Pagina 1 van 4

wat is er mis met een Suzuki rmz 450??

Geplaatst: di feb 17, 2009 20:31
door JoeBaR
hallo


ben van plan er een speelfietsje bij te nemen , mijn oog viel op een suzuki 450 rmz 2007 of 2008

nou hoor ik wat geruchten over mindere kwaliteit dan bijvoorbeeld honda of yamaha is dat waar?

is een suz minder dan een honda of yamaha van hetzelfde jaar ?

Geplaatst: di feb 17, 2009 20:41
door adje
RMZ450 van 2008 had problemen met het kickstartertandwiel dat wel eens door het blok naar buiten wou komen :?
Als het goed is heeft elke eigenaar de kans gehad om dit kosteloos te laten modificeren.

Geplaatst: wo feb 18, 2009 06:47
door Bakkertjedeeg
Ik denk dat jouw vraag meer op emotie, dan op feiten is gebaseerd als je het hebt over de 4 grote japanse merken heden ten dagen. Ik persoonlijk heb een voorkeur voor Honda en Yamaha. Kawasaki en Suzuki hebben me nooit getrokken en toen ik een uitstapje naar een kawa heb gemaakt, was dat een enorme tegenvaller. Niet zozeer kwalitatief, maar puur het stuurgedrag. Ik heb dus mijn lesje geleerd. Door mijn uitstapje naar kawa zal ik waarschijnlijk nooit op een soes rijden.

En dan wil ik nog niet over de exoten (overige) beginnen. No way! :lol:

Geplaatst: wo feb 18, 2009 08:22
door huskie
Het schijnt dat de rmz een van de vest sturende fietsen is, van horen zeggen. ;)
Joebar, ga maar even bij thumpertalk.com langs. Weet je daarna veel meer.

Geplaatst: wo feb 18, 2009 18:09
door schildertje
:D Een exoot is een relatief begrip... :wink: echt slechte motoren zijn er niet en als je echt kritisch bent moet je elke fiets aan je eigen wensen aanpassen.
Met afstellingen experimenteren kan een hoop opleveren.
Rijden op van alles en nog wat zou ik zeggen. :D

Geplaatst: wo feb 18, 2009 19:04
door adje
Ik heb op zeer veel verschillende merken gereden maar ik ben er toch achter gekomen dat er voor mij maar 1 merk geschikt is.
Wat zou dat nou zijn :lol:

Geplaatst: wo feb 18, 2009 19:14
door Houten Klaas
KTM, je bent alleen verdomd eigenwijs. :lol:

Geplaatst: wo feb 18, 2009 19:20
door adje
Mijn avatar al eens bekeken :lol: 8)

Geplaatst: wo feb 18, 2009 19:42
door henk-v
Afbeelding

Afbeelding

in de gasgas fabriek staat deze suzuki als voorbeeld voor de huidige 4 takt motoren :lol: zegt toch wel iets over de kwaliteit :D

Geplaatst: wo feb 18, 2009 20:00
door JoeBaR
henk-v schreef:Afbeelding

Afbeelding

in de gasgas fabriek staat deze suzuki als voorbeeld voor de huidige 4 takt motoren :lol: zegt toch wel iets over de kwaliteit :D

das un DRZ ... :lol: das een XT500 in schaapskleren

Geplaatst: wo feb 18, 2009 20:33
door Bakkertjedeeg
adje schreef:Mijn avatar al eens bekeken :lol: 8)

:toost:

Geplaatst: wo feb 18, 2009 20:37
door Bakkertjedeeg
schildertje schreef::D Een exoot is een relatief begrip... :wink: echt slechte motoren zijn er niet en als je echt kritisch bent moet je elke fiets aan je eigen wensen aanpassen.
Met afstellingen experimenteren kan een hoop opleveren.
Rijden op van alles en nog wat zou ik zeggen. :D
Klopt, is idd relatief. Mijn mening, een motor moet uit de krat al heerlijk rijden. Iedere fiets is prima af te stellen, maar dat is de taak van de OEM er.

Geplaatst: do feb 19, 2009 07:21
door Sjokske
adje schreef:Ik heb op zeer veel verschillende merken gereden maar ik ben er toch achter gekomen dat er voor mij maar 1 merk geschikt is.
Wat zou dat nou zijn :lol:
Waarom probeer je mij dan iedere keer richting oranje te sturen :twisted: :?:

Geplaatst: do feb 19, 2009 07:27
door Bakkertjedeeg
Sjokske schreef:
adje schreef:Ik heb op zeer veel verschillende merken gereden maar ik ben er toch achter gekomen dat er voor mij maar 1 merk geschikt is.
Wat zou dat nou zijn :lol:
Waarom probeer je mij dan iedere keer richting oranje te sturen :twisted: :?:
Kan hij meer onderdelen verkopen...... :lol:

Geplaatst: do feb 19, 2009 21:20
door adje
Bakkertjedeeg schreef:
Sjokske schreef:
adje schreef:Ik heb op zeer veel verschillende merken gereden maar ik ben er toch achter gekomen dat er voor mij maar 1 merk geschikt is.
Wat zou dat nou zijn :lol:
Waarom probeer je mij dan iedere keer richting oranje te sturen :twisted: :?:
Kan hij meer onderdelen verkopen...... :lol:
Nee hoor , dan kan ik beter zeggen dat hij maar een Honda CRF moet kopen.
Maar ik weet dat sjokske een zwaardere motor wil dan een 450cc en die heeft Honda niet.
En er een 490cc van maken zou ik niet doen :twisted: ( en ik spreek uit ervaring )

Geplaatst: do feb 19, 2009 22:15
door mmrizio
Even een gerelateerd vraagje: Jaren geleden associeerde ik Suzuki kwaliteit vooral met pisbakkenstaal boutjes en veel kostenbesparing. Dat naar aanleiding van mijn Suzuki GSX1100.

Is dat tegenwoordig beter?

Geplaatst: vr feb 20, 2009 07:21
door Sjokske
adje schreef: En er een 490cc van maken zou ik niet doen :twisted: ( en ik spreek uit ervaring )
Die levert HM tegenwoordig toch standaard ?
Ik vind 570 trouwens ook wel lekker klinken :wink:

Geplaatst: vr feb 20, 2009 09:37
door schildertje
Bakkertjedeeg schreef:
schildertje schreef::D Een exoot is een relatief begrip... :wink: echt slechte motoren zijn er niet en als je echt kritisch bent moet je elke fiets aan je eigen wensen aanpassen.
Met afstellingen experimenteren kan een hoop opleveren.
Rijden op van alles en nog wat zou ik zeggen. :D
Klopt, is idd relatief. Mijn mening, een motor moet uit de krat al heerlijk rijden. Iedere fiets is prima af te stellen, maar dat is de taak van de OEM er.
Da's dan boffen voor mij want vanuit krat reed zij heerlijk 8) :lol:

Geplaatst: vr feb 20, 2009 10:34
door Noppy
In de laatste Dakar is die 'gele XT' anders wel gewoon gefinished :!:

En in tegenstelling tot die rode, oranje en blauwe motoren kon deze rijder gewoon gaan slapen na het wisselen van zijn luchtfilter :lol:
JoeBaR schreef:
henk-v schreef:Afbeelding

Afbeelding

in de gasgas fabriek staat deze suzuki als voorbeeld voor de huidige 4 takt motoren :lol: zegt toch wel iets over de kwaliteit :D

das un DRZ ... :lol: das een XT500 in schaapskleren

Geplaatst: vr feb 20, 2009 11:07
door Bakkertjedeeg
schildertje schreef:
Bakkertjedeeg schreef:
schildertje schreef::D Een exoot is een relatief begrip... :wink: echt slechte motoren zijn er niet en als je echt kritisch bent moet je elke fiets aan je eigen wensen aanpassen.
Met afstellingen experimenteren kan een hoop opleveren.
Rijden op van alles en nog wat zou ik zeggen. :D
Klopt, is idd relatief. Mijn mening, een motor moet uit de krat al heerlijk rijden. Iedere fiets is prima af te stellen, maar dat is de taak van de OEM er.
Da's dan boffen voor mij want vanuit krat reed zij heerlijk 8) :lol:
Wat ik eigenlijk wilde zeggen is, dat het niet vanzelfsprekend is dat de fabrikant zijn nieuwste model meteen beter is dan de vorige. Ik ging daar vroeger vanuit. Soms slaan ze de plank mis.

Geplaatst: zo mar 01, 2009 19:27
door JoeBaR
nog ff een vraagie

welk bouwjaar begonnen ze met injectie op de rmz?

Geplaatst: zo mar 01, 2009 21:06
door Noppy
http://www.motocrossactionmag.com/ME2/d ... 97880A497B

Daar hadden we toevallig een draadje over lopen bij de buren!

Geplaatst: ma mar 02, 2009 19:28
door JoeBaR
2008 dus .. dan moet dat m worden


scheelt wel een beetje of je m hier koopt of in belgie he?

Geplaatst: ma mar 02, 2009 19:45
door adje
Als je een 2008 koopt moet je wel opletten dat de modificatie aan het rechtercarter is uitgevoerd.
Anders kan je grote problemen krijgen bij je kickstarter ( tandwiel )

Geplaatst: ma mar 02, 2009 21:28
door JoeBaR
hoe kan ik het verschil zien? voor en na de modificatie?