Pagina 1 van 1
revalven schokdemper
Geplaatst: do mei 08, 2003 23:04
door huskie
Hoi jongens en meisjes. Ik kon het weer niet laten. Heb m'n schokdemper open en bloot op de werkbank liggen.
Vier jaar niet open gehad en de olie komt er nog mooi schoon uit. Hoe kan dat, vraag je jezelf af? Maar goed, hij ligt dus uit elkaar.
Dus wat doe je dan. Je gaat hem revalven. Wat kan je anders als je al die plaatjes zo ziet liggen. Een beetje shuffelen en hopsa er weer op. Eens kijken wat er nu gebeurt de eerst volgende rit.
Ik zal jullie nog even vertellen wat er standaard op zit.
Compressie:
38x .2mm 3x
36x .2
32x .2
24x .15
34x .25
30x .25
26x .25
23x .3
22x .3
18x .3
33x2.4
Wat vinden jullie ervan.
Ik wil hem wat soepeler maken.
Ik ben zoals jullie weten erg licht(in gewicht dan)
Eens zien met welk advies jullie komen.
Tot later
ps:ik heb hem nog niet in elkaar, dus de mogelijkheden zijn "the sky".
Geplaatst: vr mei 09, 2003 22:26
door huskie
Oke zonder jullie hulp heb ik voor deze setting gekozen. Puur gokken.
Maar we zien het morgen wel.
38x .2mm
36x .2
32x .2
24x .15
34x .25
30x .25
26x .25
22x .3
18x .3
22x 1.0
Voor diegene die echt niet snappen waar ik het nu over heb, wil ik het wel uitleggen. In iedergeval is wat ik bovenstaand gedaan heb, bij een suspensie bedrijf ongeveer 250 euro waard.
Iedereen begrijpt het???? Mooi. Morgen ga ik het testen.
Tot morgen allemaal.
O ja de rebound heb ik ook aangepast. Ook die heb ik soepeler gezet, zodat ik mijn rebound clickers wat meer naar het midden kan zetten.
Geplaatst: vr mei 09, 2003 23:36
door KTMZ©
He Husky,
Dat zelf revalven is al heel prachtig, maar ik zou het al mooi vinden als ik zelf mijn WP open kon maken en olie en stikstof vervangen. De waarschuwingen dat het ding in je gezicht kan ontploffen zijn echter niet van de lucht. En een handleiding heb ik ook nog nooit gevonden. Heb jij erg speciale gereedschappen, of hoe doe je dat??
Ik heb er trouwens 2: één met aangegoten en één met los reservoir.
Wij zijn benieuwd!
Geplaatst: za mei 10, 2003 01:39
door Rudy
hehe , heb ze nog nooit losgehad..
je kan veer opzich als je goeie gereedschap heb volgensmij vrij "gemakkelij"los halen (huskie zal er meer van weten..).
Maar ik heb er weinig behoefte aan aangezien mijn motor nog geen 4 jaar oud is
.
Owja ik heb hight en low speed ingaande snelheid verstelling
Geplaatst: za mei 10, 2003 10:45
door huskie
KTMZ, waarom zou die ontploffen? Omdat er stikstof onder hoge druk in zit? Kijk je moet natuurlijk wel eerst de druk eraf halen. En dat gaat simpel. Gewoon ventiel indrukken, niet ernaar kijken dan, want als die gelekt heeft kan er een spray van olie mee komen.(dus bril op).
Als de druk eraf is kun je aan de gang gaan. O ja je begint met je veer eraf te halen natuurlijk.
En dan is het een abctje. Ik heb wel wat documentatie voor je, kan ik wel emailen als je wilt.
En Rudy, 4 jaar is niets, dus jij moet nog even wachten.
En die high en low, ja dat is high-tech(niet zo heel erg high-tech trouwens) en is een van de redenen dat ik ben gaan crossen. GP materiaal op een betaalbaar niveau.
Geplaatst: za mei 10, 2003 12:30
door Rudy
haha , nadeel van die vele verstellingen vind ik trouwens wel dat je je veerring ook heel erg verkeerd kan hebben en geen idee meer heb wat je er mee moet doen..
Geplaatst: zo mei 11, 2003 21:37
door KTMZ©
huskie schreef:KTMZ, waarom zou die ontploffen? Omdat er stikstof onder hoge druk in zit? Kijk je moet natuurlijk wel eerst de druk eraf halen. En dat gaat simpel. Gewoon ventiel indrukken, niet ernaar kijken dan, want als die gelekt heeft kan er een spray van olie mee komen.(dus bril op).
Hmm, WP is toch anders. ik kon al niet eens een ventiel vinden, alleen een inbusje. Er gebeurde niets toen ik het eraf haalde, maar ik denk dat er sowieso geen gas of olie meer inzit.
Als er iemand een handleiding voor WP revisie heeft, of tips, dan graag. Voorlopig ben ik erg blij dat ik ook nog een goede demper heb;-)
Geplaatst: ma mei 12, 2003 10:05
door huskie
Ja die wp's hebben ze wat moeilijker gemaakt. Anders reviseerd iedereen ze zelf
Onder dit inbusje zit het eigenlijke ventiel. Schijnt een soort van rubber ventiel te zijn, die je laat leeg lopen zoals een voetbal.
Maar bel wp eens, misschien willen ze een klant het wel uitleggen.
Geplaatst: ma mei 12, 2003 12:55
door gassen
Imbus op reservoir = het ventiel (zit normaliter een koperen ring onder).
Deze wordt ook met speciaal vulgereedschap afgevuld.
Als deze eruit gedraait wordt moet er gas ontsnappen, zoniet dan is de druk er al vanaf. Demperstang komt dan ook niet vanzelf meer terug.
DRAAI DEZE NIET IN 1 KEER ER HELEMAAL UIT, met een beetje mazzel vind je hem terug in het plafond of je moet met 1 oog gaan zoeken!!!
Als je hier met een naald in gaat prikken dat gaat de balg KAPOT.
Deze balg is een soort binnenband met de opening aan de zijde van de inbusschroef en een diepte van ,pak um beet ,70-80 mm.
Demontage van een WP is niet zo eenvoudig als je zou denken.
De moer boven op is geen probleem, die kun je er zo af schroeven.
Hieronder zit een lagerblok welke door een O-ring naar boven wordt gedukt tegen een circlip aan.
Dus moer eruit, de hele handel onder een pers en met een halfopen stempel deit blok naar beneden drukken totdat de circlip vrij komt en eruit uit gehaald kan worden.
De rest wijst zich vanzelf.
Tip: LAAT HET ERGENS DOEN WAAR ZE HET ECHT KUNNEN
Geplaatst: ma mei 12, 2003 21:57
door huskie
Bedankt Gassen voor de rectificatie. Een wp is duidelijk geen sachs
Ik wist dat er iets speciaals was met dat wp ventiel, maar dat de inbus zelf het ventiel was, nee, dat wist ik niet.
Moet vernuftig gereedschap zijn om die inbus erin te draaien zonder druk verlies.
Geplaatst: di mei 13, 2003 21:25
door Frank
Geplaatst: wo mei 14, 2003 11:20
door huskie
Perfect Frank.
Staat deze al bij de links. Ik heb hem in iedergeval bij mijn favorieten gezet.