Pagina 1 van 2

de story van tm

Geplaatst: zo mar 29, 2009 20:33
door henk-v
Sjokske schreef:
adje schreef: TM :wink: - alles is kapot te krijgen.
Pas nog goed gelukt ja :cry:
adje schreef:
henk-v schreef:
Sjokske schreef: Pas nog goed gelukt ja :cry:
vertel vertel (uit belangstelling hoor,niet uit leedvermaak)
Ik zou het niet vertellen :oops:
en wats gebeurt :roll: wel altijd mijn ktm onderpissen maar de story van de tm niet willen vertellen :twisted:

Geplaatst: zo mar 29, 2009 21:03
door adje
Zijn bougie was kapot gegaan :wink:

Geplaatst: zo mar 29, 2009 22:23
door speedphreax
Wow!

Zeker met een enorme explosie met schroefdraad en een hoop koelwater naar buiten komen zetten?!?

Ik ken trouwens iemand die eens kon gaan reviseren door een kapotte bougie. Lipje brak af en sloopte de kleppen, zuiger en zittingen. Die reed trouwens Kawa.

Geplaatst: ma mar 30, 2009 07:32
door Sjokske
Bij mij andersom, klep brak af en sloopte de rest :idea:
Natuurlijk nog nooit eerder gebeurd :cry:
Meneer de portemonnee vond het niet fijn.
Resumé : nu was ik een keer aan de beurt (volgende keer weer graag iemand anders ). :idea:

Geplaatst: ma mar 30, 2009 08:09
door huskie
Sjokske schreef: Natuurlijk nog nooit eerder gebeurd
Dat zei de dealer natuurlijk :twisted:

Die motor is toch nog erg jong?
Bij ktm bleken er problemen met de klepveer. Zou zo iets mogelijk zijn bij de TM? Veer gebroken en daarna pas de klepsteel? Of is veer nog heel?

Geplaatst: ma mar 30, 2009 08:15
door Sjokske
De veer was nog hartstikke heel, de klep net boven de klepschotel afgebroken. In de rest van de klepsteel een mooi S-bochtje gebogen door de zuiger.

Geplaatst: ma mar 30, 2009 09:41
door folie
Sjokske schreef:De veer was nog hartstikke heel, de klep net boven de klepschotel afgebroken. In de rest van de klepsteel een mooi S-bochtje gebogen door de zuiger.
ketting versprongen dus ?

Geplaatst: ma mar 30, 2009 10:25
door Sjokske
Nee, dat in ieder geval niet. Dan hadden er twee kleppen naast elkaar (= dezelfde nokkenas) op hun mieter moeten krijgen, maar de andere klep was niks mis mee.
Ik schuif het nog steeds op een materiaalfout. Of de conische wiggetjes waar de klep mee vastzit aan de bovenkant losgekomen ???
Kwitnie .......... :cry:
Gelukkig al weer een keer of drie mee gereden, snel vergeten dus maar.

Geplaatst: ma mar 30, 2009 11:44
door speedphreax
Klinkt niet al te best, Sjokske. Ondanks dat je wat tegen KTM hebt, wens ik je dit natuurlijk ook weer niet toe. Inderdaad beter maar snel vergeten en de vrouw en kinderen wat minder te eten geven.

Geplaatst: ma mar 30, 2009 12:21
door Sjokske
Ze mogen voortaan mee het bos in zelfs (om hun eten en takjes voor de kachel bij elkaar te sprokkelen).

Geplaatst: ma mar 30, 2009 17:25
door adje
Heb je het toch maar verteld sjokske :wink:

Geplaatst: di mar 31, 2009 12:22
door Sjokske
M'n portemonnee is er weer door afgeslankt, dus waarom niet.
En zoals reeds in andere topics gesteld, er is niet één merk dat 100% probleemloos is door de tijden heen :idea:

Geplaatst: di mar 31, 2009 12:54
door huskie
Heb je die andere kleppen meteen vervangen :?:

Geplaatst: di mar 31, 2009 14:12
door Sjokske
Doe maar de hele kop (en de rest :cry: ).

Geplaatst: di mar 31, 2009 17:01
door Houten Klaas
Ach je moet maar zo denken,we hebben de revisie iets naar voren geschoven.

Geplaatst: di mar 31, 2009 20:49
door JoeBaR
Sjokske schreef:Bij mij andersom, klep brak af en sloopte de rest :idea:
Natuurlijk nog nooit eerder gebeurd :cry:
Meneer de portemonnee vond het niet fijn.
Resumé : nu was ik een keer aan de beurt (volgende keer weer graag iemand anders ). :idea:
ik ook gehad met de KTM , kortom dr is geen betere of slechtere denk ik ..

Geplaatst: wo apr 01, 2009 07:10
door Sjokske
Houten Klaas schreef:Ach je moet maar zo denken,we hebben de revisie iets naar voren geschoven.
Iets te ver Klaas :?

Geplaatst: wo apr 01, 2009 10:27
door Hoelio
Net boven de klepschotel is wel vaker een breekpunt. Daar zit namelijk de steel vast aan de klepschotel.
Heb je nu ééndelige kleppen laten monteren?

Door tuning van mijn DR-Zje (FCR39, Nokkenassen, CDI, BigBore, Uitlaat) is het volgende sleutelprojectje: Eendelige klepjes met enkelvoudige titanium veren... Niet voor sneller of zo maar puur voor de betrouwbaarheid.

Lijkt me dat zo'n TM ook niet echt puur en alleen wordt afgeleverd op betrouwbaarheid en tweedelig gelaste kleppen is dus blijkbaar een bottle-nekje... :idea:

Geplaatst: wo apr 01, 2009 17:15
door gassen
Zijn kleppen niet altijd eendelig?

Geplaatst: wo apr 01, 2009 20:40
door big M
In de motorwereld normaalgesproken wel ,Auto kleppen worden (vaak)uit twee delen gemaakt.
De schotel en de steel worden dan aanelkaar gestuiklast?? heet dat geloof ik.
Maar in de loop der tijd zijn ook de automotoren meer specefiek vermogen gaan leveren en de daarmee gepaard gaande thermische belasting ook omhoog gegaan.

Geplaatst: wo apr 01, 2009 20:52
door big M
Sjokske schreef:M'n portemonnee is er weer door afgeslankt, dus waarom niet.
En zoals reeds in andere topics gesteld, er is niet één merk dat 100% probleemloos is door de tijden heen :idea:
Nee ook mijn husky heeft er na 35 uur een (SKF)krukaslager stuk gekregen :?

Maar Ben heeft dit keurig opgelost en ik zou zo weer een husky kopen :D

Er gaan over ieder merk wel horror verhalen hoe slecht ze zijn,vaak berust dit op een eenmalige gebeurtenis die na een verjaardag 20 keer word doorverteld.

Geplaatst: wo apr 01, 2009 21:17
door henk-v
big M schreef:In de motorwereld normaalgesproken wel ,Auto kleppen worden (vaak)uit twee delen gemaakt.
De schotel en de steel worden dan aanelkaar gestuiklast?? heet dat geloof ik.
Maar in de loop der tijd zijn ook de automotoren meer specefiek vermogen gaan leveren en de daarmee gepaard gaande thermische belasting ook omhoog gegaan.
Met mijn husaberg heb ik een vergelijkbaar probleem gehad,een lagertje van de tuimelaar defect,teveel klepspeling en 1 klep afgebroken op de las
oftewel ook kleppen uit 2 delen :cry:

Geplaatst: wo apr 01, 2009 22:02
door Hoelio
gassen schreef:Zijn kleppen niet altijd eendelig?
Neen, duzzz... (schijnt goedkoper in massaproductie te zijn...)

Geplaatst: do apr 02, 2009 07:20
door Sjokske
big M schreef:Maar Ben heeft dit keurig opgelost en ik zou zo weer een husky kopen :D
Hoe zit het eigenlijk met die garantie op een Huskie ? Ik heb van horen zeggen dat dat ook niet altijd opgaat, ook niet als je alle beurten bij een officiële dealer hebt laten doen.

Geplaatst: do apr 02, 2009 09:58
door folie
Sjokske schreef:
big M schreef:Maar Ben heeft dit keurig opgelost en ik zou zo weer een husky kopen :D
Hoe zit het eigenlijk met die garantie op een Huskie ? Ik heb van horen zeggen dat dat ook niet altijd opgaat, ook niet als je alle beurten bij een officiële dealer hebt laten doen.
Hoezo, zit je aan een Huskie te denken vanwege die garantie ?
:lol: Ik dacht altijd dat je met een Huskie maar 1 garantie had...