Pagina 1 van 1

kenteken Honda CR 500R

Geplaatst: di jan 06, 2009 18:29
door jwrtuning
Waarschijnlijk ben ik niet de eerste die deze vraag stelt..

Ik ben sinds kort in het bezit van een zeer fraaie CR 500 uit 1998.
Nu wil ik deze graag ombouwen naar een enduro.

Zijn er voor dit bouwjaar typegoedkeuringen?
Iemand een idee wat het "laten keuren" gaat kosten? (onderdelen niet meegerekend want die monteer ik alvorens te laten keuren)

Of is het beter om op zoek te gaan naar een frame met kenteken, of een complete 500 met kenteken en dan de overgebleven crosser zonder kenteken weer te verkopen?

Groeten,

Jan-Willem

Geplaatst: di jan 06, 2009 21:15
door CrazyWezel

Geplaatst: di jan 06, 2009 21:35
door mech
Jos van Vugt in Oirschot bellen die kan een kenteken verzorgen. En hij weet je meteen wel te vertellen wat het ongeveer kost.

Geplaatst: wo jan 07, 2009 11:05
door jwrtuning
inderdaad,

Jos even gebeld en hij kon me er alles over vertellen.
Gelukkig is er wel een typegoedkeuring voor dit bouwjaar.

Voorlopig blijf ik nog even zoeken naar een frame met kenteken.
uiterlijk in het voorjaar laat ik hem keuren mocht ik niets vinden.

Geplaatst: wo jan 07, 2009 12:34
door speedphreax
jwrtuning schreef:inderdaad,

Jos even gebeld en hij kon me er alles over vertellen.
Gelukkig is er wel een typegoedkeuring voor dit bouwjaar.

Voorlopig blijf ik nog even zoeken naar een frame met kenteken.
uiterlijk in het voorjaar laat ik hem keuren mocht ik niets vinden.
Wat wist hij over de kosten te vertellen dat je deed besluiten om naar een frame+kenteken te blijven zoeken? Wellicht handig voor anderen als je dit ook op dit forum zet.

Geplaatst: wo jan 07, 2009 13:02
door Surfroy01
Ik heb mijn CRF450X bij HM om laten bouwen tot een HM, volgende week ga ik voor de RDW keuring, kosten waren wel aanzienlijk (1500 euro), maar ik kan het meeste terug geven met licht afschrijving echter denk ik erover om het gewoon te houden, heb nu wel wat zaken dubbel....... en al met al hou ik denk ik nog zo'n 3000 euro in de zak met wat een nieuwe me hier kost!!!!!

Geplaatst: wo jan 07, 2009 16:04
door jwrtuning
Alleen het kenteken al kost me een kleine 1000 euro.
Om nog maar niet te spreken over al het spul wat er op moet om hem gekeurd te krijgen. Ik denk dat het al met al wel zo'n 1500 euro gaat kosten.
Daarom blijf ik voorlopig nog even zoeken naar een frame. Mocht ik niets vinden, dan zal ik hem alsnog laten keuren.

Geplaatst: wo jan 07, 2009 16:08
door Surfroy01
Dat doet Jos zeker via Duitsland? ja ik heb de mazzel dat ik al een kenteken heb enkel moet ie voor de NL openbare weg geschikt zijn, ik hoef geen BPM/importbelasting te betalen, enkel keuring a 100 euro.

Maar ziet er nu niet uit, knippers, spiegels, standaard demper met emiissie vriendelijke bocht en restrictor in gaschuif, dus maar 70% vermogen!

Geplaatst: za jan 10, 2009 23:12
door GorilaZz
ik heb een '89 frame + kenteken
motor rijdt, staat op 17"wielen, cross wielen heb ik ook nog (18"achter)

Hij staat me niet in de weg, maar ik heb liever een trail motor ipv die cr500

Geplaatst: zo jan 11, 2009 00:07
door Mario2t
1989 frame moet je incl. link en achterbrug kopen/verkopen, want daar past een nieuwer model achterbrug + link niet in.

Geplaatst: zo jan 11, 2009 00:34
door wr450f'05
Surfroy01 schreef:Ik heb mijn CRF450X bij HM om laten bouwen tot een HM, volgende week ga ik voor de RDW keuring, kosten waren wel aanzienlijk (1500 euro), maar ik kan het meeste terug geven met licht afschrijving echter denk ik erover om het gewoon te houden, heb nu wel wat zaken dubbel....... en al met al hou ik denk ik nog zo'n 3000 euro in de zak met wat een nieuwe me hier kost!!!!!
Heb je hem bij HM om laten bouwen?
Heb je dat ding naar Italiƫ gebracht?

Ik neem aan dat je Heli motors bedoeld, HM en Heli motors zijn twee verschillende dingen.

Geplaatst: ma jan 12, 2009 09:01
door Surfroy01
Helimotors zag er geen brood, en verwees me door naar Leo van HM, die heeft het uiteindelijk geregeld, maaruh HM zit in het pand van Heli :wink:

Geplaatst: do jan 15, 2009 16:57
door Surfroy01
Zo de CFR staat op nederlands kenteken, althans hij is goed gekeurd. Wel met een 'mankement', stadslicht ontbreekt, je mag er wettelijk niet mee rijden maar je bent verplicht er 1 te hebben :? (als je groot/dimlicht lamp kapot is heb je toch nog licht). Ook vond hij het dimlicht te hoog staan ook na afstellen, hij liep ook naar achterkant of er een reflector onder de nummerplaat zat (ja) knippers en remichten controleren, maar toen hij hoorde dat ik er uitsluitend off the road mee ga rijden heeft ie hem goed gekeurd.

Moraal van het verhaal: hoefde de fiets niet eens te starten, hij heeft er ook niet mee gereden......... als je fiets er maar netjes uit ziet is er al veel gewonnen!