…´t is te zeggen…ik…ik vloog……maar zeg ventje !Ge zijt hier wel bezig tegen een professioneel ritorganisator in volle concentratie.Ik ben hier sightseeing aan het doen om de DRP- rit uit te stippelen ! ’
Coolen : ‘ Kom even naar beneden,gemaskerde man,dan kunnen wij ons voorstellen. ’
Vangeel : (handschuddend)‘Vangeel Chris:voorzitter Grensland.Aangenaam’
Coolen : (handschuddend )‘Coolen Walter :direkteur Grensland.Aangenaam’
Gemaskerde man :‘Gemaskerde man :professioneel endurist.Ook aangenaam’

Coolen :(houdt zijn handen voor zijn gezicht)‘Ja,ja…direkteur Vandesande vd Koninklijke Hogere Enduroschool (KHS) heeft al dikwijls verteld over de apestreken die u bij hem tijdens uw opleiding hebt uitgestoken:rijden in een jeansbroek met uw voeten vd marche-pieds,gaten in de benzinetank van uw veel te zware Suzuki DR600 vallen,uw balhoofd perte totale rijden en salto mortalé op het ..piep....... domein van ...piep.... door het te roekeloos trachten te achtervolgen vd grote endurolegende vd Zeven Zillen.’

Gemaskerde man :‘Hoh,hoh,hoh,…mag ik even heren ?Insiders weten dat als direkteur Vandesande iets zegt,men dat altijd met een korreltje zout moet nemen.Zo luidt de legende dat hij ooit eens,op zijn talrijke enduro-excursies in Spanje,aan de plaatselijke bevolking ging verkondigen dat hij de buurman vh Ijsboerke was,alhoewel de brave man in een ander dorp op 1,5 km van de eigenlijke fabriek woont !Gelukkig dat de enige,echte buurman,met name de personeelschef v Grensland,dat nooit aan zijn oren heeft gekregen want die mens zou uit frustratie en jaloezie weleens een USB stick met belangrijke clubgegevens kunnen opgewreten hebben !

Daarenboven heb ik hulde gebracht aan de grote endurolegende vd Zeven Zillen door in mijn rit een tracé te leggen dat exclusief door hem werd gebruikt in de tijd toen hij nog bendeleider was vd Kempische Enduroclub en hij samen met zij trouwe compaan,de grootmeester vd Waterlaat (vooraleer deze laatste zijn loopbaan als direkteur aan de KHE begon) zijn noppenprofiel afdrukte in alles wat kempisch overhard was of daar ook maar een beetje op leek.Om ecologische redenen zal dit stukje echter enkel door de D-rijders mogen worden gebruikt ;de roadbookrijders(RB-rijders) rijden parallel.’
Vangeel (fronst zijn wenkbrouwen)‘Dus als ik het goed begrijp,zijn er 2 soorten deelnemers :roadbookrijders en …euh…dolle rijders ?’

Gemaskerde man : ‘Tiens,u brengt mij op ideeën…nee,nee…D-rijders zijn Grensland leden die onder vakkundige begeleiding v meester Dirk gans het parcours in systeem D afleggen ;zij vertrekken in ....piep..... en rijden via het noorden,richting ....piep....., en dan naar .....piep.....,waar de tussenstop is.Daarna rijden zij verder in systeem D met de meester in zuidelijke richting,richting .....piep....., om dan opnieuw in ....piep.... aan te komen.
De roadbookers rijden net hetzelfde parcours,maar dan in tegengestelde zin.
Dus je zou kunnen stellen dat de D- rijders in uurwijzerzin rijden en de RB -rijders in tegenuurwijzerzin.

Coolen :(wordt zenuwachtig) ‘Met als gevolg dat de geschiedenis zich herhaalt :onderweg ontmoeten die groepen elkaar en krijg je weer een hoop balhoofden perte totale,een hoop gaten in benzinetanks,een hoop salto mortalé’s,enz…’
Gemaskerde man :‘Niks daarvan ! ! ! De gemaskerde man heeft dat allemaal al ingecalculeerd…
Luister :als meester Dirk onderweg niet teveel achter de maagden rijdt en als de RB-rijders aan een gemiddelde roadbooksnelheid v 40 km/h rijden dan komen beide groepen aan in .....piep..... tussen 12h30 en 13h30.

Dat betekent dat RB’ers die onderweg teveel pinten en vrouwen gepakt hebben en bijgevolg niet om 13h30 zijn toegekomen in ....piep....., verplicht zijn om vanaf 13h30 via « de baan » naar ....piep.... te rijden want om 13h30 vertrekt daar terug de klas v meester Dirk om hun toer te vervolledigen.
De RB’ers mogen dan vanaf 13h30 ook vertrekken in .....piep..... en op hun beurt hun toer vervolledigen.
Maar ook in het omgekeerde geval als de D’ers vertraging oplopen,moet meester Dirk vanaf 13h30zijn klas over de baan naar ....piep..... sturen want om 13h30 vertrekken daar immers de RB’ers om hun toer te vervolledigen.
Iedereen krijgt een ticket met de kleur vd groep waartoe hij behoort en het is de bedoeling dat ze hun ticket in ....piep..... omruilen met iemand vd andere groep om alzo hun maximum punten te vergaren.’

Vangeel :(schudt het hoofd)‘2 groepen,2 richtingen,aankomen,vertrekken,uitwisselen,…dit lijkt mij meer op een duivenkoers dan een endurorit .Gemaskerde man :wij zijn wel lid vd Motorbond maar nog niet vd Duivenbond hé !’
Gemaskerde man :‘Laat mij maar doen, dan valiest dat allemaal in de kom…Daarenboven zal mijn buurvrouw,Paris Hilton,in .....piep..... de broodjes uitdelen.Zij heeft mij zelfs al verklapt dat ze een schaamhaartje gaat steken in één vd broodjes en diegene die het edele haartje tussen zijn tanden krijgt,mag met haar samen een nachtje gaan n…achtritpijlen op de bomen plakken voor de rit vd die twee,euh… gecostumeerde clowns met die bolhoed op, in december dit jaar.’

(nota vd redaktie :hij bedoelt de Grensland Nachtrit van Janssens&Janssens)
Coolen :(krijgt aangedampte bril)‘Euh…gemaskerde man…drinkt U niet wat veel ? ? ?’

Gemaskerde man :‘Neen,ik drink alleen maar tijdens het endurorijden,thuis drink ik zelfs nooit…’
Trouwens,over die Nachtrit gesproken :de beruchte spokenbocht staat ook op het roadbook.Hier zal meester Dirk even halt houden en een kleine hulde brengen aan mijn collega,het opperspook ,dat hier in de beek terecht kwam.De meester zal vertellen hoe tijdens de nachtelijke uren van zaterdag 3 december 2005,uw zoon (kijkt naar Vangeel),Jef Meeus en Erwin Van Hoof met de Grensland-jeep getracht hebben om spook en machine te redden.Er zal om af te sluiten een minuut stilte gehouden worden en diegene die het riskeert om ondertussen zijn bek open te trekken om aan zijn buurman te vragen welke maat van sproeier er in zijn carburator zit,of andere onzin in die richting ;kan een woensdagnamiddagje gaan doorbrengen bij Mia in .....piep.... !

En nu moet ik verder heren,de gouden regel van goed roadbookrijden is immers :steeds blijven rijden en niet teveel tijd verspillen aan geklets,frit met mayonaise en stoofvlees, Jupiler ,blonde vlammen en vooral geen valpartijen !Tenzij u natuurlijk op of over een blonde vlam valt,dan mag u wel wat later in ...piep... aankomen…Ju Flurky !’

Coolen : ‘Ik zorg dat ik met Rita en de kinderen tegen 15 augustus geëmigreerd ben,want tegen dat Matheussen met zijn groep in .....piep..... over de ....piep...heide stuift en de eerste roadbookrijders Dancing Het ...piep...blad in ...piep.... passeren,kondigt Van Rompaey fase A van het rampenplan af voor ons land.’

Vangeel :‘En ik …euh…ik vraag aan ons Judith of ze mij sluit mij die dag wil opsluiten in de spuitcabine van ...piep... want ik wil geen zaken hebben met heel dat gemaskerd circus !Hopelijk breng ik haar daarmee nu wel niet op ideeën voor de toekomst…’
Plaats reactie