dr 800 170 kg

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

ktmboven
Berichten: 115
Lid geworden op: do sep 01, 2005 17:20
Locatie: jabbeke

Heeft iemand nog foto's of links van de 170 kg zware/lichte big van de man uit Israël ? De foto's zijn nl. weg van die website of niet ?
grtn
PP
vroeger ktmboven nu desertexpress
bluesman
Berichten: 266
Lid geworden op: ma jul 21, 2008 16:46
Locatie: hoegaarden

check out tread on DR750/800 on Advrider. Some photos still there, at the end...
If you need more info just write to Nave - he is seems to be very nice guy, always happy to provide information.
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Geen foto's, maar wat ik laatste las was dat die een dr 650 tank heeft gemonteerd. Hij beweerd dat de laatste dr 650 modellen tank standaard op een dr 800 past. Er dient alleen nog iets gemaakt te worden tussen de tank en het zadel om het er 'mooi' uit te laten zien. Dit scheelt volgens hem weer 10kg...en dat geloof ik graag.

Verder heeft hij geen snavel meer en geen zware koplamp + frame, dat zal hem ook weer het nodige gewicht schelen. Als ik het mij goed herrineren heeft hij ook een andere voorvork maar geen andere achterbrug.

Ik denk dus dat je al aardig in de richting bent van de 170kg peter :wink:

Wat zijn je laatste aanpassingen?
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
ktmboven
Berichten: 115
Lid geworden op: do sep 01, 2005 17:20
Locatie: jabbeke

Hallo,

Ik wil nog de laatste "zware" kilo's eraf. En inderdaad de plastic tank van de dr650 is besteld. Met de vrijgekomen plaats tussen tank en zadel wil ik een soort voorfilter maken . Dus 2 luchtfilters als het ware. Ik weet nog niet of ik de snavel zal behouden of als ik er een "rally" kuipje op zet. En het zal inderdaad min. 10 kg schelen. Ik doe er vandaag nog de tank af en de benzine eruit en weeg de tank eens. Ik laat het je weten hoeveel exact hij weegt. En wat nog meer telt, het is gewicht die hoog zit. Telt dubbel als je hem moet oprapen in het zand of zo.
grtn
PP
vroeger ktmboven nu desertexpress
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

ktmboven schreef:....En wat nog meer telt, het is gewicht die hoog zit. Telt dubbel als je hem moet oprapen in het zand of zo.
grtn
PP
Helemaal mee eens, maar de tank plus snavel geven je motor wel de dr big looks. Daar ben ik altijd wel op gesteld...

Ik denk dat een rallykuip pas maken de mooiste oplossing wordt omdat de snavel pas maken altijd nét niet mooi gaat passen. Die universele rally kuipjes passen altijd net wat beter.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
ktmboven
Berichten: 115
Lid geworden op: do sep 01, 2005 17:20
Locatie: jabbeke

Hier dus de naakte cijfers :
-lege tank , wel met benzinekraan en met plastiekje rond de tank (sr43)
9.4 kg (!!!)
-linker zijschild : 1,375 kg
- Rechter zijschild 1,440 kg
-snavel met ruit : 1,130 kg
- valbaren : 3,025 kg
alles tesamen : 16.36 kg
Nu moet ik nog de bestelde accerbis tank monteren en een kopkuipje
vroeger ktmboven nu desertexpress
Ridge
Berichten: 400
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 19:08
Locatie: Wijhe

De tekst van het motorblad waar het instond.



DRz 800 mx??


What do you think about a DR800 big with top of the line suspension and a drastic weight reduction? Numerous improvements and changes combined in the creation of Naveh's cool bike.
From the beginning I must admit that I like the DR800. There is something about this bike that no matter how many times this bike passes by me, even one that is beaten up, and maybe because of that, still makes my head turn. The comfortable seating with the absolute viewing angle, the enormous dimensions compared to any other "singles" and of course the largest single engine ever made, that in reality, is willing to perform much better than on paper. And I'm not the only one who thinks that this model is more than just another bike, here in Israel it's considered a recommended bike and has a good used market value (mainly the latter models) but in some countries it's no less then a cult bike. You'll probably ask, if it was that good, why was it stopped being manufactured in '98? For the same unreasonable causes that the Yamaha XTZ and the Honda Africa Twin were. Like the DR800, they too were born in Japan in the 80's as a Dakar replica.

Brave heart
Naveh admits to be a man with a preference for "big single engines". The reasons for that are well known and we've heard them before. He has had a few bikes, some extreme than others, until he settled down with a Yamaha XT600E for efficiency and budgetary reasons, but in '97 the bike was stolen. Naveh at the time was riding only on road, looking for something that would be more comfortable on the road but the XTZ was too expensive. The choice was a standard DR800 model '93 and the ease with which the asphalt was swallowed under the "Big" tires, leaving the owner with a big smile all the way to the chiropractor (much better then the XT600E) and also on the way to the bank, thanks to the self maintenance Naveh is capable of.
However, Naveh didn’t even consider going off road with the enormous clumsy looking BIG. At least until he met Alon Yeffet, also a standard DR800 rider but with a fundamental difference between them: Alon actually rides the DR800 off road, just with a pair of off road tires, this fact opened Naveh's eyes and more important – whetted his appetite.
In a long process that included inquiries and studies about the subject, understanding the demands and the needs and then jumping into the interesting deep water of what is called - "project motorcycle"…
The list of modifications and improvements is long and detailed; we chose tofocus on the main parts that reflect excellence on the idea behind Naveh's choice of direction.
The main points to be modified and altered to fit the final product that the owner was aiming for were around the suspension and the overall weight, which is certainly the Achilles heel of the DR800, especially for one who want's to enjoy unlimited off road riding.
Beyond the mechanical and technological skills to do almost everything by himself, Naveh also enjoyed a great deal of luck. At some point in time Alon's DR engine gave his soul back to the Gods of motorcycles, and he gave the corpse to Naveh. Now he had a motorcycle that he could plan all the modifications, adjustments and build parts, allowing Naveh to keep his main transportation vehicle functioning. He was able to continue a creative process without pressure and time limitations, which allowed him to check everythingseveral times, as he likes to do.
About the weight, if you really want to go into a long description here, there is plenty to do to approach a normal off road motorcycle weight. Except for the tail plastic, nothing original stayed on. The difference in appearance and weight is fundamentally the combination of an ACERBIS plastic fuel tank (25 liters) and without the special but heavy "beak", gauges and the original headlight. This created a much more aggressive look. A smaller off road headlight and a new digital speedometer (the finish is impressive), a high front fender- all these were able, thanks to a new main component in this adventurous package: an up side down front suspension belonging to a 2006 HONDA CRF450R (purchased on EBay for an relatively low price). True, it needed good hands and patience, and even some help from others, and Naveh claims that the basic matching parts of the steering axle eased thework.
And what about the rear part?
A major part of the consultation about the DR came from Stefan Hessler (Hessler Rally Team) Germany. Useful solutions came through him especially the connection to WILBERS Company,who were a supplier of suspension technology and now is an independent manufacturer of high quality suspensions for competitive prices. Apparently they will build you a rear suspension on demand - as crazy as you like – adapting the rear suspension to the rider's weight, nature of use (on/off road) and to the fact that the front suspension is adapted from a professional motocross motorcycle…and they built a shockabsorber that works in perfect harmony with the front fork. Again, the price is really not sky high.
There are many more interesting parts and changes, the original quiet and heavy exhaust was replaced by a light and noisy D&G, a local manufacturer (by the Eliatim brothers) Danny Eliatim also came with a solution to the problem of big single engine reversing when turning off - a cool patented invention that combined the automatic decompression for the start of the engine also when it's shut down- ingenuous and effective.
Other personal adjustments were cutting some of the sponge of the seat to adjust to the height of the owner, building an adapter to fill the gap between the seat and the fuel tank and others for the ignition switch and the front disk guard. A lot of do-it-yourself, and all professional, accurate and impressive.
It's a pleasure to go over this bike. All the parts that were dismantled from the original bike and not reassembled were weighed (as well as the new parts that replaced them). Now the bike's dry weight is 171 kgs, compared to the 194 kgs official declared weight of the bike, which is known to be very optimistic (this explains the difference between the scaled parts and the actual weight of the bike…) the short time I spent riding the bike proved beyond any doubt that there was truly a drastic weight loss.

Romantic sunset
Maybe as someone who likes the DR800 for a starting point I'm partial, but Naveh's DR800 is really something cool, unique and exciting. Naveh is in love with the bike and he certainly has good reasons.
I spent about two hours off road with this unique bike equipped with Dunlop D606 tires, testing the various performance capabilities of the bike.
The harmony that Naveh achieved by wisely investing in a high quality suspension, combined with a drastic reduction in weight, produce a great off road touring motorcycle that actually needs a tough, continuous "enduro" trial to test it's limits. Surely you need some confidence and time to adapt to the still heavy machine, but after all are said and done, the DRZ800MAX will be happy to go airborne without real complaints.
The final transfer ratio was shortened a bit, leaving road cruising an efficient component of the experience- remember, we are talking about Naveh's main means of transport.
Overall, the project cost was summarized at a bargain price of approximately $3000, but remember that the owner's knowledge and technical abilities saved a lot, as well as the patience of finding solutions combining high efficiency with low cost.

Naveh is a rare but crucial type of motorcyclist to our motorcycle culture, a project motorcyclist - and he is good at that, very good
bluesman
Berichten: 266
Lid geworden op: ma jul 21, 2008 16:46
Locatie: hoegaarden

in last page on that tread on ADVrider he explains that he used Acerbis 25 liter tank for Suzuki DR650 of latest models (not SE!).

Quote: "i have the 25 litter acerbis tank (215.99$...). as new- it comes with an adapter to the frame insted of the 2 rubber at the front.
if u buy a used one- make sure you get it."
Ridge
Berichten: 400
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 19:08
Locatie: Wijhe

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ktmboven
Berichten: 115
Lid geworden op: do sep 01, 2005 17:20
Locatie: jabbeke

Bedankt voor de tekst en de foto's. Aan het werk zou ik zo zeggen. Als ik een 10 à 12-tal kg's kan besparen, kan ik dit niet laten liggen. Wanneer tank binnen en alles pas gemaakt volgen de foto's.
grtn
PP
vroeger ktmboven nu desertexpress
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8) zucht....................
en wij hebben zandpaden :?
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

kickuhh.......
ziet er wel gaaf uit hoor!
zou alleen géén jump start maken :P :P
ktmboven
Berichten: 115
Lid geworden op: do sep 01, 2005 17:20
Locatie: jabbeke

Mijn accerbis tank is vandaag aangekomen.
Hij weegt 3.70 kg.Dit is een serieuze besparing kwa gewicht.
SR 43
-empty gastank with petcock and plastik tankcover above : 9.4 kg
-left shild : 1.375 kg
-right shild : 1.440 kg
-front window and duck thing together : 1.130 kg
- iron bars (protection against falling ) 3,025 kg
together : 16.36 kg

SR 42

right half tank 4800gr
left half tank 4800
mounting plate front 510gr
monting plate rear include seat holder 440gr
complete 10kg 550gramm

Ik kan hiermee ruim 12kg besparen kwa gewicht.
En het is gewicht die nogal hoog zit dus mooi meegenomen.
Foto's volgen wanneer klaar.
grtn
Peter Penson
vroeger ktmboven nu desertexpress
madmenno
Berichten: 232
Lid geworden op: za aug 09, 2008 11:08
Locatie: haarlem

Ik vindt het een strak plan ,minder gewicht =meer plezier .
Had zelf een DR650 en nu een Dr750 ,en je merkt het onwijs .
Kopzwaar de 650 was veel enthausiaster met sturen .
Moet zeggen dat de 750 stabieler is op snelheid[wielbasis/balhoofdhoek?],
dus een Big met het gewicht van een 650 is Je Van Het !!!

Ben zelf daar dus ook mee bezig DR650 s [metkuipje] bodywork op de
Big ,ik rij die 29liter toch nooit in een keer op [plaspauzes etc.] .

Kwam nog een andere optie tegen [foto] ,geen zandhapper maar wel heel mooi :shock: !!
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

kdenk wel dattie zappa's uitlaat geluid inhaald met zo'n dempert..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
madmenno
Berichten: 232
Lid geworden op: za aug 09, 2008 11:08
Locatie: haarlem

Super[t]rap zo te zien ,maar dan heb je mijn Remus Viper nog niet gehoord :twisted:
Laatst gewijzigd door madmenno op wo jan 28, 2009 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

kom je ook 15feb / 1maart?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
madmenno
Berichten: 232
Lid geworden op: za aug 09, 2008 11:08
Locatie: haarlem

Als ik de boel weer aan het lopen heb :roll: .
Dan wil ik wel voor wat [geluids]overlast 8) komen zorgen .
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Cool ding 8)

En mijn pijp is lief.. 800S klinkt tegenwoordig harder en die remus wil ook wel denk ik zo :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
madmenno
Berichten: 232
Lid geworden op: za aug 09, 2008 11:08
Locatie: haarlem

Ben bezig met een çarbon pijp ,die remus moet echt wat wol in .
Er beginnen scheuren in de tuinmuur te komen :lol: !!!!
bluesman
Berichten: 266
Lid geworden op: ma jul 21, 2008 16:46
Locatie: hoegaarden

As far as I remember it is same bike a bit later :lol:

supertrapp did not survive that steamer :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

LOL wtf is daar mee gebeurd?

what was the problem @ that damper?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
madmenno
Berichten: 232
Lid geworden op: za aug 09, 2008 11:08
Locatie: haarlem

You 've got rats ore a alu eating microbe problem :shock: .
Maybe a jealous "girlfriend " :wink:

'Good vibriations " 8)
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

lijkt net alsof dat alu veelste warm is geworden en daarna is gaan brokkelen ofzo :s
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Backfire..

Heb bij Dirty mee gemaakt dat bij een paar harde klappen in de pijp de demper van de bocht lag :lol:

kan me voorstellen dat als een pijp niet genoeg flow heeft hij uit elkaar klapt..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie