Pagina 1 van 1
Filter schoonmaken nodig?
Geplaatst: di mei 12, 2009 10:10
door barry!
Ik vraag me soms af of schoonmaken wel nodig is....
1,8 uur rijden
Hij liep er nog prima mee
Je kunt wel raden, de baan was gort droog
Voor de wijzen onder ons: uiteraard schone in-ge-olie-de filter geplaatst voor het rijden
.
Geplaatst: di mei 12, 2009 10:29
door Surfroy01
Wat voor fiets rijd je Barry? Ik heb een paar jaar in een zandbak gewoond (midden oosten) en daar zag luchtfilter van mijn CRF450X er nooit zo uit, en dan waren er daar plekker wat vol zat met fesh-fesh
Geplaatst: di mei 12, 2009 11:09
door adje
Van een CRF450X wordt de luchtfilter ook niet zo snel vies omdat deze helemaal in een bijna dichte luchtfilterbak zit.
Toen ik mijn CRF450X nog had , had ik daarvan de snorkel verwijderd en het bovendeel en zijkanten eruit gesneden om hem meer lucht te kunnen laten happen wat aanzienlijk scheelde in vermogen.
Vanaf toen werdt die luchtfilter wel eerder vuil maar dat had ik er wel voor over.
Barry rijdt met een CRF450R dus met open filterbak bovenaan.
Geplaatst: di mei 12, 2009 11:14
door Surfroy01
Zo den Ad is weer bijna helemaal de oude
En trouwens een fraai plaatje Barry, waar is dat?
Geplaatst: di mei 12, 2009 11:20
door barry!
. Den Ad heeft het door
.
Belangrijkste is dat ondanks het smerige filter aan de buitenaknt. De binnenkant nog schoon was en de slang naar carb toe (die vettig is en zandkorrels vast houd) ook geen korreltje zand weergaf
.
Maar het klopt wel. Ik heb zelden mijn filter zo vol met zand gezien
Crossbaan ligt in Börger (duitsland).
Geplaatst: wo mei 13, 2009 09:32
door TTT
moet gezegd worden, de plaatsing van het lufi bij een nieuwe husaberg, maakt dat ie veel minder snel vuil wordt
Geplaatst: wo mei 13, 2009 10:30
door Sjokske
TTT schreef:moet gezegd worden, de plaatsing van het lufi bij een nieuwe husaberg, maakt dat ie veel minder snel vuil wordt
Hoe bevalt de Husa voor de rest trouwens
Geplaatst: wo mei 13, 2009 11:29
door Noppy
Zo'n overfilter is ook wel handig in zo'n situatie; kan je tussen de manches of aan het einde van de dag simpelweg even uitkloppen.
Geplaatst: za jun 06, 2009 00:13
door barry!
http://www.youtube.com/watch?v=yl6FfUtXTw0
Zeer kort filmpje van de korte kombochten.
De grotere is wel te zien in de foto hierboven.
Voor de geinteresseerden...
Geplaatst: za jun 06, 2009 01:15
door Herr DRénérZéele
Lekker hoor
Geplaatst: za jun 06, 2009 16:04
door Rolando
adje schreef:Van een CRF450X wordt de luchtfilter ook niet zo snel vies omdat deze helemaal in een bijna dichte luchtfilterbak zit.
Toen ik mijn CRF450X nog had , had ik daarvan de snorkel verwijderd en het bovendeel en zijkanten eruit gesneden om hem meer lucht te kunnen laten happen wat aanzienlijk scheelde in vermogen.
Vanaf toen werdt die luchtfilter wel eerder vuil maar dat had ik er wel voor over.
Barry rijdt met een CRF450R dus met open filterbak bovenaan.
Heb ook in Polen gemerkt dat mijn filter (CRF450X) niet zo snel vervuilde als mijn andere maatjes. Vooral de 2-takt rijders hadden er last van, maar die zuigen ook harder!!
Ek ik was nog wel degene die de rij sloot in het D-systeem.