Pagina 1 van 2

KTM 450 EXC met injectie in 2010

Geplaatst: wo apr 08, 2009 21:17
door Joop
Voor zover ik kan nagaan worden de KTM EXC modellen voor 2010 voorzien van injectie (ws. Husaberg systeem) :!: . Persoonlijk heb ik geen ervaring met injectie enduro/crossmotoren. Ik was eigenlijk van plan nu nog een EXC 450 2009 te kopen of is het verstandig te wachten tot augustus op de injectie modellen. Aan de andere kant rij ik ook al 44 jaar met heel veel plezier op een carburateur gestuurde motor :D . Wie heeft hier nog wat extra ideeen over.

Geplaatst: wo apr 08, 2009 22:39
door sjikkentip
De nieuwe modellen 2010 zullen maar in de loop van september 2009 op de markt komen,dit om de dealers, ivm de crisis,toe te staan hun modellen 2009 alsnog te verkopen.
Tot hiertoe weet ik nog niet of model 2010 met injectie zal zijn...

Geplaatst: wo apr 08, 2009 22:47
door brommer
Van mijn lokale crossboer kreeg ik ook te horen dat de volgende ktm's met injectie zijn.

Geplaatst: do apr 09, 2009 08:27
door Surfroy01
Injectie blijft altijd een aan/uit effect houden, waar je een carburateur 99.9% netjes af kunt stellen, maarja injectie geen choke gezeur meer enzo......

Geplaatst: do apr 09, 2009 14:34
door brommer
ik vindt de injectie fijner dan de tm 40 carb die op de soes zat.
Met mappings is veel te veranderen zo heeftde ktm 690 standarad 3-4 mappings erop en zul je in de toekomst met je laptop waarschijnlijk ook zelf je "lekkere mapping"in elkaar kunnen zetten denk ik.

Geplaatst: do apr 09, 2009 15:10
door speedphreax
Ik ben ook helemaal voor injectie. Het geld staat al op de bank te wachten voor een 2010 530 ;-)

Maar eerst nog een oldtimertje erbij

Geplaatst: do apr 09, 2009 15:41
door adje
Van de nieuwe Honda's CRF450R '09 met injectie hoor ik ook goede geluiden 8)
Als ik mijn CRF250R enduro heb verkocht dan komt die er ook eentje bij :roll:

Geplaatst: do apr 09, 2009 16:48
door Surfroy01
Heb nog nooit op een injectie offroad brommurt gereden maar met mijn onroad circuitfiets luistert een aan/uit effect wel erg nauw als je bocht uit komt, maar ach ook dat is een kwestie van gewenning als je achterwiel te vroeg een stap opzij zet op het asfalt.....

Geplaatst: do apr 09, 2009 18:08
door roen
ga toch weg, de halve racewereld rijdt al met injectie!

in het begin was 't inderdaad ellende, maar ze hebben 't nu wel op de rit!
en als je op 't circuit met een standaard motor al last heb van opzij stappende banden die niet te controleren zijn moet je toch iets veranderen...

Geplaatst: do apr 09, 2009 22:11
door Bosje
speedphreax schreef:Ik ben ook helemaal voor injectie. Het geld staat al op de bank te wachten voor een 2010 530 ;-)

Maar eerst nog een oldtimertje erbij
Ff een zijspoortje, maar waarom een 530? is de 450 je toch te licht? Ik heb zelf nu ook een 450 en vind hem erg fijn!

Geplaatst: vr apr 10, 2009 09:02
door speedphreax
Bosje schreef:
speedphreax schreef:Ik ben ook helemaal voor injectie. Het geld staat al op de bank te wachten voor een 2010 530 ;-)

Maar eerst nog een oldtimertje erbij
Ff een zijspoortje, maar waarom een 530? is de 450 je toch te licht? Ik heb zelf nu ook een 450 en vind hem erg fijn!
Laat ik het zo zeggen: Ik koop waarschijnlijk nooit meer een 450 tenzij het een crf wordt. Het ding rijdt wel goed hoor maar ik vond mijn oude 525 beter bij mijn rijstijl passen. Die heeft gewoon altijd power terwijl je met de 450 toch in de goede versnelling moet zitten. Ik vond dat effect met Ad's CRF een stuk minder

Geplaatst: vr apr 10, 2009 12:48
door barry!
Mijn ervaring met de '09 CRF injectie was dat de fiets minder bokkerig aanvoelde en meer een 2takt karakter kreeg met het uitrollen voor een bocht. Wat ik persoonlijk erg fijn vond.
Dit merk je dus vooral met uitrollen in de versnelling en niet met bediende koppeling.

Tevens wat me opviel was dat de fiets direct oppakte bij het gas. 'verslikken' was er niet meer bij. (plots veel/vol gas geven bij lage toeren)

Geplaatst: vr apr 10, 2009 22:12
door Surfroy01
roen schreef:ga toch weg, de halve racewereld rijdt al met injectie!

in het begin was 't inderdaad ellende, maar ze hebben 't nu wel op de rit!
en als je op 't circuit met een standaard motor al last heb van opzij stappende banden die niet te controleren zijn moet je toch iets veranderen...
Ja sorry ik was al weg, maar ik zeg toch ook dat het gewenning is, als je het een paar keer meegemaakt hebt, weet je dat je anders met je gashandle om moet gaan :wink: en ik maak me geen illusies op het asfalt, ik doe een seconde of 20 langer over een rondje Losail of Assen dan de SBK mannen.

Re: KTM 450 EXC met injectie in 2010

Geplaatst: zo apr 12, 2009 22:30
door Joop
Hoorde nu weer dat KTM voor de 2010 modellen niet met injectie zou komen; uitgesteld tot 2011 :?: Er zou nu eerst een speciale actie met de KTM EXC modellen komen (speciaal package); heeft er iemand meer info :?:

Geplaatst: ma apr 13, 2009 19:24
door Surfdude
Ze hebben het zeker druk met die electro motor die ze ook in 2010 wilde uitbrengen.

Geplaatst: ma apr 13, 2009 22:04
door speedphreax
Komen ze nou wel of niet? Anders ga ik Honda rijden hoor...

Geplaatst: ma apr 13, 2009 22:58
door adje
speedphreax schreef:Komen ze nou wel of niet? Anders ga ik Honda rijden hoor...
Wordt er hier iemand verstandig :twisted: :lol:

Re: KTM 450 EXC met injectie in 2010

Geplaatst: di apr 14, 2009 09:54
door folie
Joop schreef:Voor zover ik kan nagaan worden de KTM EXC modellen voor 2010 voorzien van injectie (ws. Husaberg systeem) :!: . Persoonlijk heb ik geen ervaring met injectie enduro/crossmotoren. Ik was eigenlijk van plan nu nog een EXC 450 2009 te kopen of is het verstandig te wachten tot augustus op de injectie modellen. Aan de andere kant rij ik ook al 44 jaar met heel veel plezier op een carburateur gestuurde motor :D . Wie heeft hier nog wat extra ideeen over.
Ik zal wel oud worden, maar voor mij is het typisch techniek die je een keer in de steek laat. Met een probleem aan je carburateur hink je vaak nog wel naar huis.

Geplaatst: wo apr 15, 2009 17:34
door JW
speedphreax schreef:Komen ze nou wel of niet? Anders ga ik Honda rijden hoor...
duh.. H U SA B E R G ??

70 % KTM, en dan 30% emotie, snelheid en looks erbij!@ en natuurlijk injectie :)

Geplaatst: wo apr 15, 2009 22:45
door speedphreax
En 120% afschrijving ja.... Dan ga ik toch liever Honda rijden. Eigenlijk ben ik van huis uit ook Honda man... Ik rij het alleen al jaren niet meer.

Nadeel van zo'n injectie is inderdaad wel dat hij meestal meteen helemaal niks meer doet als er wat stuk is. Voordelen zijn daartegenover legio. Met injectie blijft hij zelfs lopen als hij op zo'n kop ligt

Geplaatst: do apr 16, 2009 10:20
door barry!
Maar als het goed is ben je dat ook niet vaak van plan ;)

Geplaatst: do apr 16, 2009 17:53
door Bosje
speedphreax schreef:Voordelen zijn daartegenover legio. Met injectie blijft hij zelfs lopen als hij op zo'n kop ligt
Lijkt me eerder een nadeel, want dan kan hij geen olie uit het carter zuigen en loopt alles naar de klote als het ff wat langer duurt om wat voor reden dan ook.

Geplaatst: do apr 16, 2009 21:35
door henkzelf
Daarom stopt de Husa ook als hij meer dan xx sconden op zijn kop ligt. Zit een speciale sensor in.

Geplaatst: do apr 16, 2009 21:42
door Haaans
Bosje schreef:
speedphreax schreef:Voordelen zijn daartegenover legio. Met injectie blijft hij zelfs lopen als hij op zo'n kop ligt
Lijkt me eerder een nadeel, want dan kan hij geen olie uit het carter zuigen en loopt alles naar de klote als het ff wat langer duurt om wat voor reden dan ook.
Om wat voor reden dan ook...
8)

Je bedoeld als je ondersteboven in een sloot, vastgeklemd onder je motor ligt!
:wink:

Geplaatst: do apr 16, 2009 21:54
door speedphreax
Vroeger vonden mensen electronische ontstekingen ook niets. Nu wil men geen punten meer