Pagina 1 van 1
Brandstof
Geplaatst: wo mar 04, 2009 22:26
door allardcr250
Hallo ik ben benieuwd wat voor benzine jullie gebruiken voor een 2takt en met name ook welk merk mengsmering, wat zijn voor en nadelen enz enz
Met andere woorden wat zijn jullie ervaringen met 2 takt brandstof?
Re: Brandstof
Geplaatst: wo mar 04, 2009 22:36
door Bosje
allardcr250 schreef:Hallo ik ben benieuwd wat voor benzine jullie gebruiken voor een 2takt en met name ook welk merk mengsmering, wat zijn voor en nadelen enz enz
Met andere woorden wat zijn jullie ervaringen met 2 takt brandstof?
Castrol TTS met '98. voor-/nadelen? geen idee, maar afgelopen 2 jaar (ongeveer) 1:50 getankt, geen maatbekertje, gewoon op de maatstreepjes van de fles en nooit ellende gehad. Hoogstens een vette bougie wanneer schoonbranden niet lukte (trialsparcours)
ow enne, reed minimaal 50 uur met een zuiger (mengeling van cross/offroad/hobbien op bergjes)
Geplaatst: wo mar 04, 2009 22:47
door adje
Ook altijd met castrol tts gereden ( heeft nu een andere benaming )
Nooit problemen gehad.
Wel altijd gemengd met euro 98.
De denicol 2-takt olie schijnt ook heel goed te zijn.
Geplaatst: wo mar 04, 2009 22:59
door royke
Altijd Bel-Ray si-7, vind ook echt fijn nooit geen problemen mee gehad.
Geplaatst: wo mar 04, 2009 23:01
door Orange_exc
Altijd Putoline MX met euro 98 gemengd. Geen problemen mee gehad.
Geplaatst: wo mar 04, 2009 23:21
door CrazyWezel
waarom 98 en geen 95? of vraag ik nu iets raars?
Geplaatst: wo mar 04, 2009 23:55
door Redski
Ik smeer al jaren met Castrol TTS. Verhouding 1:40 tot 1:60. Dat komt namelijk omdat ik op route altijd een busje van 100 cc bij me heb. Ik tank gewoon vol dus dan eens 4 liter en dan eens 6.5 liter. Ik meng in de jerry altijd 1:50 met Euro 95. Ik heb trouwens al mijn leven met euro 95 gemengd.
Geplaatst: do mar 05, 2009 00:22
door gassen
20 Jaar met mijn oude KTM GS250/ 1984 op 95 , 1:40 met verschillende merken olie.
Het begon met Kendall, toen Valvoline (bleef, bij nattigheid, soms de gasschuif hangen), Castrol super TT (rode) en geƫindigd met castol TTS. En dan tussendoor met Putoline MX..., Bellray enz enz, wat er maar net voor handen was als de olie weer een keer op was.
1x een zuiger aan gort gereden met
98 + loodvervanger, op advies van Brouwer. Was toen net "in de mode" . Daarna alleen nog met 95 gereden.
Momenteel hoef ik alleen maar te verversen
Geplaatst: do mar 05, 2009 18:55
door JdM
Bel Ray si7, fijne olie. Nog geen problemen gehad.
CrazyWezel schreef:waarom 98 en geen 95? of vraag ik nu iets raars?
98 heeft een hogere klopvastheid dan 95. Dat betekent dat je bij een hogere compressie (afhankelijk of je je kop nog wat getuned hebt>hogere compressie) minder snel kans hebt op pingelen. Check de verschillende bronnen op internet en zie hoeveel er al over geschreven is