Pagina 1 van 1

yamaha wr 450 valt stil in ondiep water ???

Geplaatst: zo jan 25, 2009 13:24
door kriscros
Mijn yam (en die van mijn maten) valt stil als je in een plas terechtkomt .
Heeft er iemand een idee wat daar de oorzaak van is? De plas hoeft maar zo diep te zijn dat net de onderkant van het blok het water raakt.
Na het stilvallen zeer moeilijk terug te starten (2 min proberen).
Vroeger met mijn drz kon ik het motorblok (wel per ongeluk) halverwege onderdompelen en die bleef mooi stationair lopen. Ktm en andere merken hebben hier blijkbaar ook geen last van. Heb je wat snelheid bij ,dan kan ik zonder problemen dieper plassen nemen.
Graag julie mening

Geplaatst: zo jan 25, 2009 14:31
door adje
Oorzaak zijn de darmpjes van de carburateur die onder het kader uitkomen.
Doe maar eens met de zoekfuntie zoeken op dit forum en je komt er een heleboel over te lezen.

Geplaatst: zo jan 25, 2009 19:07
door pHreaC
Je moet de darmpjes re-routen naar je luchtfilterkast.
Dan is het probleem weg.

grtz

Geplaatst: wo jan 28, 2009 00:10
door joe pilar
schuin afknippen werkt ook

Geplaatst: wo jan 28, 2009 00:28
door Noppy
joe pilar schreef:schuin afknippen werkt ook
En daarna 1 cm doormidden knippen werkt ook, want soms blijft er water in staan. Dit hebben we onderweg eens gehad met een LC4 en we snapten er geen jota van.

Toen slangetjes 'uitgeknepen' en de boel ging weer lopen.

Als je de boel naar de luchtfilterkast routeert en de motor valt een keer op zijn zij dan heeft het ook als voordeel dat de benzine niet zo de grond in loopt :?: :idea:

Geplaatst: wo jan 28, 2009 10:45
door speedphreax
Noppy schreef:En daarna 1 cm doormidden knippen werkt ook, want soms blijft er water in staan. Dit hebben we onderweg eens gehad met een LC4 en we snapten er geen jota van.
Ah, dus daarom zijn die slangetjes daarom een stuk ingeknipt op mijn motor! Weer wat geleerd

Geplaatst: wo jan 28, 2009 12:00
door folie
speedphreax schreef:
Noppy schreef:En daarna 1 cm doormidden knippen werkt ook, want soms blijft er water in staan. Dit hebben we onderweg eens gehad met een LC4 en we snapten er geen jota van.
Ah, dus daarom zijn die slangetjes daarom een stuk ingeknipt op mijn motor! Weer wat geleerd
Dat is voornamelijk om te zorgen dat ze niet verstopt raken door opgedroogde modder. En gat door het slangetje heen, een stukje onder de onderkant is ook goed.

Komen de slangetjes te lang onder water, dan kom je zowieso zonder benzine te staan. een van de slangetjes dient namelijk om je vlotterkamer te beluchten. Dat is waarschijnlijk ook degene die het probleem veroorzaakt.
Noppy: Ik heb eigenlijk liever dat die benzine op de grond loopt dan in mijn luchtfilterkast. Vooral als het verzopen ding na een val weer gestart moet worden.

Geplaatst: wo jan 28, 2009 13:26
door Frank!
folie schreef: een van de slangetjes dient namelijk om je vlotterkamer te beluchten. Dat is waarschijnlijk ook degene die het probleem veroorzaakt.
Noppy: Ik heb eigenlijk liever dat die benzine op de grond loopt dan in mijn luchtfilterkast. Vooral als het verzopen ding na een val weer gestart moet worden.
Precies, dus je kunt de 'ontluchtings'-slangetjes naar je luchtfilterkast re-routen (komt geen bezine uit), en dan laat je de andere 'overloop'-slangen gewoon zitten zoals ze nu zitten.