Pagina 1 van 1
Honda cr 250 1988 houdt in op toeren
Geplaatst: za mei 02, 2009 15:38
door HL Visser
Hallo ,
Kan iemand mij helpen aan gegevens voor het doormeten van de ignition spoel (Weerstand)
meet nu 0,415 k ohm .
Eventueel een site waar deze gegevens te downloaden zijn .
Motor is gereviseerd omdat het carter lekte en hij naar ons inziens niet doorliep door dat probleem , nu na deze revisie , pakkingen ,keeringen , lagers en zuiger loopt hij nog steeds niet door , sproeiers geprobeerd (groter en kleiner)maar dat mag niet baten , nu sproeier maat 180 stat 58
Membraam vervangen cdi kast vervangen bobine gewisseld maar niets helpt , de hpp poorten gaan ook gewoon op toeren open .
wat nog wel speelt is dat de bougie b8es er na korte tijd mee stopt , het enigste wat heel blijft is een ngk 5 es , raar verhaal ??Mengsel te rijk ??
Ook op sproeier 155 loopt hij niet door , er is overigens dan ook weinig verschil te merken , hij gaat dan verzuip neigingen vertonen
hij loopt wel beter door als je het gas niet hellemaal open draait , 75%, dan zou je dus zeggen dat hij te arm is .
Wij weten het niet meer , en verdenken nu de spoel nog als enige optie ???
Vr Dank
Hl Visser
Klaaswaal
Geplaatst: za mei 02, 2009 17:18
door huskie
415kohm is teveel. De ontstekingsspoelen liggen secundaire rond de 7 kohm, en primaire 200 ohm.
En verder lijkt me ook wel dat je een sproeier probleempje hebt ontwikkelt.
Plus.... compressie is verder goed? Je zegt revisie. Dat geldt ook voor een nieuwe zuiger en cilinder?
Een 88-er, daar moet iemand wat meer vanaf weten. Zoals de sproeier bezetting standaard etc
Geplaatst: za mei 02, 2009 17:54
door Mario2t
155 is al veel te klein. Zo'n ding moet een 180/185 hebben. Waarschijnlijk is je spoel voor hoge toeren het aan het begeven.
Sproeier en ontsteking probleem
Geplaatst: za mei 02, 2009 18:57
door HL Visser
Hallo allemaal,
De cil en zuiger is inderdaad nieuw .
de sproeier is op dit moment 180 , zie mijn verhaal
Wat word bedoeld met prim en sec ?
er zitten twee draden aan bruin en wit als ik hierover meet dan heb ik 0,415 k ohm oftewel 415 ohm .
deze spoel levert alleen een spanning voor het voeden van cdi en bobine ??
HL Visser
Geplaatst: za mei 02, 2009 22:32
door Mario2t
Je hebt twee spoelen. 1 voor de lagere toeren en 1 voor de hoge.
Koud werkt dat we redelijk, maar eenmaal warm werkt het niet goed.
Dus je moet de motor warm draaien en dan meten.
Andere snelle mogelijkheid, daar je al het andere al hebt vervangen: Rij hem warm ( minuutje of 3/4 ) en zet hem in de vrij en geef 4/5 seconden volgas. Als hij begint te haperen is (99% zeker) je ontsteking gaar.
ontsteking
Geplaatst: za mei 02, 2009 23:23
door HL Visser
Beste,
ik heb geen twee spoelen voor de ontsteking
er zit er een in voor de voeding van de ontsteking en een voor de verlichting ??
Het zijn twee halve manen , twee spoelen dus
er zit aan de onstekings spoel twee draden , wit en bruin
en aan de verlichtings spoel zit een draad blauw van kleur deze draad gaat ook niet naar de cdi , hangt los en er is ook geen aansluitmogelijkheid aan de cdi ??
Of zit alles soms verkeerd ???
het is model 1988 cr250
HL Visser
Geplaatst: zo mei 03, 2009 10:28
door Mario2t
Die blauwe moet wel aangesloten worden..
Hoort vanaf je cdi ook aangesloten te kunnen worden.
Ontsteking
Geplaatst: zo mei 03, 2009 11:06
door HL Visser
misschien eerst een schema erbij halen .
HL Visser
Geplaatst: zo mei 03, 2009 11:38
door CrazyWezel
los hangende kabeltjes kloppen meestal niet

verlichting
Geplaatst: zo mei 03, 2009 12:10
door HL Visser
die blauwe hangt los omdat deze aan de verlichting hoort te zitten
(Enduro)
HL Visser
Geplaatst: zo mei 03, 2009 12:20
door CrazyWezel
zou het niet zo kunnen zijn dat die blauwe op hoge toeren voor extra spanning zorgt, zodat je sneller een inductie spanning op kan bouwen in je bobine, zodat ie het bij houd met vonken? en nu zonder blauwe het op hoge toeren een beetje laat afweten.. zomaar een idee..
Geplaatst: zo mei 03, 2009 13:42
door HL Visser
Nee dat denk ik niet omdat er origineel ook geen aansluiting voor is vrijgehouden , waar zou die dan op aangesloten moeten zijn , er is niets meer vrij op de cdi .
HL Visser
Geplaatst: zo mei 03, 2009 15:10
door huskie

ik las 415 k ohm, maar ik lees nu 0,415. Ok dat is prima, of beter gezegd, kan prima zijn
Hoe groot is die stationair sproeier?
Start hij met of zonder choke?
Leuk toch, een honda afstellen

Geplaatst: zo mei 03, 2009 22:38
door Mario2t
Geplaatst: zo mei 03, 2009 22:39
door Mario2t
Hier maar even kijken dus..
Kun je zelf zien hoeveel draadjes er naar de CDI gaan..
Geplaatst: zo mei 03, 2009 22:53
door Mario2t
Alle CDI's die ik van Honda heb, hebben wel een blauw draadje..
Meest rechtse komt van een 1988 CR250.
Bedankt
Geplaatst: ma mei 04, 2009 00:08
door HL Visser
Ik heb deze ontsteking niet zoals op deze afbeelding staat
Ik heb er een met twee losse spoelen
het cdi kastje rechts op je tekening heeft 4 draden twee voor de ontst spoel en twee voor de pick up .
ik ga morgen nog eens goed op de cdi kast kijken wat voor draden/kleuren daar aan vast zitten
Hl visser
mario 2t Genie
Geplaatst: ma mei 04, 2009 19:02
door HL Visser
Mario ,
je bent een genie ,
de blauwe draad was bij het cdi kastje afgeplakt en men had het licht aangesloten op de tweede spoel , ook op het blauwe draadje dus
ik heb nu deze draden met elkaar verbonden , en zowaar het probleem is er uit ,oftewel hij loopt weer door
Alleen heb ik nu geen licht meer , wat hier aan te doen ??
Nogmaals geweldig van je .
Vr gr HL visser
Geplaatst: ma mei 04, 2009 22:00
door Mario2t
Graag gedaan! Heb er een stuk of 10 gesloopt

en weer opgebouwd..
Ergens moet er dan iets bekend gaan voor komen..
Twee mogelijkheden voor licht op de motor: huidige ontsteking omruilen voor een exemplaar met lichtspoel, of als het incidenteel nodig is, een accu van een accuboormachine gebruiken.
Geplaatst: ma mei 04, 2009 23:05
door HL Visser
oke,
Ik ga wel iets met een accu doen denk ik .
Nogmaals Bedankt
HL visser