Pagina 1 van 1

husqvarna 125 tweetakt slaat af na tijdje rijden

Geplaatst: wo feb 11, 2009 22:14
door JoeBaR
misschien hier iemand een idee ?


ik ben bezig met een noppenbrommer van een kennis
een husky 125 wr uit 92

het ding loopt , liep , redelijk maar heeft al een flinke boodschap achter de rug en zo oogt het fietsje ook .

nu sinds kort slaat het kreng steeds af als de motor warm wordt

carb is eraf geweest , maar alles ziet er schoon uit , sproeier en naald setting is standaard .
ontsteking nagelopen , krijg mooie vonk , nieuwe bougie en alle massa punten zijn schoongemaakt en goed vastgezet .

er zit wel wat speling op de krukas lagers , dus het zou kunnen dat de keering aan de ontstekingszijde niet meer dicht en de brommer dus valse lucht zuigt ... maar volgens mij gaat t ding dan hoger in toeren lopen , en het verklaard ook niet dat ie afslaat bij warme motor want koud loopt ie goed (= redelijk)

ervaring iemand?

tweetakt is niet echt mijn ding vandaar .

Geplaatst: wo feb 11, 2009 22:29
door huskie
Slaat hij in een keer af, of.....
Meer info graag, Barry. Ik help je graag :twisted:
ps: een bobine die kuren vertoont... wanneer die heet worden kunnen ze kappen, als ze een kortsluitingje hebben.

Geplaatst: wo feb 11, 2009 22:30
door Wortel
Kan de onstekings spoel of CDI zijn die sluiting maakt als ie warm wordt, heeft ie ook een vonk als ie warm is?

Staat ie te rijk? Wellicht versleten naald geleiding in de carburateur, kan iets gecompenseerd worden door de naald te laten zakken en te kijken of ie dan wel blijft lopen?

Geplaatst: do feb 12, 2009 11:13
door j. buikema
heb ook zoiets gehad, maar dan afslaan tijdens rijden in de regen
advies van ben van erp:
maak van een binnenband een soort van afdekhoesje en doe die over de bougie dop, en maak er ook een en doe die over de bobine.
zorg ervoor dat ze met tie-rips goed vast zitten, maar let wel op kabels en snoertjes
ik moet zeggen: nadien geen problemen meer gehad
zou liggen aan het overslaan van de vonk, waardoor die niet meer bij de bougie komt

of een ander idee: krijgt hij wel voldoende brandstof, is het zeefje onderin de tank wel goed schoon (gezien leeftijd motor, tijd stilgestaan?) en is de brandstof wel "nieuw"

Geplaatst: do feb 12, 2009 13:22
door Frank!
Ik zeg (ook) bobine.

Geplaatst: do feb 12, 2009 19:32
door JoeBaR
tank en carb zijn schoon , naald heb ik vervangen door een exemplaar uit een donor carb .

de motor slaat gewoon af alsof je de dodemans knop indrukt (die we trouwens al hebben losgekoppelt)

een bobine heb ik nog liggen , en dat ga ik dus eerst proberen
mocht dat niet werken dan vrees ik ook wat ik al eerder dacht , namelijk de ontstekingsspoel overleden .

Geplaatst: do feb 12, 2009 20:37
door huskie
Hij slaat altijd het zelfde uit? Of is er geen pijl op te trekken?
Dus altijd als die bevoorbeeld warm is gelopen en dan een keer bij volgas geven, beng! UIT! of .......ook als die koud is, of als die 30minuten goed heeft gelopen of.... afijn je begrijpt wat ik bedoel.

Geplaatst: do feb 12, 2009 22:23
door folie
huskie schreef:Slaat hij in een keer af, of.....
Meer info graag, Barry. Ik help je graag :twisted:
ps: een bobine die kuren vertoont... wanneer die heet worden kunnen ze kappen, als ze een kortsluitingje hebben.
of een pick-up spoeltje, of een ontstekingspoel..

Geplaatst: do feb 12, 2009 23:48
door JoeBaR
zaterdag is sleuteldag dus dan zullen we het weten , ik gok ook op bobine of spoel , bobine is het goedkoopst om te testen , want daar heb ik er zat van liggen , als ik dat heb kunnen uitsluiten laat ik de spoel nieuw omwikkellen.


problemen met de carburatie sluit ik uit , omdat een warme of koude motor daar weinig invloed op heeft .

george , sorry ik begreep de vraag verkeerd , de motor slaat dus onverwachts uit , maar wel telkens na een poosje rijden , dat kan zijn bij accelereren maar ook bij gewoon rijden , het is dan alsof je de dodemans knop indrukt hij stopt er gewoon mee.

Geplaatst: vr feb 13, 2009 00:14
door huskie
Het is in iedergeval electronisch :lol:

Geplaatst: za feb 14, 2009 10:00
door henkzelf
Ja, dat klinkt niet als een verstopte tankdop en die had je waarschijnlijk al gecontroleerd?

Geplaatst: za feb 14, 2009 19:55
door Rolando
Heb ik ook gehad. Vacuum in de tank, dus benzine liep niet door.

Geplaatst: za feb 14, 2009 20:07
door JoeBaR
ja ja dat soort dingetjes check ik zelf ook altijd als eerst , daar kan je goed mee voor l*l staan inderdaad :lol:


brommertje loopt trouwens weer , alleen nog niet gereden dus ik weet niet of het euvel verholpen is .

Geplaatst: do mei 21, 2009 13:20
door JoeBaR
na een poosje niks er aan gedaan te hebben ben ik vandeweek toch maar eens verder gegaan met de husky die toch kuren bleef vertonen .


nu zijn ze opgelost , het probleem was de vlotternaald die vast bleef zitten in de zitting .

Geplaatst: do mei 21, 2009 19:48
door huskie
huskie schreef:Het is in iedergeval electronisch :lol:
Niet dus... :lol:

Geplaatst: do mei 21, 2009 20:56
door adje
JoeBaR schreef:het probleem was de vlotternaald die vast bleef zitten in de zitting .
Wou ik net zeggen :lol:

Geplaatst: do mei 21, 2009 22:00
door JoeBaR
dat rubbere puntje op het topje van de vlotternaald was zodanig ingesleten dat het in het gaatje van de zitting bleef hangen .

een vers naaldje drin en alle ellende was voorbij .


het Huskje is niet van mij , maar kan nu eindelijk in de verkoop .