wat is er mis met een Suzuki rmz 450??
Moderators: henk-v, Jo VdB, Zot, GuyC, Rudy, Fr@venture
hoi Nop
kleppen stellen elke 12 uur of 6 wedstrijden zegt het boek , en dat hanteer ik dan ook .
vering heb ik nog niet laten doen , het staat wel op mn verlanglijstje .
kleine probleem is dat ik op dit moment behoorlijk ben aangekomen sinds ik met de verbouwing van ons huis bezig ben (vanuit het werk even langs die clown met de gele M en dan thuis aan de gang) ... als ik m op mn huidige gewicht laat aanpassen heb ik er minder aan als ik weer *normaal* ben
denk ik.
vering is nu wat slapjes .
kleppen stellen elke 12 uur of 6 wedstrijden zegt het boek , en dat hanteer ik dan ook .
vering heb ik nog niet laten doen , het staat wel op mn verlanglijstje .
kleine probleem is dat ik op dit moment behoorlijk ben aangekomen sinds ik met de verbouwing van ons huis bezig ben (vanuit het werk even langs die clown met de gele M en dan thuis aan de gang) ... als ik m op mn huidige gewicht laat aanpassen heb ik er minder aan als ik weer *normaal* ben
denk ik.
vering is nu wat slapjes .
4 strokes only !!
Er staat op dit moment een 2009-blok te koop op www.ebay.de.JoeBaR schreef:ja ja Pech geen nieuw Blok , de brommer is via grijze import in NL gekomen , maar gelukkig kwam ik er met hulp van Importeur Nimag wel achter dat mijn Suuz wel al voorzien was van het nieuwe blok .
aan de buitenkant kun je zien of het oud of nieuw type blok is .
Gaat onder de 1.000 Euro weg, als ik de huidige prijs zo zie...
Mijn RMZ450 gaat zaterdag a.s. op de rollenbank bij Hoegee om de A/F ratio op de Leo Vince uitlaat af te stemmen.
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
Doet Suzy dat niet zelf dan ?Noppy schreef:Mijn RMZ450 gaat zaterdag a.s. op de rollenbank bij Hoegee om de A/F ratio op de Leo Vince uitlaat af te stemmen.
Heb me laten vertellen dat het bij Pippi niet uitmaakt welke demper ik er op zet (heb de originele er ook bij, staat nu een Akra op). Dan bepaalt ze zelf wel wat ze lekker vindt.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Nee,
Een injectiesysteem kan aan de inlaatkant niet zien dat er aan de uitlaatkant een vrijere uitlaat gemonteerd is.
Een injectiesysteem kan aan de inlaatkant niet zien dat er aan de uitlaatkant een vrijere uitlaat gemonteerd is.
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Mwah... een betere flow zal resulteren in een armere verbranding bij de lambda sensor en dus regelt ie dat gewoon bij.Noppy schreef:Nee,
Een injectiesysteem kan aan de inlaatkant niet zien dat er aan de uitlaatkant een vrijere uitlaat gemonteerd is.
Maar het kan vast nog wat optimaler-> vandaar die powercommanders enzo
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Er is geen lambda sensor op een RMZ. Alsie er wel zou zijn dan zou hij nooit snel genoeg werken tijdens het accelereren.
Lambdasensors zijn goed voor cruisende auto's om de A/F optimaal af te stellen.
Bij een RMZ zit je al in de volgende versnelling voordat de Lambda sensor überhaupt een uitslag geeft, laat staan de goede.
Lambdasensors zijn goed voor cruisende auto's om de A/F optimaal af te stellen.
Bij een RMZ zit je al in de volgende versnelling voordat de Lambda sensor überhaupt een uitslag geeft, laat staan de goede.
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
Ik heb zelf nog meegeboden, het werd €811. Niet verkeerd voor een hagelnieuw blok met cylinder en kop.Noppy schreef: Er staat op dit moment een 2009-blok te koop op www.ebay.de.
Gaat onder de 1.000 Euro weg, als ik de huidige prijs zo zie...
Mijn esnipe werd geweigerd door de Duitse eBay gedverdegedver...
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Husa heeft wel een lambda sensor. De reden die jij opgeeft klopt dus waarschijnlijk niet
Sommige oude BMW's hebben ook geen lambda maar die hebben dan weer een potmeter die je in kunt stellen. Dat is weer meer zoals met een carburateur: Je kiest een bepaalde setting en boven op een berg heb je pech of kun je aan die knop draaien om de goede mapping te kiezen.
Sommige oude BMW's hebben ook geen lambda maar die hebben dan weer een potmeter die je in kunt stellen. Dat is weer meer zoals met een carburateur: Je kiest een bepaalde setting en boven op een berg heb je pech of kun je aan die knop draaien om de goede mapping te kiezen.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Volgens de monteur die ik bij de aanschaf heb gesproken werkt de lambda op m'n Husa niet (meer), wel heb ik op het stuur een schakelaar met drie standen voor mappings (soft, standard en heftig).
Afijn, maakt mij het uit, het loopt als een tierelier. Zal de demper niet makkelijk wisselen en de mapping ook niet (misschien standje soft als het glad is in Noord-Frankrijk of zo, en puur uit nieuwsgierigheid een keer standje hard, dan schijnt ze echt wild te worden)
Afijn, maakt mij het uit, het loopt als een tierelier. Zal de demper niet makkelijk wisselen en de mapping ook niet (misschien standje soft als het glad is in Noord-Frankrijk of zo, en puur uit nieuwsgierigheid een keer standje hard, dan schijnt ze echt wild te worden)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
http://www.dirtbikemagazine.com/ME2/dir ... 5D70E584C6huskie schreef:Het schijnt dat de rmz een van de best sturende fietsen is, van horen zeggen.
Zie hier de test. Hij staat alleen nog op de foto met de orginele cross uitlaat. Waarom dat is snap ik ook niet.
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
Hey JoeBar,
Hoe bevalt je RMZ nu je 'm ruim een jaartje hebt?
Die van mij bevalt nog steeds prima.
Hoe bevalt je RMZ nu je 'm ruim een jaartje hebt?
Die van mij bevalt nog steeds prima.
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
he Nop
sorry voor late reactie hoor , heb sinds kort weer een vers laptoppie dus kan nu weer noppenforumen. :rol
inmiddels heb ik het RMZje alweer ruim 2 jaar en ik kan niets anders zeggen dan : Super !!
het enige dat ik heb gedaan qua onderhoud :
elke 4 tot 6 u nieuwe olie en filters .
elke rit schoon filter
diverse banden en ketting /tandwielen en remblokjes zijn er doorheen gegaan .
en er zit sinds kort een vers zuigertje in . ( de oude na gemeten en was nog gewoon goed bruikbaar )
koppakking heb ik gedeelt van 3 naar 2 lagen voor een iets hogere compressie en iets vroegere klep timing , dit is merkbaar in het *onderin* vermogen .
sorry voor late reactie hoor , heb sinds kort weer een vers laptoppie dus kan nu weer noppenforumen. :rol
inmiddels heb ik het RMZje alweer ruim 2 jaar en ik kan niets anders zeggen dan : Super !!
het enige dat ik heb gedaan qua onderhoud :
elke 4 tot 6 u nieuwe olie en filters .
elke rit schoon filter
diverse banden en ketting /tandwielen en remblokjes zijn er doorheen gegaan .
en er zit sinds kort een vers zuigertje in . ( de oude na gemeten en was nog gewoon goed bruikbaar )
koppakking heb ik gedeelt van 3 naar 2 lagen voor een iets hogere compressie en iets vroegere klep timing , dit is merkbaar in het *onderin* vermogen .
Laatst gewijzigd door JoeBaR op ma apr 30, 2012 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
4 strokes only !!
Hoeveel uur had jij nu op je zuiger staan?
Ik heb net gewisseld naar een Prox en had 120 uur op de klok. Die 12 uur in het werkplaatshandboek is voor pro's
Verder heb ik nog helemaal niets gehad aan de RMZ. Heb voor een schijfrem vervangen (niet origineel). Ik verslijt nu wel 1 set remblokken per dag. Dat gaat echt niet goed
Ik heb net gewisseld naar een Prox en had 120 uur op de klok. Die 12 uur in het werkplaatshandboek is voor pro's
Verder heb ik nog helemaal niets gehad aan de RMZ. Heb voor een schijfrem vervangen (niet origineel). Ik verslijt nu wel 1 set remblokken per dag. Dat gaat echt niet goed
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
originele Nissin blokjes ???
voor enduro of cross? want op de baan gaan ze naar mijn mening veel langer mee als met een bagger offroad rit .
mijn zuigertje is er na ongeveer 40 uur vervangen en mankeerde werkelijk niets , sterker nog ....
hij gaat er gewoon weer terug in als de cilinder verders niet slijt .
ik zelf heb trouwens een achterremschijf moeten vervangen nadat ik in lelystad een aantal keer een poging tot *scrubben* had gedaan waarvan de laatse mis ging , scrub ging best , landing wat minder
voor enduro of cross? want op de baan gaan ze naar mijn mening veel langer mee als met een bagger offroad rit .
mijn zuigertje is er na ongeveer 40 uur vervangen en mankeerde werkelijk niets , sterker nog ....
hij gaat er gewoon weer terug in als de cilinder verders niet slijt .
ik zelf heb trouwens een achterremschijf moeten vervangen nadat ik in lelystad een aantal keer een poging tot *scrubben* had gedaan waarvan de laatse mis ging , scrub ging best , landing wat minder
4 strokes only !!
Zowel orgineel als gesinterd in 1 dag op. Mijn zuiger zag er ook nog perfect uit, maar bij gesmede zuigers schijnen bij hoge zuigersnelheden last te kunnen krijgen van metaalmoeheid. Bij crossgebruik dus eerder dan enduro. Je drijfstang wordt dan een tomahawk.
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
Re: wat is er mis met een Suzuki rmz 450??
vorige week heeft ie me even in de steek gelaten op MC flevoland .
motor starte al wat minder goed , ik moest een paar keer meer trappen .
na ongeveer 50 meter blubber sloeg hij af ..
niet aan de gang te krijgen en vanwege het weer is de missie afgekapt en zijn we terug op huis aan gegaan .
na het schoonmaken even gerommelt en bleek dat de bougie niet vonken wou .
verder is hij even aan de computer geweest in vijfhuizen , bleek dat ie wat arm stond .
nieuwe bougie dr in , rijker gezet en hij is weer als nieuw .
motor starte al wat minder goed , ik moest een paar keer meer trappen .
na ongeveer 50 meter blubber sloeg hij af ..
niet aan de gang te krijgen en vanwege het weer is de missie afgekapt en zijn we terug op huis aan gegaan .
na het schoonmaken even gerommelt en bleek dat de bougie niet vonken wou .
verder is hij even aan de computer geweest in vijfhuizen , bleek dat ie wat arm stond .
nieuwe bougie dr in , rijker gezet en hij is weer als nieuw .
4 strokes only !!
Re: wat is er mis met een Suzuki rmz 450??
Fijn dat hij weer lekker loopt. Bougietje waarschijnlijk erg aan de prijs?
Ik heb hier eventueel nog een nieuwe voorremklauw liggen van een Honda die er goed op past plus nog diverse nieuwe delen. Bij interesse graag PB.
Ik heb hier eventueel nog een nieuwe voorremklauw liggen van een Honda die er goed op past plus nog diverse nieuwe delen. Bij interesse graag PB.
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
Re: wat is er mis met een Suzuki rmz 450??
die was vrij prijzig ja...
wat heb je nog liggen op rmz gebied ?
trouwens..
ik bedacht me net , heb ik niet ooit eens op jouw rmz proef gereden ? all road maniacs dagje in de kuil van ijmuiden???
wat heb je nog liggen op rmz gebied ?
trouwens..
ik bedacht me net , heb ik niet ooit eens op jouw rmz proef gereden ? all road maniacs dagje in de kuil van ijmuiden???
4 strokes only !!
Re: wat is er mis met een Suzuki rmz 450??
Dat is heel goed mogelijk!JoeBaR schreef:die was vrij prijzig ja...
wat heb je nog liggen op rmz gebied ?
trouwens..
ik bedacht me net , heb ik niet ooit eens op jouw rmz proef gereden ? all road maniacs dagje in de kuil van ijmuiden???
- uitlaat
- voorremklauw
- rempomp
- luchtfilters
- schakelpook nieuw
- rempook nieuw
- wiellagers va nieuw
- achter en voortandwiel nieuw.
Wat nieuwe oliefilters en...bougie:-)
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
Re: wat is er mis met een Suzuki rmz 450??
ketting en tandwieltjes voor offroad gebruik ?? ( voor cross korte overbrenging ZONDER o ring ketting)
olie en luchtfilters , vraagprijs ?
olie en luchtfilters , vraagprijs ?
4 strokes only !!
Re: wat is er mis met een Suzuki rmz 450??
Tandwielen zijn 14/48, maar moet ff kijken of die 48 nog in de rallykist zit.
Schakel en rempook zijn origineel en nieuw. Was een dure grap, maar ik had haast.
Volgens mij heb ik ook nog de rem- en koppelingshandles, zijstandaard.
Setje wiellagers ook OEM.
Doe maar een leuk bod; ik hoef er niet de hoofdprijs voor.
Schakel en rempook zijn origineel en nieuw. Was een dure grap, maar ik had haast.
Volgens mij heb ik ook nog de rem- en koppelingshandles, zijstandaard.
Setje wiellagers ook OEM.
Doe maar een leuk bod; ik hoef er niet de hoofdprijs voor.
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
Re: wat is er mis met een Suzuki rmz 450??
hehe , zijstandaard ??
hendeltjes en pookies heb ik al zat , de koppelling en rem hendel zitten nog ik de bij de suzuki geleverde kit ,
schakel en rempedaal heb ik al een keer aangeschaft voor in de bus.
eigenlijk mik ik meer op de filters alleen.
hendeltjes en pookies heb ik al zat , de koppelling en rem hendel zitten nog ik de bij de suzuki geleverde kit ,
schakel en rempedaal heb ik al een keer aangeschaft voor in de bus.
eigenlijk mik ik meer op de filters alleen.
4 strokes only !!
Re: wat is er mis met een Suzuki rmz 450??
Ik moet ff kijken waar ik die heb liggen. Doe ik van 't weekend.
Voor de volledigheid zet ik er dan ook een fotootje bij van wat ik nog allemaal meer heb.
Bijv. een reservecapacitator (die heb je vast niet al liggen )
Voor de volledigheid zet ik er dan ook een fotootje bij van wat ik nog allemaal meer heb.
Bijv. een reservecapacitator (die heb je vast niet al liggen )
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
Re: wat is er mis met een Suzuki rmz 450??
nee die heb ik niet in voorraad .
echter , ik woon op fiets afstand van Crossshop vijfhuizen en daar ligt een voorraad Suzuki onderdelen die ik voorlopig niet opgereden krijg
maareh rustig aan hoor , ik kan voorlopig nog voort met mijn eigen voorraad olie en lucht filters , het is gewoon gemakzucht om elke rit een nieuwe te pakken ipv. schoonmaken
echter , ik woon op fiets afstand van Crossshop vijfhuizen en daar ligt een voorraad Suzuki onderdelen die ik voorlopig niet opgereden krijg
maareh rustig aan hoor , ik kan voorlopig nog voort met mijn eigen voorraad olie en lucht filters , het is gewoon gemakzucht om elke rit een nieuwe te pakken ipv. schoonmaken
4 strokes only !!