Vragen bij restauratie van 2-takt Rotax
Geplaatst: za mei 17, 2003 22:23
Hoi,
enkele vraagjes
Ik ben gestart met de restauratie van mijn "Twinshocker" (met 2takt luchtgekoelde Rotax)uit begin jaren'80
1. wat is het nut van de "rubberen stukjes" die tussen de koelribben zitten ? is dit tegen het kapot vibreren van de koelribben ? Of mag ik die gerust weglaten ?
2. Cilinderwand en piston hebben duidelijke slijtage-sporen. Wie heeft een goed adres, liefst Belgisch of Nederlands Limburg / Brabant. Er zit nu een zuiger in van Elko (= König Oostenrijk, geaffilieerd met Mahle) Waarschijnlijk een overmaat van 74.27 mm i.p.v. de originele 74.00 mm
3. Wie kan er mijn frame / motor goed + goedkoop (ik hoef geen factuur ...) glasparelstralen en poederlakken ?
4. Iemand ervaring met het laten aanbrengen van een Nicasil laag op zo'n oude cylinder ?
5. Als er iemand nog tips heeft --> altijd welkom !!
Bedankt alvast,
Jo VdB
enkele vraagjes
Ik ben gestart met de restauratie van mijn "Twinshocker" (met 2takt luchtgekoelde Rotax)uit begin jaren'80
1. wat is het nut van de "rubberen stukjes" die tussen de koelribben zitten ? is dit tegen het kapot vibreren van de koelribben ? Of mag ik die gerust weglaten ?
2. Cilinderwand en piston hebben duidelijke slijtage-sporen. Wie heeft een goed adres, liefst Belgisch of Nederlands Limburg / Brabant. Er zit nu een zuiger in van Elko (= König Oostenrijk, geaffilieerd met Mahle) Waarschijnlijk een overmaat van 74.27 mm i.p.v. de originele 74.00 mm
3. Wie kan er mijn frame / motor goed + goedkoop (ik hoef geen factuur ...) glasparelstralen en poederlakken ?
4. Iemand ervaring met het laten aanbrengen van een Nicasil laag op zo'n oude cylinder ?
5. Als er iemand nog tips heeft --> altijd welkom !!
Bedankt alvast,
Jo VdB